Vinterskor - the tråd

Vinterskor - the tråd
IMG_2733.webp
Jag la ju upp facit i pendlingstråden för länge sen😜

Vinterskor - the tråd
Hatar verkligen att frysa. Gjorde därför ett inköp av dessa vinterkängor 565 bagis inklusive en extra impregnering på https://www.deichmann.com de ska funka på min veteran-MTB med plattformspedaler, när det är för kallt för vintercykelkängorna. Köpte ett större nummer för att få plats med ett par rejält gosiga sockor. Stilpolisen får gnälla som ett barn, jag kommer inte att vika mig!

Dessa fodrade och vattentåliga kängor kommer att tillåta mig att göra zon2-rundor i många timmar utan bekymmer. Kommer det en snövall, fika eller annat så har jag bra skor att gå i.

Blir jag tvingad att skotta snö på hemmaplan, så har jag nu även passande kängor för det. Frågor på det? 🙂

20260104_132016.webp

Vinterskor - the tråd
Hatar verkligen att frysa. Gjorde därför ett inköp av dessa vinterkängor 565 bagis inklusive en extra impregnering på https://www.deichmann.com de ska funka på min veteran-MTB med plattformspedaler, när det är för kallt för vintercykelkängorna. Köpte ett större nummer för att få plats med ett par rejält gosiga sockor. Stilpolisen får gnälla som ett barn, jag kommer inte att vika mig!

Dessa fodrade och vattentåliga kängor kommer att tillåta mig att göra zon2-rundor i många timmar utan bekymmer. Kommer det en snövall, fika eller annat så har jag bra skor att gå i.

Blir jag tvingad att skotta snö på hemmaplan, så har jag nu även passande kängor för det. Frågor på det? 🙂

Visa bilaga 811053

Jag fryser inte speciellt mycket i mina MAVIC vinter kängor. Problemet är, att dom är inte vattentäta!
Igår, efter 10 km, var jag redan genomblöt, och då fryser man 4 x snabbare.
Är det bara kallt, men torrt, då har jag inga problem till -3. Och tyvärr här nere är det inte ofta -5, däremot väldigt ofta blött!

Senast ändrad:
Vinterskor - the tråd
Kört med neopren skoöverdrag på mina ecco höstdojor i -20C utan problem.. Smidigare än tjockare vinterkängor. Dock slits överdragen så blir nya varje säsong.
Vi kan bara gratulera dig till att inte ha problem med kalla fötter i kyla. I min värld är skoöverdrag värdelöst, kylan kommer från pedalen och under foten finns det minimal isolering från skoöverdrag.

Vinterskor - the tråd
Men jag kan inte ha Shimano skor! Har ALDRIG haft nåt från Shimano och ska ALDRIG ha! Kan INTE ha grejer som Armstrong använde (TREK, Schimano, Giro, Hutchinson, Oakley ETC). Det är min personlig protest 😉
Fast Armstrong körde ju med Nike-skor större delen av sin karriär så de borde du ha på din lista även om han som pensionär verkar ha gått över till Shimano-skor...

Vinterskor - the tråd
Körde 3 ggr. Lägsta temp. - 4 och vind 12m/s. Efter 4 timmar känner lite kyla, men skillnaden mot mina gamla är GIGANTISKT!

Italienarna skriver på sin sida, att dom funkar ner till -15! Jävla skojarna 😂

Vinterskor - the tråd
Efter att riktigt ha fryst till om tårna, har jag provat det lokala utbudet. Förvånats över hur ark-platta fötter även de mest seriösa klumpedunstillverkarna tror att människor har! Hur fånigt tunna sulor som släpps igenom. Efter att ha sorterat bort dessa och halkiga plast-stövlar med isolering, landade jag i dubbfria Icebug Torne NT. De lär räcka, för de dagar jag har handskar till.
Det var enklare vintrar förr. Ett par skor fick räcka, grundskolan igenom!
1982.webp
.

Tillbaka
Topp