Visa din BMC

Raggamuffin

Aktiv medlem
Visa din BMC
Jag har bara haft två ramar med reklamation på båda, och det var tungjobbat. Tror det var själva BMC i ostlandet som var bökig. Fick dessutom en äldre ram på garantin också, dvs värdetapp på x antal tusen.
Jag har också haft två ramar, båda gångerna blev jag uppgraderad. Tog som mest 3 veckor.
Ena gången erbjöd man mig att köpa en ny cykel till ett väldigt bra pris då min modell hade utgått men jag tackade nej till det och då rotade de runt lite till och lyckades skramla fram en ram.

Det är väl som med alla bolag att det gäller att hamna hos rätt person.

NickPick

Aktiv medlem
Visa din BMC
Det låter bra. Jag har iofs fått väldigt lovande signaler från LBS som bla berättade om byten till hela cyklar av nyare modell vid tidigare rambrott. Inget som säger att det blir så i mitt fal, men ändå...

//Stefan
Hoppas!
För er med agonist och kanske fourstroke, ta bort den lilla stänklappen vid bakhjulet och kolla där. Kolla även kablarna från ram till sving. Leta efter skav.

sterud

Medlem
Visa din BMC
Hoppas!
För er med agonist och kanske fourstroke, ta bort den lilla stänklappen vid bakhjulet och kolla där. Kolla även kablarna från ram till sving. Leta efter skav.
Fick nyss ett samtal. Jag får en ny ram men av årets modell och 01 som ersättning för min 2019 02. Då får jag en ny bakram i kol också istället för min alu.
Leverans först i juni dock.
Känns ändå bra.

//Stefan

P.R

Ny medlem
Visa din BMC
Det här är min hopplockade BMC SRL01 med Shimano 5800 drivlina. Ramen hittade jag på Ebay i Italien. Det är en supercykel som både är rapp och perfekt för långturer.
20200618_125310.jpg

Bilden är frän Visby vilket passade perfekt med mitt extrabling i form av guldkasset och guldkedja :).

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer