Visa dåligt låsta cyklar

Visa dåligt låsta cyklar
IMG_1146.jpeg

Sett utanför postombudet nere på torget. Säkert inte någon som var borta länge men tycker ändå att man kan försöka få det att så låst ut…

Visa dåligt låsta cyklar
Lite OT, cykeln är inte låst. Kanske inte så användbart, även om jag cyklade oftast med en eller noll händerna på styret när jag bodde i Nederländerna.

Men varför finns det ett lås som är nogrann fastnade med två buntbant på pakkethållaren?

2024-05-26-18-43-16-209.jpg

Visa dåligt låsta cyklar
Lite OT, cykeln är inte låst. Kanske inte så användbart, även om jag cyklade oftast med en eller noll händerna på styret när jag bodde i Nederländerna.

Men varför finns det ett lås som är nogrann fastnade med två buntbant på pakkethållaren?

Visa bilaga 701943
Om försäkringsbolaget frågor om cykeln var försedd med fast lås?

Visa dåligt låsta cyklar
Här kommer nog alla ev. parkerade cyklar att platsa i tråden. Helt nyuppförd cykelparkering avsedd för tågpendlare vid Söderhamns Resecentrum. Om man lämnar sin cykel obevakad från morgon till kväll vill man nog kunna låsa fast något mer än framhjulet. På motsatta sidan finns ytterligare ett likadant cykelställ. Där stod en ensam "damtralla". Lätt att förstå varför inte fler cyklar parkerats där.

20240611_112642.jpg

Visa dåligt låsta cyklar
Här kommer nog alla ev. parkerade cyklar att platsa i tråden. Helt nyuppförd cykelparkering avsedd för tågpendlare vid Söderhamns Resecentrum. Om man lämnar sin cykel obevakad från morgon till kväll vill man nog kunna låsa fast något mer än framhjulet. På motsatta sidan finns ytterligare ett likadant cykelställ. Där stod en ensam "damtralla". Lätt att förstå varför inte fler cyklar parkerats där.

Visa bilaga 705154
Att låsa i de svarta pelarna verkar vara vettigare. Hursomhelst är det inte en plats där man bör lämna sin cykel över natten.

Visa dåligt låsta cyklar
Visserligen låst cykelrum, men varför orkar man inte bara vrida på den nyckel som redan finns där och ta den med sig?

Cykeln bakom är inte heller låst.

1719385007192.png

Visa dåligt låsta cyklar

Visa bilaga 705154
Jag blir provocerad över hur lättvindigt kommuner slänger iväg skattebetalarnas pengar på dylikt skräp. Jag menar, det där är ju inte gratis, men ändå gravt dysfunktionellt.

Visa dåligt låsta cyklar

Visa bilaga 705154
tänk om projekteringsgruppen skulle ha en cyklist med...

Visa dåligt låsta cyklar
I alla fall givet att de har ett bra lås till utrymmet där cyklarna lagras och att man inte själv kan smita med ner, t.ex. genom att sätta sig på cykeln.
Det krävs bara en galning som kör en super tuck och följer med maskinen ner, sen är det fritt fram att plocka cyklar..

Edit: Såg hela klippet nu, det verkar inte jättelätt om man inte har klättring som sekundär favorithobby. Risk att maskinen kommer och gör en permanent beroende av fyra hjul sen också.

Visa dåligt låsta cyklar
Visa dåligt låsta cyklar
Tillbaka
Topp