axelekwall
Aktiv medlem
Visa dåligt låsta cyklar
Sett utanför postombudet nere på torget. Säkert inte någon som var borta länge men tycker ändå att man kan försöka få det att så låst ut…
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du tänker på sadelvinkeln? ?
Försiktig med bakväxeln, det där kan gå illa.normalt brukar denna lite finare garagekompis vara bättre låst, hade nog bråttom idag. :)Visa bilaga 651599
anlände samtidigt en morgon och det där är enda sättet han får in den i stället och samtidigt kunna låsa fast den i stället.Försiktig med bakväxeln, det där kan gå illa.
Vilket praktexempel! Om trådar kunde ha en avatar skulle jag röstat för den på denna trådJag vet inte om denna variant varit uppe förut ....
Bra låst med tanke på förutsättningarna. Lås runt ram och hjul + fast föremål
Om försäkringsbolaget frågor om cykeln var försedd med fast lås?Lite OT, cykeln är inte låst. Kanske inte så användbart, även om jag cyklade oftast med en eller noll händerna på styret när jag bodde i Nederländerna.
Men varför finns det ett lås som är nogrann fastnade med två buntbant på pakkethållaren?
Visa bilaga 701943
Lite OT, cykeln är inte låst. Kanske inte så användbart, även om jag cyklade oftast med en eller noll händerna på styret när jag bodde i Nederländerna.
Men varför finns det ett lås som är nogrann fastnade med två buntbant på pakkethållaren?
Visa bilaga 701943
Jag har sett flera som satt fast cykelkorgen med hänglås på pakethållaren.
enarmad ljudkänslig person med fast kätting på jobbparkeringen.Lite OT, cykeln är inte låst. Kanske inte så användbart, även om jag cyklade oftast med en eller noll händerna på styret när jag bodde i Nederländerna.
Visa bilaga 701943
Undvika skrammel genom stenkistor och över rötter ?Lite OT, cykeln är inte låst. Kanske inte så användbart, även om jag cyklade oftast med en eller noll händerna på styret när jag bodde i Nederländerna.
Visa bilaga 701943
Att låsa i de svarta pelarna verkar vara vettigare. Hursomhelst är det inte en plats där man bör lämna sin cykel över natten.Här kommer nog alla ev. parkerade cyklar att platsa i tråden. Helt nyuppförd cykelparkering avsedd för tågpendlare vid Söderhamns Resecentrum. Om man lämnar sin cykel obevakad från morgon till kväll vill man nog kunna låsa fast något mer än framhjulet. På motsatta sidan finns ytterligare ett likadant cykelställ. Där stod en ensam "damtralla". Lätt att förstå varför inte fler cyklar parkerats där.
Visa bilaga 705154
Jag blir provocerad över hur lättvindigt kommuner slänger iväg skattebetalarnas pengar på dylikt skräp. Jag menar, det där är ju inte gratis, men ändå gravt dysfunktionellt.Här kommer nog alla ev. parkerade cyklar att platsa i tråden. Helt nyuppförd cykelparkering avsedd för tågpendlare vid Söderhamns Resecentrum. Om man lämnar sin cykel obevakad från morgon till kväll vill man nog kunna låsa fast något mer än framhjulet. På motsatta sidan finns ytterligare ett likadant cykelställ. Där stod en ensam "damtralla". Lätt att förstå varför inte fler cyklar parkerats där.
Visa bilaga 705154
tänk om projekteringsgruppen skulle ha en cyklist med...Här kommer nog alla ev. parkerade cyklar att platsa i tråden. Helt nyuppförd cykelparkering avsedd för tågpendlare vid Söderhamns Resecentrum. Om man lämnar sin cykel obevakad från morgon till kväll vill man nog kunna låsa fast något mer än framhjulet. På motsatta sidan finns ytterligare ett likadant cykelställ. Där stod en ensam "damtralla". Lätt att förstå varför inte fler cyklar parkerats där.
Visa bilaga 705154
I alla fall givet att de har ett bra lås till utrymmet där cyklarna lagras och att man inte själv kan smita med ner, t.ex. genom att sätta sig på cykeln.Nu snackar vi säkert..
Det krävs bara en galning som kör en super tuck och följer med maskinen ner, sen är det fritt fram att plocka cyklar..I alla fall givet att de har ett bra lås till utrymmet där cyklarna lagras och att man inte själv kan smita med ner, t.ex. genom att sätta sig på cykeln.
Tänkte först ”den ser ju ut att vara låst både i ramen och hjulet”, sen ”jaha man skulle kanske kunna kapa där ja..”, sen blev jag lite stum när jag såg det..
Känns lite som att risken för det här fast med cyklar är överhängandeNu snackar vi säkert..
Det där har hänt mig i stress till jobb...?
Jag kom på det precis när jag var på väg in i butiken. Jag skyller också på stress...Det där har hänt mig i stress till jobb...?
Men cykeln stod kvar ...
Hur slutade det där? Revs det. Hur länge blev de kvar?Känns lite som att risken för det här fast med cyklar är överhängande
![]()
Bilar fast i parkeringshus – väggarna kan behöva rivas
Sedan slutet av juli är 18 privatbilar fast i det automatiska parkeringshuset P-snurran på Rörstrandsgatan och hur man ska få ut bilarna är ännu inte helt klart.www.svt.se