Luthman Photography
Aktiv medlem
Vilket trenduro-gummi inför SpringBreak 2015 och framåt...
Jag tycker att det är ett rätt trevligt däck. Greppar bättre än man tror och rullar fint.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jofahjalm sa:Jag har ett Minion SS liggades som kom på nya apelsinen. Jag har däremot aldrig testat det. Jag inbilliar mig att jag inte skulle gilla det, men jag får väl ge det en chans.
Luthman Photography sa:H. körde Minion SS i Åre för några helger sen. Det verkade inte hindra honom.
jofahjalm sa:Luthman Photography sa:H. körde Minion SS i Åre för några helger sen. Det verkade inte hindra honom.
Han kan ju cykla. Hur skulle det vara relevant?
MatteXC sa:Regnet öser ned, det var halt som fan i spåret...Stenhällarna var OK men de där jävla rötterna har man ju förträngt hur snorhala de är....
Vid ska man ha för bra höstdäck?
Kör idag (27.5) 2.4"Conti MK2 fram och 2.2" bak (dessa är faktiskt den bredden på riktigt)
Är lite fundersam om Conti Baron kan vara något?
jofahjalm sa:Haha, ta något av däcken i greppigt gummi istället :D
MatteXC sa:Börjar luta mer åt MM ju mer jag läser på nätet, Maxxis Shorty verkar få bra kritik men svårt att hitta bra pris
durietz sa:Någon här som hunnit med att testa E*thirteens nya TRSr däck?
durietz sa:Ok nice! Hur breda är de typ i förhållande till Magic Mary eller Maxxis 2.5? Och var köpte du?
larsaw sa:Att stansa DH-sulor med kanttråd vet jag inget om, men proffsen ses ju sällan med slang numera (bara någon HuckSnorris-kärna som kränger loss när dom punkar)
Så helt omöjligt verkar det ju inte...
Däremot lär det bli jobbigt OM du ändå punkar i skogen med ett kanttrådsdäck då DH-sulor kräver starka nypor, stora verktyg o en massa jävla anamma för att få på/av :/
Apropå DH-sulor så verkar Kenda's nya Hellcat lovande: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/c.../product/kenda-hellkat-pro-tire-review-51433/
Lär även komma i en spinkigare enduro-version framöver :)
feeblesmith sa:Jag har stansat äldre minion DHF och DHR 2 i dh casing, det går fint även om de är mer jobb att få täta vid kanttråden då de kan läcka även efter de poppat på plats (tips är att använda såpavatten).
De läcker en del genom sidoväggarna men det ger sig efter ett tag.
larsaw sa:Apropå DH-sulor så verkar Kenda's nya Hellcat lovande: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/c.../product/kenda-hellkat-pro-tire-review-51433/
Lär även komma i en spinkigare enduro-version framöver :)
mikipedia_ sa:Hej på erdäcknördar?
Mitt Minion SS är slut i sidorna så ska h något nytt.
Vad tycker internet är bra bakdäck nu?
Tänker åka Butcher grid, Wild rocr2 och Baron projekt som framdäck så gärna nåt som passar ihop.
mikipedia_ sa:Hej på erdäcknördar?
Tänker åka Butcher grid, Wild rocr2 och Baron projekt som framdäck så gärna nåt som passar ihop.
Tycker du skall testa e-thirteen TRS och dela dina erfarenher här, borde passa som höstdäck bak.mikipedia_ sa:Hej på erdäcknördar?
Paco sa:mikipedia_ sa:Hej på erdäcknördar?
Slaughter Grid?
Luthman Photography sa:Paco sa:mikipedia_ sa:Hej på erdäcknördar?
Slaughter Grid?
Jag tycker minion slår slaughter. Slaughter har så jäkla styva sidoväggar att det blir lite stötigt. Minion är följsammare (med exo)..
Paco sa:Luthman Photography sa:Paco sa:mikipedia_ sa:Hej på erdäcknördar?
Slaughter Grid?
Jag tycker minion slår slaughter. Slaughter har så jäkla styva sidoväggar att det blir lite stötigt. Minion är följsammare (med exo)..
Var lite ironisk med mitt tips, mest för att dom ser rätt lika ut.
Har dock inte testat Minion SS än men litar fullt ut på det du skriver....
Luthman Photography sa:Paco sa:mikipedia_ sa:Hej på erdäcknördar?
Slaughter Grid?