vill byta styrstam...

Strakka

Ny medlem
vill byta styrstam...
... men får inte av ”brickan” längst upp, har lossat på styrstammens skruvar men den rubbas inte. Tyvärr inget aprilskämt... vad/hur ska jag göra?

Bilagor

• B9C5AE40-5F37-48A3-81A5-926D05700462.jpeg
    B9C5AE40-5F37-48A3-81A5-926D05700462.jpeg
    264.6 KB · Besök: 32
vill byta styrstam...
Strakka sa:
... men får inte av ”brickan” längst upp, har lossat på styrstammens skruvar men den rubbas inte. Tyvärr inget aprilskämt... vad/hur ska jag göra?

Det ser lite konstigt ut på bilden men i mitten av brickan bör det sitta en skruv som måste lossas innan du kan få loss styrstammen

vill byta styrstam...
Rockingman sa:
Strakka sa:

Det ser lite konstigt ut på bilden men i mitten av brickan bör det sitta en skruv som måste lossas innan du kan få loss styrstammen

Det är det som är konstigt, där är ingen skruv. Jag har klämt, vridit, dragit utan att lyckas rubba den.

vill byta styrstam...
Det måste rimligen vara ett täcklock som döljer insexskruven. Spraya lite WD40 och testa att pilla bort pluppen i mitten. Alternativt att det sitter ett avbrutet verktyg i insexskruven?

Bilagor

• FSA.jpg
    FSA.jpg
    49 KB · Besök: 33
vill byta styrstam...
Sjukt lurigt foto , svårt att avgöra om den går inåt eller nåt som ligger i hålet.
Den kan ju vara helt rund dragen också.

vill byta styrstam...
Sixten Fors sa:
Det måste rimligen vara ett täcklock som döljer insexskruven. Spraya lite WD40 och testa att pilla bort pluppen i mitten. Alternativt att det sitter ett avbrutet verktyg i insexskruven?

Tack för tipset, det gjorde susen! Det var en lite täckbricka som satt ordentligt...

Tillbaka
Topp