Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:Skamlös korspost från sociala medier
Dryga hektot över 10 kg (inte för att jag räknar ? )
NLC sa:Dryga hektot över 10 kg (inte för att jag räknar ? )
NLC sa:Skamlös korspost från sociala medier
Jeppe_E sa:NLC sa:Skamlös korspost från sociala medier
Oj, vad snugg! Men du måste ju hitta ett hekto till att banta bort.. ja, alltså inte för att du räknar. Men SUB10kg är ju ett måste. Men alltså inte för att du räknar på vikten. Kokosplast?
Är det sant?!!? Min te01 xt, årsmodell 2016, väger ca 9,5 med lätta tubhjul, enkelklinga, lättare sadel och stolpe. Var är så mycket vikt sparad till årets modell?sambra sa:Fått ner denna till 8.3kg, med lättare sadel, dugast däck borde den komma ner mot 8 blankt..
Lejon sa:Är det sant?!!? Min te01 xt, årsmodell 2016, väger ca 9,5 med lätta tubhjul, enkelklinga, lättare sadel och stolpe. Var är så mycket vikt sparad till årets modell?sambra sa:Fått ner denna till 8.3kg, med lättare sadel, dugast däck borde den komma ner mot 8 blankt..
Edit: ser att din är xtr-utrustad, men ändå oväntat stor skillnad.
Jeppe_E sa:Lejon sa:Är det sant?!!? Min te01 xt, årsmodell 2016, väger ca 9,5 med lätta tubhjul, enkelklinga, lättare sadel och stolpe. Var är så mycket vikt sparad till årets modell?sambra sa:Fått ner denna till 8.3kg, med lättare sadel, dugast däck borde den komma ner mot 8 blankt..
DT Swiss XMC1200 hjul? - 1495g + kokosplast där det går?
Lejon sa:Jeppe_E sa:Lejon sa:Är det sant?!!? Min te01 xt, årsmodell 2016, väger ca 9,5 med lätta tubhjul, enkelklinga, lättare sadel och stolpe. Var är så mycket vikt sparad till årets modell?sambra sa:Fått ner denna till 8.3kg, med lättare sadel, dugast däck borde den komma ner mot 8 blankt..
Jo, men mina hjul väger ca 1450 gram, jag har en lätt 3t stolpe och en lättare sadel och vevparti borde inte vara så stor skillnad mellan xt och xtr, styret var i alla fall i år detsamma på xtmodellen och de finare. Men gaffeln är kanske lättare? Pedaler har jag hyfsat lätta exustar.
Och xtr di2 är väl inte så mycket lättare?
Jag är iaf lite avundsjuk på ett helt kilos skillnad även om jag inte fattar var hela kilot finns!
Konkret sa:Lejon sa:Jeppe_E sa:Lejon sa:Är det sant?!!? Min te01 xt, årsmodell 2016, väger ca 9,5 med lätta tubhjul, enkelklinga, lättare sadel och stolpe. Var är så mycket vikt sparad till årets modell?sambra sa:Fått ner denna till 8.3kg, med lättare sadel, dugast däck borde den komma ner mot 8 blankt..
Jo, men mina hjul väger ca 1450 gram, jag har en lätt 3t stolpe och en lättare sadel och vevparti borde inte vara så stor skillnad mellan xt och xtr, styret var i alla fall i år detsamma på xtmodellen och de finare. Men gaffeln är kanske lättare? Pedaler har jag hyfsat lätta exustar.
Och xtr di2 är väl inte så mycket lättare?
Jag är iaf lite avundsjuk på ett helt kilos skillnad även om jag inte fattar var hela kilot finns!
Du har xl och han har xs?
sambra sa:Min sadelstolpe från Innolite väger 115g..
Lejon sa:Det är väl antagligen många bäckar små, men jag är ändå besviken och avundsjuk! Min nyss ganska nya lätta cykel känns ju nu tung och gammal!
NLC sa:Oj, en sån skulle matcha min TE fint. Och det ser härligt torrt ut för årstiden :-)
danierik sa:Denna cykel förväntas ge mig konstant medvind!
danierik sa:Denna cykel förväntas ge mig konstant medvind!
cerro sa:danierik sa:Denna cykel förväntas ge mig konstant medvind!
Riktigt fin, men får ta bort klistermärket på framväxeln och sen behöver den där styrlindan verkligen fixas till.
Johanssontranemo sa:Slänger upp min med då, SLR03 som får bli min partner i år.
Ska bara övertyga min andra partner att jag måste ha ett par andra hjul till den med, går sådär.