Visa din Cannondale

Visa din Cannondale
Imponerande. Visst är det Cerros gamla ram. Still going strong. Han lär väl ha avverkat 10 cyklar sedan den. Map barendsen så finns det väl egentligen ingen ursäkt mer än att jag är en oldschoolcyklist, att jag faktiskt använder dem ibland, att de har rostat fast och är omöjliga att få bort, att det var någon som satte på dem utan att jag såg det, att det blev nån konstig skugga på bilden som ser ut som barends.......

Visa din Cannondale
Den här kom hem i fredags!
Premiären gjordes idag. Helt underbar

/Nicke

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    385.8 KB · Besök: 156
Visa din Cannondale
Det beror väl alldeles på kan man väl säga.
Har ingen aning om vad man får ge för en ny, uppe på femsiffrigt tror jag nog.
Liknande denna har jag sett på ebay för 6-7000 beggat i bra skick.

Det blev en Lefty Hybrid XLR Carbon 29" 100mm från 2013 eller -14,
för ett riktigt bra pris tror jag. Pga en skada på övre klämman, som syns på bilden.
Nån har dragit skruven för hårt... Men det hoppas jag kunna fixa.

Vi har ju bara 6 svetsare på jobbet med säkert 200 års yrkeserfarenhet tillsammans så. ;-)

Visa din Cannondale
Saik78 sa:
Imponerande. Visst är det Cerros gamla ram. Still going strong. Han lär väl ha avverkat 10 cyklar sedan den. Map barendsen så finns det väl egentligen ingen ursäkt mer än att jag är en oldschoolcyklist, att jag faktiskt använder dem ibland, att de har rostat fast och är omöjliga att få bort, att det var någon som satte på dem utan att jag såg det, att det blev nån konstig skugga på bilden som ser ut som barends.......

Är bara på 8e cykeln om man räknar mtb, cx och lvg sen dess ;) Kul att se att Scalpelen fortfarande lever iaf, fin cykel de

Visa din Cannondale
slimm sa:
Det beror väl alldeles på kan man väl säga.
Har ingen aning om vad man får ge för en ny, uppe på femsiffrigt tror jag nog.
Liknande denna har jag sett på ebay för 6-7000 beggat i bra skick.

Det blev en Lefty Hybrid XLR Carbon 29" 100mm från 2013 eller -14,
för ett riktigt bra pris tror jag. Pga en skada på övre klämman, som syns på bilden.
Nån har dragit skruven för hårt... Men det hoppas jag kunna fixa.

Vi har ju bara 6 svetsare på jobbet med säkert 200 års yrkeserfarenhet tillsammans så. ;-)

Oki, synd dom ska vara så dyra! Vore fett med en supermax 160mm.
Lycka till med lagningen, får vi se en byggtråd??

Visa din Cannondale
Är det någon som vet om och i så fall var man kan köpa skyddande gummidamasker till SI SL vevarmar?
På gamla hojen med XX1 har jag deras gummidamasker som skyddar vid islag med vevarmen i stenar mm.
Hittar nu inga som passar SI SL vevpartiet på nya Scalpel Si.

Visa din Cannondale
Supersonic sa:
Är det någon som vet om och i så fall var man kan köpa skyddande gummidamasker till SI SL vevarmar?
På gamla hojen med XX1 har jag deras gummidamasker som skyddar vid islag med vevarmen i stenar mm.
Hittar nu inga som passar SI SL vevpartiet på nya Scalpel Si.
Raceface för kolfiber vill jag minnas sitter monterat på mitt

Visa din Cannondale
Sök crank boots på eBay, finns i alla kulörer för en spottstyver. Jag köpte på chans och de passade min hollowgram vev kanon, värt att prova!

Visa din Cannondale
supreeme sa:
Jag vart så sjukt sugen på en Habit SE när jag såg priset på denna: http://cykelmagneten.com/mountainbike/4424-cykel-cannondale-habit-carb-al-50001055.html
Men jag är 195 cm lång så behöver en XL, någon som vet var man kan få tag på en sån till lika bra pris? Gillar färgen skarpt! Eller finns det någon annan modell som är mer prisvärd av Habit? Snorgrönt går hem i min bok också :)

http://www.bunnyhop.de/de/fahrraede...dale-habit-hi-mod-black-inc-20162?action_ms=1

De har lite utförsäljning av dem nu

Visa din Cannondale
Jensen sa:
supreeme sa:
Jag vart så sjukt sugen på en Habit SE när jag såg priset på denna: http://cykelmagneten.com/mountainbike/4424-cykel-cannondale-habit-carb-al-50001055.html
Men jag är 195 cm lång så behöver en XL, någon som vet var man kan få tag på en sån till lika bra pris? Gillar färgen skarpt! Eller finns det någon annan modell som är mer prisvärd av Habit? Snorgrönt går hem i min bok också :)

http://www.bunnyhop.de/de/fahrraede...dale-habit-hi-mod-black-inc-20162?action_ms=1

De har lite utförsäljning av dem nu

Jo det är ju nästan lika bra pris, men hade varit gött å beställa hemma i Sverige för ev support.
Tyvärr verkar de vara rätt slut här hemma.

Visa din Cannondale
Mr Cannondale sa:
Dags att testa nya Scalpel i Rörbäcksnäs och ja den motsvarade förväntningarna mer än väl:-)

En fundering... vad är det för modell? hjulen ser ut att tillhöra Scalpel SI race.. men lackningen på ramen ser mer ut att stämma överens med Carbon 4.. men det gör inte komponenterna :).
Förvirringen total ..??

Tillbaka
Topp