Visa din Cannondale

Visa din Cannondale
DHL ville leverera detta Kännåndejl vevparti till min räser idag när jag inte var hemma.
Får hämta det i Västberga i morgon, visst får det plats i 30 liter ryggsäck?
CannondaleSIHollowgram.PNG

Visa din Cannondale
Jensen sa:
Tex http://dr-cannondale.de, r2-bike.de lär oxå kunna ha. Men du lär även hitta distanser som motsvarar den minskningen du gör. Men som sagt, klingan sätter ju begränsningen, även om hälen tar i. Problemet är ju att klingorna har offset, är om man möjligen kan vända klingan så att offseten (den lilla de har) är år fel håll, normalt blir få kedjelinjen sämre, men eftersom du även minskar längden på axeln så kan det bli ok. Frågan är då om du istället tar i med hälen. Kolla absoluteblack eller garbaruk för klingor.

Beställde den där axeln, spidern och distanserna. Hade räknat med ett litet viktstraff med spidern men trodde att den kortare axeln skulle äta upp några av grammen men den var fan tyngre än originalaxeln så det var lite surt. Men annars känns det bra och inga problem med hälarna.

Bilagor

• DSCF0205.JPG
    DSCF0205.JPG
    265.8 KB · Besök: 45
Visa din Cannondale
Kan nog gå att klura ut något som passar alternativt göra egna distanser. Axeln finns som lös del. Sen finns ju 132mm axel men jag vet inte hur det är med lagerlägena på den. Vad har du för offset på klingan nu? På min originalklinga så var tänderna förskjutna i sidled så man får ta med det i beräkningen när man mäter.

Visa din Cannondale
glitch sa:
Pruttar runt på den här i år.
Känns mycket bra hittills, Synapse Ultegra som fått Superstarhjul med Grailfälgar.
Välkommen till klubben "Vi som har blivit gamla gubbar och behöver en komfortracer för fikaturerna".
Men du behöver ett bättre foto, trodde först att du ville visa upp en brygga..!

Visa din Cannondale
IMG_3506.JPG

Byggde färdigt hjulen i veckan så nu är det bara småputs kvar. Väntar på ny sadelstolpe. Och nya flaskor eftersom flaskställen är rejält tighta. Jag måste gå av cykeln för att dricka med de flesta av mina gamla flaskor.

Visa din Cannondale
Min och min...
Sonen ville ha en lite snabbare hoj för att ta sig till gymmet och polarna. Hittade en skrotig CX9 på annons och bytte ut lite delar mot sånt jag hade i lådorna och annat jag hittade beggat. Tycker den blev rätt bra.

DSC_0037.JPG

Visa din Cannondale
Cadd 12 Force disc tänkte jag åka på i sommar

Bilagor

• 18620340_10154273676067134_343005558525131650_n.jpg
    18620340_10154273676067134_343005558525131650_n.jpg
    84.4 KB · Besök: 41
  • 20170525_164132.jpg
    20170525_164132.jpg
    670.2 KB · Besök: 45
Visa din Cannondale
NLC sa:
Razzr sa:
Cadd 12 Force disc tänkte jag åka på i sommar

Nu blev det så där svårt igen; hade ju inte tänkt att köpa en ny racer och absolut inte en med skivor.
Jag nöjer mig med att konstatera att handtagen är strykfula vilket gör att det minskar ha-begäret något. Sambon och de tre bockstyreförsedda cyklarna i garaget antyder också att jag inte ska ha fler.

Tillbaka
Topp