Visa din Anthem!

• Trådstartare Trådstartare mas
  • Start datum Start datum
Visa din Anthem!
jaha, han menar så, ja ä väll för att få in nå flaskställ över huvudtaget :D

en fråga till er me röda anthems, va äre för spak ni har på era dämpare? har ni inte spv ventil på dämparen?

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Anthem!
Spaken är för lockout av dämparen.
Är väl en lite billigare dämpare på anthem 2 som inte har lockout å denna funktion istället.
Men tycker det funkar bra faktiskt, man får ha lite framförhållande när det blir stökigt för det är inte nått man fipplar med då. :)

/ Jörgen

Visa din Anthem!
Va faaaaan jag visar min Rocky Mountain Element 70. Inget tjat nu va ?!!!

Bilagor

• rocky.jpg
    rocky.jpg
    210.1 KB · Besök: 37
Visa din Anthem!
2450 gram tror jag min vägde, men minns inte helt säkert. årets Large ram vägde 2600, men det va som sagt Large o med nya fox dämparen som kanske ä lite tyngre än manitou dämparen de hade förut

Visa din Anthem!
inte superlätt, men inte supertung heller. kollar du runt, så äre faktiskt inte SÅ många andra ramar från stora märken som väger mindre. scott spark väger mindre, konas lättaste väger mindre, turner har en som väger mindre men som har viktbegränsning på åkaren. sen äre inte allt för många som väger mindre, ska man sen väga in priset, så är konkuransen i den viktklassen ännu mindre, nästan obefintlig. väger man in priset, så faller alla ovan nämnda konkurenter bort. är bara specliazed epic som kan komma nära, kostar lite mer o väger lite mer, men ä i alla fall nära

Visa din Anthem!
Enligt Weight Weenies så väger Trek Fuel90 2547g i storlek 19.5, jag har
en i storlek 17.5 så vikten borde då vara ganska lika mellan Anthem- och Fuelramarna,
trodde faktiskt det skulle skilja en hel del i vikt.

Visa din Anthem!
de väger nog rätt lika ja, men å andra sidan, anthem Medium är motsvarande 19,5", så din motsvarare snarare nästan en anthem i S, men vi snackar ändå bara om +-100 till 200 gram

Visa din Anthem!
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag antar att Vickan är stormförtjust över
> placeringen ! =D

Ja... Hon fick ju sin soffa... Vart ska frugan hänga sin Kona då? ( Eller lyckades du inte övertala henne? ;) )

Visa din Anthem!
Hm, vilken storlek ska jag ha på Anthem då?
Jag är ca 179cm med 84cm benlängd, blir en M Anthem lite stor kanske?
Small låter ju just lite small (:

Visa din Anthem!
Jag tror på en M då en M är lagom för mig. En S blir ganska mycket mindre,. Jag har testat en Anthem S och den är på tok för liten. Nypan är 178 cm och har en M Anthem. Skicka PM till honom och fråga. ;o)

Visa din Anthem!
Jag är 178 å en ½ och har en M. Har iofs inte provat S så jag kan inte säga om den är bättre, men M känns ändå på något sätt ganska kalasbra.

Visa din Anthem!
kentkreitler skrev:
> Årets L väger 2520g.
>
> 178 cm cyklist ska ha en medium.

konstigt, den anthem i L som jag vägde, vägde då 2600 ganska precis.

angående storlek så helt klart M, ä själv 182 cm lång o 86 cm insidan ben, o har en M, o då får ja ha en 400 mm stolpe för att jag ska kunna sitta som jag vill, men längden på ramen är bra. så M blir nog perfekt för dig Ted

Visa din Anthem!
Jag var inne hos Pedalogerna idag, och knackade lite med fingrarna på Anthem ramen, den verkar ha fått något tjockare gods i ramen i år, jämfört med -06an jag har hemma. Det kanske kan förklara en del av viktskillnaden.

/Magnus

Visa din Anthem!
Ted_B skrev:
> Hm, vilken storlek ska jag ha på Anthem då?
> Jag är ca 179cm med 84cm benlängd, blir en M
> Anthem lite stor kanske?
> Small låter ju just lite small (:

Jag har en M och är själv numera ihoptryckt till 177 cm c:a
Small blir väl för liten va?

Visa din Anthem!
Jag vill gärna bidra till förvirringen:

Jag har ingen Anthem, men en Trance. Jag är 178 cm och kör en Small.
Den är perfekt och har exakt samma mått som min gamla hardtail som var
i storlek Medium.

Visst varierar det här med storlekar från märke till märke,
och det är lite en smaksak vad man vill ha. Kanske en racigare
cykel vill vara lite större än en lekfullare.

Köp en ... Trance då! :)

Visa din Anthem!
köper man en anthem så köper man den väll för att få lite racigare, vill man ha lite mer lek i hojjen så att säga köper man en trance, då får man en kombo av racing o lek, vill man ha ännu mer lek köper man en reign

Visa din Anthem!
Jag är 178 låg och valde en sorlek smal, beroende på att effektiva längden på överöret var 575 mm. Jag hoppas att smal kommer att passa mig bra, men skulle helst vijat ha en cykel mittimellan smal och medium. Jag tror att jag kommer att ligga precis på gränsen för storlek smal, så är man längre än 178 cm bör man nog välja en större storlek. Jag har en Stumpjumper från 97 och jag triv med geometin och sittställningen på den ramen som är 17". Därför vill jag efterlikan den cykel så mycket som möjligt. En för stor cykel är ingen höjdare i skogen.

Visa din Anthem!
Självklart vill jag också vara med och visa min älskling.

Ram: Giant Anthem
Gaffel: Manitou R7 (vill ha Lefty eller en Fox)
Bakväxel:Shimano XTR
Framväxel:shimano XT
Växelreglage:Shimano XT
Hjul: Xero element xsm
Vevparti/vevlager:Truvativ Stylo carbon/ Truvativ gigapipe
Bromsar:Hayes Nine carbon

pbpic1341059.jpg

Visa din Anthem!
Skillnaden mellan S och M är 20 mm i överrörets längd
för både Trance & Anthem. Det är en skillnad som märks.

I storlek M är Anthems överrör bara 5 mm längre än Trance,
men Anthem har ändå 20 mm kortare hjulbas än Trance.
Detta på grund av stigcykelns flackare gaffelvinkel.

Visa din Anthem!
Det blir definitivt en M för mig eftersom toppröret på min Fuel är 588mm och jag vill inte ha en
kortare ram, har faktiskt funderat på hur en något längre ram skulle kännas.
Kalasbra!

Visa din Anthem!
kentkreitler skrev:
> Jorå anthem 0 -07 väger så mycket med dämp mm.
> Iofs kan de väl diffa litet mellan olika ramar.

jojo, kan säkert diffa lite, den som jag vägde, den vägde 2600 ganska precis. men kan ju blivit nått mätfel. men tror inte det

Tillbaka
Topp