Visa din Bianchi...

julgus

Aktiv medlem
Visa din Bianchi...
Äntligen kom jag till skott och köpte mig en Oltre. XR4 Ultegra Di2. Roval CL50 hjul köpta separat och monterade. Började med att göra en seriös BikeFit och anpassa cykeln efter det, mycket givande o intressant.

Har bara provat lite smårundor pga trist väder, men cykeln känns fantastisk. 😀 Blev en betydligt racigare sittställning dels med denna cykeln men framförallt efter BikeFit, kapade ner gaffelröret rejält mm. Har tänkt att det är jobbigare att sitta så, men hittills på smårundor känns det inte alls jobbigare, bara annorlunda. Hon som gjorde BikeFiten var väldigt seriös o duktig, tror verkligen det kan ge något.

Nu ser jag fram emot våren.

Visa bilaga 464325Visa bilaga 464326
Assnygg! Jag har en likadan ;-) Jag hade en Bianchi Infinito, bytte till en Scott Foil 10 och bytte sedan tillbaka till Bianchi Oltre Xr4. Klart racigare än Foil men jag sitter bättre på den. Märkligt. Cyklade alldeles för lite på den under 2020 men hoppas lägga många mil på den under 2021.

Lite lustigt fö att de kallar Infiniton en komfort racer - kanske med Bianchi mått mätt för det är en fullblodsracer.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer