Visa din BMC

Visa din BMC
Blev så ett första inlägg på detta forum.
Min första BMC.
Cykeln är på bild för andra gången i denna tråd.

Tre grader varmt och ingen snö här i Piteåtrakten.
En får kanske vänja sig....
PXL_20201114_105039356~2.jpg

Senast ändrad:
Visa din BMC
Min Roadmachine 01 som jag byggde ihop i våras och nu kört med en sommar.

Jag är oerhört nöjd med den, Di2-växlarna och alla andra komponenter. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska kapa gaffelröret den där sista cm för att få en helt clean styrstam, men jag kanske får ett infall nu under vintern när cykeln går in i vinterdvala.

2021-05-29 17.39.07.jpg

Visa din BMC
Hej,

Har hittat en BMC Speedfox TWO för 30k ny någon som har erfarenhet av denna?
Cyklar till 99% stig och funderar mellan en sån och Top Fuel 9.7.

Visa din BMC
EEE881DE-48FF-42DF-8025-7970EB15C96A.jpeg

Köpte mig en beg timemachine road ram med hjul här på happy och har sen skruvat lite. Bestyckad med rival axs reglage/broms, force axs bakväxel ombyggd för att ta kassetter upp till 50t, xtr 12s 10-44 kassett, sram force vev 1x (46t), hjul: Light bicycle wr65 med dt 240 nav, 65mm profil och 25mm innerbredd, flyweight version, skodda med pirelli 32mm hoppas nu på att gubbkroppen inte skriker bakut åt den aggressivare sittställningen.

Så nu är det bara att invänta finväder och ta en provsväng :-)

Visa din BMC
Hej!
Är det någon här som har registrerat sin cykel hos BMC?
Jag gjorde det förra veckan eftersom man vill ha 5 års garantin på cykeln.
Brukar dom återkoppla typ mejla så man vet att man har garantin.

Visa din BMC
Nya fourstroken presenterades idag. Lite längre o lite flackare o ny dämparplacering o en skitfrän autodropper post med luftreservoar i ramen. Ska räcka till 100 sänkningar o höjningar enligt artikeln o när luften är slut fungera som en vanlig dropper man puttar ner med rumpan. Dyr som pokker men de har även tre snikvarianter där man själv kan välja sadelstolpe.

Visa din BMC
Nya fourstroken presenterades idag. Lite längre o lite flackare o ny dämparplacering o en skitfrän autodropper post med luftreservoar i ramen. Ska räcka till 100 sänkningar o höjningar enligt artikeln o när luften är slut fungera som en vanlig dropper man puttar ner med rumpan. Dyr som pokker men de har även tre snikvarianter där man själv kan välja sadelstolpe.

Bästa nyheten var nog att de kommer modeller där man själv kan välja sadelstolpe/dropper. RAD är skitfränt och ser riktigt smutt ut men riktigt riktigt jobbigt när man får problem med den. Gillar däremot tanken med det utbytbara dämparfästet och ser fram emot att få reda på vad de presenterar för någon ny modell i serien.

Visa din BMC

Lite besviken att höjniningen sker med en fjäder i stället för luft.Men det kanske är en titanfjäder.

Tillbaka
Topp