Visa din BMC

Visa din BMC
Min första BMC.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    479.6 KB · Besök: 148
Visa din BMC
Vad inne och hämtade min Cannondale scalpel på service hos min LBS innan idag, han hade tagit in några BMC, blandannat en teamelite med MTT-softtail designen och en speedfox. Jag blev väldigt positivt överraskad av helheten på cyklarna. Riktigt välgjorda och genomtänkta till skillnad från dom flesta tillverkarna..
Nästan kan bli en BMC, inte alls omöjligt :)

Visa din BMC
Då har vi fått några mil tillsammans och jag är helnöjd! Lite justering av dämparna för att få en lagom gung. Blir bra styv i låst läge så att det svarar bra vid ståtrampning.
IMG_1184.JPG

Visa din BMC
xyklisten sa:
Min nya BMC Teammachine slr02. 105-gruppen kommer att ersättas med Force22.
Nu är den äntligen "ombyggd" och provkörd :-)
Känns jävligt bra så här långt. Mycket rappare än den Canyon endurace jag hade tidigare, gällande komforten så får jag ge det några fler mil.
Kommer ett gäng nya bilder under helgen.

Visa din BMC
Var ändå ett tag sedan jag bidrog i denna tråd. Ber om ursäkt för den enorma vattenflaskan, kortet taget precis efter en långtur. Fiziksadeln byttes ut mot en Selle Italia SLR Superflow.

Bilagor

• (null).jpg
    (null).jpg
    761.6 KB · Besök: 134
Visa din BMC
Haha :D

Kände igen stenen på ditt foto, blir några vändor där ibland för att slita upp ditt nya spår och kom att tänka på det när jag gled förbi en dag och tyckte det var lite roligt. Tog en stund innan det upptäcktes ;).
/ Swiss machinery.

Visa din BMC
gerrardsdobbar sa:
gsb sa:
gerrardsdobbar sa:
gsb sa:
Var köper man sin BMC billigast/bäst?

Well, var bor du?

Default = Sthlm ;-)

Team Sportia Barkarby är BMCs återförsäljare i Stockholm. Jag köpte min i Falun (erbjöd inbyte).

http://www.teamsportia.se/kampanjer/bmc

Jotack, tär har jag varit, bor ju nästan granne med butiken.
Men jag tä'nkte mest på om det fanns någon konkurrent där man åtminstone kunde jämföra priser. Eller väga näthandel mot LBS.

Visa din BMC
Raggamuffin sa:
Haha :D

Kände igen stenen på ditt foto, blir några vändor där ibland för att slita upp ditt nya spår och kom att tänka på det när jag gled förbi en dag och tyckte det var lite roligt. Tog en stund innan det upptäcktes ;).
/ Swiss machinery.

Gött att där är fler som hittar dit! Som det är nu så går ju det nya spåret mer-eller-mindre rakt fram till där man kan gå på det gamla spåret igen. Jag tänkte jobba på det lite och få till lite svängar, kanske dra upp det uppför backen, och nerför igen. Det blir ett projekt.

Visa din BMC
Fulkinesen sa:
Gött att där är fler som hittar dit! Som det är nu så går ju det nya spåret mer-eller-mindre rakt fram till där man kan gå på det gamla spåret igen. Jag tänkte jobba på det lite och få till lite svängar, kanske dra upp det uppför backen, och nerför igen. Det blir ett projekt.
Jag brukar alltid röra till det när jag kommer ut ur skogen och fortsätter ner till Skåneleden och upp för branta backen på "andra sidan". Där vid alla grindarna.

Efter att efterhand ha blivit rånad på hjul, sen växelgrupp och slutligen bromsarna har nu hardtailen fått nya delar och ett nytt liv :)
Fourstroken är den rappaste heldämpade jag åkt men teameliten svarar bra..

2.jpg

Visa din BMC
Vad skiljer det i pris?
Jag hade gått på X1:an, ett snäpp upp på det mesta och du slipper bygga om till singelklinga sen ;)
Inget fel på bromsarna på xt/slx men de på X1:an är klart vassare.

Visa din BMC
Ca 5-6 kkr skiljer mellan modellerna men att bygga om till XT 1x11 kostar ju typ hälften, klarar man sig med 10 sp betydligt mindre. Så det skulle kanske vara om Fox-gaffeln är att föredra över Reva RL. Bromsar kanske byts ändå till Magura (har jag hört)

Visa din BMC
Missade helt gaffeln. Jag hade SID innan och nu samma fox fit4 på min nya och foxen gillar jag mer men svårt att säga om det är värt.
xt/slx är ju snyggare imho.

Tillbaka
Topp