Vinterbyxor?

Vinterbyxor?
Jag har nyligen inhandlat ett par Gore windstopper tights, utan blöja och tänkte köra korta bibs under. Verkar riktigt lovande. Tyvärr har det varit för varmt för att prova dom :)

Vinterbyxor?
Jag använder de billigaste vindtäta långbyxorna för löpning som jag kan hitta på Stadium eller Intersport. Jag vet att det är ett FYYYY!!!! att inte använda tights men jag tycker att långa tights stjäl kraft. På vintern med dubbdäck och snö går det inte så fort så fladdret i byxorna blir minimalt.

KjellF

Vinterbyxor?
Jag kör med Crafts bralla som nog mer är till för långsfärdsskidor. De är grymma och kostar väl runt 7-800 i vilken sportaffär som helst.

Vinterbyxor?
+1 på Gores windstopperbrallor. Jag har haft mina i minst åtta år och de är av fantastisk kvalitet. Funkar i längdspåret också. Alla brallor utan hängslen jag testat går bort, när de blir blöta och tunga är det ofrånkomligt att de hänger ned och fastnar i sadeln.

Vinterbyxor?
Jag använder ofta ett par Dählie längdskidbyxor som är vindtäta fram och stretchar bak när jag pendlar. Det går att variera mängden isolering under efter väderförhållanderna.

Vinterbyxor?
teddo skrev:
-------------------------------------------------------
> +1 på Gores windstopperbrallor. Jag har haft mina
> i minst åtta år och de är av fantastisk
> kvalitet. Funkar i längdspåret också. Alla
> brallor utan hängslen jag testat går bort, när
> de blir blöta och tunga är det ofrånkomligt att
> de hänger ned och fastnar i sadeln.

-1 på Gores Windstopperbrallor. De är sköna och allt det där, men alldeles för kalla för vinterbruk när det är minusgrader (för mig).
+1 däremot på Craftbrallorna. Storm Tights tror jag de heter.

Vinterbyxor?
glitch skrev:
> teddo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > +1 på Gores windstopperbrallor. Jag har haft
> mina
> > i minst åtta år och de är av fantastisk
> > kvalitet. Funkar i längdspåret också. Alla
> > brallor utan hängslen jag testat går bort,
> när
> > de blir blöta och tunga är det ofrånkomligt
> att
> > de hänger ned och fastnar i sadeln.
>
>
> -1 på Gores Windstopperbrallor. De är sköna och
> allt det där, men alldeles för kalla för
> vinterbruk när det är minusgrader (för mig).
> +1 däremot på Craftbrallorna. Storm Tights tror
> jag de heter.

Undrar om vi talar om samma modell? Jag cyklar och åker längdskidor i mina här hemma i Åre på vintern.

Vinterbyxor?
Även jag vill slå ett slag för Crafts Storm-tights. Bra till både pendling och i skidspåret. Klarar lätt ganska många minus utan något annat under. Finns tydligen med hängslen också, blir nog ett par till vintern för pendling och stakåkning. En stor fördel med hängslen vid stakåkning borde vara att man slipper glipan i ryggen som lätt uppstår(iaf för mig). Jag har även jackan i samma serie, den är också grym men blir lite kall i armarna när man cyklar, detta brukar jag avhjälpa med armvärmare.

Vinterbyxor?
Om du ser det här snabbt, vilken butik hänvisade du till? Hittar på Rose http://www.rosebikes.se/artikel/pea...ib-tights-amfib---without-seat-pad/aid:439521 för 1206 kr inklusive frakt. Åker strax så får vi se om de passar också :)

Cardassian skrev:
> Japp, jag sa att det fanns billigare i butik och
> de surfade upp det på sin dator i infodisken.
> Enkelt o smidigt!

Vinterbyxor?
Endura Stealth Extreme tights utan insert 1239kr på
http://www.cyclecomponents.com/cgi-...ef=&artgrp=1154&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std
ENDAB10-003-7.jpg

Nollgradigt och funkar väl än, och märker att jag inte behöver insert/blöja (mer aero) :)

Vinterbyxor?
Jättetack för det. Såg först i butik att det står lokala butiker och ej internetpriser. Fick först nej då Boråsbutiken inte hade i M. Sa att jag försökte i alla fall men får handla hos Rosebikes men då gjorde hon ett undantag. Då får de sälja ett vapenskåp till mig också. Jag gillar XXL.

Det står -2,5 till 27 grader komfort, funkar de OK i -5 till +10 så är jag nöjd. Bra nog ingen blöja så då kan man åka längd med dem också.

Cardassian skrev:
> Henrikssons cykel i Borås , 1200 sek där

Senast ändrad:
Vinterbyxor?
Jag köpte grymma giordana kläder på Ödter cykel i jönköping inför förra vintern. Byxa och jacka för någon tusing som var hur grymma som helst. Jag trampade utomhus 3ggr i veckan i 2-5h vilket kändes som ren lyxcykling.

Tillbaka
Topp