Luthman Photography
Aktiv medlem
Vilket trenduro-gummi inför SpringBreak 2015 och framåt...
Maxxis minion dhf exo maxxterra fram och minion ss i dualcompound bak.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VKruger sa:Nämn ert bästa tips för allround stigåka 29" 2.3-2.4 alt. F+B kombo
AX3L sa:Roger_Edvinsson sa:T.o.m så att mer rullmotstånd kan spara energi då du får fäste.
Njaa.. Däckets rullmotstånd beror till stor del på gummits och cordens deformation. Jämför med att du kramar på en tennisboll med handen, jämfört med en... ballong. Bland annat därför får du mindre motstånd av slanglöst, eftersom mindre gummi ska deformeras. På lvg är det solklart mesta motståndet och spontant borde det gälla även mtb-däck på hårt underlag. Eventuellt kan man alltså dra parallellen att lägre motstånd ger bättre fäste på löst underlag eftersom däcket formar sig bättre. Lite som slang vs slanglöst.
Rattnalle sa:De ser snälla ut jämfört med WildRockR2 :)BjornR sa:Magic Mary 2,35 soft fram och hans dampf 2,35 speedgrip bak om du vill ha lågt rull och ändå grepp. Snakeskin eller sg som hölje. Annars kommer Michelin Wild Enduro Front/Rear som verkar vara riktigt mysigt för alla väder. Väger 1kg styck.
https://www.pinkbike.com/news/check-out-february-2018.html
"andra" miniartikeln.
Men såna där renderade däckbilder suger getpung för att se hur däcken ser ut tycker jag.
Jag missade nog din länk och googlade och tog första träffen eller nåt sånt .. :pBjornR sa:Rattnalle sa:De ser snälla ut jämfört med WildRockR2 :)BjornR sa:Magic Mary 2,35 soft fram och hans dampf 2,35 speedgrip bak om du vill ha lågt rull och ändå grepp. Snakeskin eller sg som hölje. Annars kommer Michelin Wild Enduro Front/Rear som verkar vara riktigt mysigt för alla väder. Väger 1kg styck.
https://www.pinkbike.com/news/check-out-february-2018.html
"andra" miniartikeln.
Men såna där renderade däckbilder suger getpung för att se hur däcken ser ut tycker jag.
Tror du får titta närmare, det där är äkta bilder ;)
Dock skralt med info om Wild Enduro F/R. Men mönstret ser trevligt ut för allt från sommartorra stigar till misärleråka på hösten. Kanske blir mitt framdäck när mitt DHF dör och bakdäck om inte MM 2,6 får plats i svingen.
Bring sa:Önskar lite tips på däcksbredd.
Kör idag MM 2,35 både fram och bak på fälg med innerdiameter 22.
Har dock beställt nya hjul med innerdiameter 29.
Det jag funderar på är om jag ska test gå upp på MM 2,6 på nya fälgarna.
Jag kommer alldeles säkert börja med mina befintliga 2,35 men känner en nyfikenhet att testa lite bredare.
På 29 mm fälg ska ju båda funka fint men vad säger ni?
AX3L sa:Bring sa:Önskar lite tips på däcksbredd.
Kör idag MM 2,35 både fram och bak på fälg med innerdiameter 22.
Har dock beställt nya hjul med innerdiameter 29.
Det jag funderar på är om jag ska test gå upp på MM 2,6 på nya fälgarna.
Jag kommer alldeles säkert börja med mina befintliga 2,35 men känner en nyfikenhet att testa lite bredare.
På 29 mm fälg ska ju båda funka fint men vad säger ni?
InnerBREDDen är ju bara en faktor. Hur stora däck går på cykeln? 2.6or kan ofta bli för stort för själva ramen.
andjo024 sa:Är det någon som har testar Conti Der Baron och kan komma med en jämförelse mot Minion DHF 2,3? Sugen på att testa men skulle gärna ta emot lite tankar på hur dom fungerar först.
andjo024 sa:Är det någon som har testar Conti Der Baron och kan komma med en jämförelse mot Minion DHF 2,3? Sugen på att testa men skulle gärna ta emot lite tankar på hur dom fungerar först.
andjo024 sa:Kanon, tack för era erfarenheter! Blir till att testa Der Baron till sommaren :)
Schwalbe fortsätter leverera magisk variation av vikt på sina däck. Mitt 2.6" MM SnakeSkin Speedgrip väger 981 gram.BjornR sa:Magic Mary 2,6" Snakeskin Speedgrip till vänster och Aggressor DD 2,3" till höger. Blir dock inget test med magic mary tills jag fixat ny ram :(
Ser helt magiskt kul ut när jag väl får pröva. edit: MM vägde jag till 1145g
Crossmax sa:Schwalbe fortsätter leverera magisk variation av vikt på sina däck. Mitt 2.6" MM SnakeSkin Speedgrip väger 981 gram.BjornR sa:Magic Mary 2,6" Snakeskin Speedgrip till vänster och Aggressor DD 2,3" till höger. Blir dock inget test med magic mary tills jag fixat ny ram :(
larsaw sa:Skulle gått (kommer gå) på MM Addix Soft alt. DHF 2.5 WT 3c fram och Aggressor 2.5 WT Dual bak.
MatteXC sa:Jävligt hård hoj! Nya gaffeln blir fet!
Jag är sugen på något liknande, får se vad plånboken kan klara av i år...
gandhi sa:Kendas Hellkat och Nevegal 2 i 29x2.6 verkar väldigt intressanta!
http://bicycle.kendatire.com/en-eu/find-a-tire/bicycle/enduro-all-mountain/hellkat/ Hellkat fram kanske?
http://bicycle.kendatire.com/en-eu/find-a-tire/bicycle/enduro-all-mountain/nevegal-2/ Nevegal 2 bak kanske?
https://www.bikerumor.com/2017/09/0...gal-2-pro-hellkat-enduro-mountain-bike-tires/
BjornR sa:Magic Mary 2,6" Snakeskin Speedgrip till vänster och Aggressor DD 2,3" till höger. Blir dock inget test med magic mary tills jag fixat ny ram :(
edit2: 27,5
konken sa:Bra att det vägde mer än 1 kg, är lite orolig för att det ska vara svajigt? Hade helst velat ha ett SG MM speedgrip men det finns ju fan inte (kör vanligtvis DH däck med puckgummi bak). Har kört med MM SG ultra soft fram hela vintern och det går förvånansvärt bra på platten också. I brist på annat nöje så ska jag testa att klippa ner ett hans dampf och se om man kan få det bättre i leran.