Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sambal Oelek sa:För Göteborgsvinter...
Gummipjäxa M/60. 75 riksdaler. Lär vara den sista som blir blöt om fötterna nu! :)
Sambal Oelek sa:Man får köra med korgar, eller sådana fjäderskidbindningar som de är gjorda för ?
De är inte så breda bak så det går bra. Jag har sådana plattisar med aluminiumknoppar. Det är lite annan känsla att cykla med så stela skor, de stagar upp vristen så man avlastar vaderna så att säga.
Aliide sa:Tycker nog mw81-orna håller ner till -15, sedan börjar det kännas lite i tårna. Men hur ofta är det -20 i Mälardalen? Några dagar på sin höjd som man skulle vilja ha plats för socka (gick inte upp en storlek). Ofta är de istället för varma och man står i val och kval mellan ventilerande sommarskor och de vattentäta (men kanske för varma) vinterdojorna...
Sambal Oelek sa:För Göteborgsvinter...
Gummipjäxa M/60. 75 riksdaler. Lär vara den sista som blir blöt om fötterna nu! :)
de gamla vet jag inte riktigt men de nyare finns fortfarande kvar här och där, men vet inte hur bra eller prisvärda de är de nyare sorterna, kolla t ex här: http://www.friluftsvaror.se/skor-och-kangor/graninge-kangorPfaff sa:Finns Graningekängor fortfarande att få tag i?
Pfaff sa:Sambal Oelek sa:För Göteborgsvinter...
Finns Graningekängor fortfarande att få tag i?
Lillgammal sa:En fråga här, kanske redan har behandlats:
Om vi bortser från det praktiska med på/av med skoöverdrag, är det någon egentlig skillnad mellan vanliga cykelskor med skoöverdrag jämfört mot dedikerade vinterskor?
tobiascyklar sa:Lillgammal sa:En fråga här, kanske redan har behandlats:
Om vi bortser från det praktiska med på/av med skoöverdrag, är det någon egentlig skillnad mellan vanliga cykelskor med skoöverdrag jämfört mot dedikerade vinterskor?
Det finns ruskigt varma och bra överdrag, gore har ett grymt, men inte så praktiskt och de slits ju ut bedrövligt snabbt. Men när du säger det, nog ett mer praktiskt alternativ än mixtra med elsulor :-)
har skaffat mig ett par sådana nu faktiskt, det blev lite säsongsreaspan i helgen....Aliide sa:Lundhags är bättre, som vinterkängor alltså, när man är gående.
Konkret sa:Mina lundhags krympte trots att försäljaren sa att lundhags inte hade det problemet kvar.
Det var inte sådär jädra spännande att stampa i fötterna på morgonen när det var -15 och 12 timmar kvar att marschera.
Sålde skiten och köpte jörnkängan. Som dag och natt.