mikipedia_
Aktiv medlem
Vilket trenduro-gummi inför SpringBreak 2015 och framåt...
Så lågt så du inte får genomslag lr däcket viker sig:-) allt beroende på casing och körstil.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
H. sa:Sänk trycket tills du får punka eller upplever andra negativa egenskaper, då höjer du igen.
Fördelen med däcktryck är att det är väldigt enkelt att laborera själv.
Vernersson sa:Enduro-mtb.com har ett tysktest av trendurogummin, saknas iofs grafer men testmaskiner a'la tysk anal noggrannhet förekommer.
7 olika däck-kombon testas så "vi" slipper fundera så mkt själva ;)
http://enduro-mtb.com/en/the-best-enduro-tire-seven-combos-in-comparison/
Rattnalle sa:Om du vill köpa förtroende i gummiform säger jag Michelin WildRockR2.
Tricket är att veta om angiven vikt stämmer öht :)marran sa:Nej. Tunga däck med grovt mönster och mjukt gummi rullar trögare än lättare däck med mindre mönster och hårdare gummi. Gäller alla märken. Varsågod.
Monterat bak med WildRockR fram. Det funkar och har mer kantgrepp och bromsgrepp än Ardent (oväntat..). Men det är väl ungefär så långt jag kan säga något efter en dags DH med det.VKruger sa:Vad tycker du om HR2 hittills?
Jonsbert sa:Måste man läsa alla sidor om man ska få någon form av gradering på rullmotstånd mellan conti/maxxis/schwalbe?
larsaw sa:Men hur kan ett Ikon rulla trögare än ett NN och "typ" samma effektsiffror som för DHR2 :/
xdr sa:Ni som kört ett tag med Minion SS, hur står det sig mot RockRazor i hållbarhet? Jag sitter med fingret på köpknappen men tvekar lite.
Crossmax sa:Och kan TrailStar compoundet verkligen dubbla rullmotståndet mot ett PaceStar dito, allt annat lika?
H. sa:xdr sa:Ni som kört ett tag med Minion SS, hur står det sig mot RockRazor i hållbarhet? Jag sitter med fingret på köpknappen men tvekar lite.
Mitt första höll två åkdagar i Flottsbro innan jag hade en reva i sidan. Som tur var hade jag ett extra på lager.
AJ sa:Inte HåkanC och inte Tour. Men väl tyska Bikes senaste mätningar
Jonsbert sa:Intressant. Tack. Nu undrar man ju bara varför ingen gör ett test med fler däck... Det kan inte vara så jävla svårt. För en stigcyklist ger testet ovan svar på 15 % av det man vill veta.
Sista fråga: Rullar ett DHF snabbare än ett HR2?
Rattnalle sa:Man får nog bygga en sån testrigg som geologen föreslagit någonstans för att få någorlunda rättvisande värden. Och då är det nog snarast relativvärden än absolutvärden.
Jag satte på ett HR2 bak häromdagen och märker ingen större skillnad mot Ardent än så länge. Lite förvånad är jag iofs men jag är inte så känslig.
Det sista märkte jag. Kurvgreppet var också radikalt bättre. Men rullet var ingen natt-och-dag skillnad som när jag plockade av WildRockR bak.xdr sa:Rattnalle sa:Man får nog bygga en sån testrigg som geologen föreslagit någonstans för att få någorlunda rättvisande värden. Och då är det nog snarast relativvärden än absolutvärden.
Jag satte på ett HR2 bak häromdagen och märker ingen större skillnad mot Ardent än så länge. Lite förvånad är jag iofs men jag är inte så känslig.
Jag tycker faktiskt det är rejäl skillnad på HR2 och Ardent. Både rull och bromsgrepp.