Mr_ewing
Aktiv medlem
Vindsfynd!
Hej på er.
Hittade denna racer på vinden i vår nya lägenhet när vi flyttade in.
Jag tänkte mest: Va faan de har ju inte städat undan sin skit!
Men jag kollade lite närmre på den idag och kan konstatera att det ser ut att vara en riktigt schysst 80-talsracer.
Skicket är oförskämt bra - den ser ut att ha stått i förrådet sen den var i stort sett ny.
Tyvärr har det varit lite fuktigt på vinden så ekrarna och lite andra detaljer har rostat.
Det satt upptorkade tubdäck på hjulen som var grymt lätta och fina.
Hojen ser ut så här helt otvättad och ofixad:
Min direkta tanke var att konvertera denna till en retro singelspeed att ha till jobbet, men det kanske är synd?
Det sitter Suntour växlar och Oakley bromsar (?) på hojen.
Allt fungerar som det ska.
Märket verkar vara Centurion - Super Le Mans - men det sitter ett par klibbor på den som inte verkar vara orginal.
Ska jag satsa på att göra en singlespeed/fixie av den eller ska jag behålla den som den är?
Hittade denna racer på vinden i vår nya lägenhet när vi flyttade in.
Jag tänkte mest: Va faan de har ju inte städat undan sin skit!
Men jag kollade lite närmre på den idag och kan konstatera att det ser ut att vara en riktigt schysst 80-talsracer.
Skicket är oförskämt bra - den ser ut att ha stått i förrådet sen den var i stort sett ny.
Tyvärr har det varit lite fuktigt på vinden så ekrarna och lite andra detaljer har rostat.
Det satt upptorkade tubdäck på hjulen som var grymt lätta och fina.
Hojen ser ut så här helt otvättad och ofixad:
Min direkta tanke var att konvertera denna till en retro singelspeed att ha till jobbet, men det kanske är synd?
Det sitter Suntour växlar och Oakley bromsar (?) på hojen.
Allt fungerar som det ska.
Märket verkar vara Centurion - Super Le Mans - men det sitter ett par klibbor på den som inte verkar vara orginal.
Ska jag satsa på att göra en singlespeed/fixie av den eller ska jag behålla den som den är?