Visa din Canyon!

Visa din Canyon!
Här är min Canyon Neroun 5.0 2023 i sin all prakt med dipt summit färg ?

Bilagor

• IMG_0282.jpeg
    IMG_0282.jpeg
    1.4 MB · Besök: 183
Visa din Canyon!
En inplastad aluminiumhylsa kommer att delaminera förr eller senare.
Det här är ju en sanning som man bara har att vackert förhålla sig till. Är det en robustare konstruktion att lösa det som Atherton bikes och Pivots dh-prototyp med kålfiberrör som förgrenas i alu-stycken eller vad det är? Det kanske ser för mycket ut som ett skolprojekt för att kunna sälja för dyra pengar.

Visa din Canyon!
Visa bilaga 669724
Min Canyon Endurace har fastnar i UPS limbo sedan en vecka…
UPS är det sämsta bolaget i världshistorien. De har aldrig kunnat leverera i tid eller kunnat nås på ett vettigt sätt. De ljuger om att de har varit vid huset och att man inte var där(de gjorde dem senaste två beställningarna) sen när man ringer dem så vet ingen ngt, alla säger att paketet kommer men när jag påpekar att de haft mitt paket en hel vecka så säger dem att det kommer. Sen kopplas man in till en indisk kundtjänst som inte kan se inni alla system så de skyller på den svenska personalen ?
Det bolaget är ett skämt! Jag har påpekat till canyon att UPS skulle kunna vara en orsak till att jag inte beställer ngn mer cykel fr canyon!

Visa din Canyon!
UPS är det sämsta bolaget i världshistorien. De har aldrig kunnat leverera i tid eller kunnat nås på ett vettigt sätt. De ljuger om att de har varit vid huset och att man inte var där(de gjorde dem senaste två beställningarna) sen när man ringer dem så vet ingen ngt, alla säger att paketet kommer men när jag påpekar att de haft mitt paket en hel vecka så säger dem att det kommer. Sen kopplas man in till en indisk kundtjänst som inte kan se inni alla system så de skyller på den svenska personalen ?
Det bolaget är ett skämt! Jag har påpekat till canyon att UPS skulle kunna vara en orsak till att jag inte beställer ngn mer cykel fr canyon!
Jo ja vet, på Trustpilot har de under två poäng typ överallt, för UPS.com har de 1,2 poäng av över 30k omdömen, jag sållade mitt till stacken för UPS.se där de har liknande betyg. Påtalade detta äv till Canyon men känns inte som om de kommer påverka nämnvärt… Skulle fått cykeln förra fredagen och var därför hemma en hel dag hoppfull som ett litet barn på julafton, väntade tom i trappuppgången de sista två timmarna tom kl 19 för att inte riskera missa paketet som dock uteblev. Därefter valde jag en pickup point i närheten - en vecka senare denna fredag hade paketet fortfarande inte levererats. Tidigare i veckan hade kundtjänst sagt att de inte visste när de kunde leverera - men när jag ringde i fredags fick jag svaret att de tagit emot fler paket än de klarat att leverera men att paketet skulle komma senast måndag. Håller tummarna (utan höga förhoppningar)…

Visa din Canyon!
Håller med till 100 % och jag hade exakt samma upplevelse vid leverans av min senaste Canyon. Jag har också skrivit till Canyon och rekommenderat dem att byta leverantör för att inte svärta ned varumärket…

Visa din Canyon!
Här är det flygfrakt som levererar åt ups.
De skiter i allt och bara ställer cykeln på trappan.
De tar inte legg eller signatur. Senast så brydde de inte ens sig om att knacka.

Visa din Canyon!
Jo ja vet, på Trustpilot har de under två poäng typ överallt, för UPS.com har de 1,2 poäng av över 30k omdömen, jag sållade mitt till stacken för UPS.se där de har liknande betyg. Påtalade detta äv till Canyon men känns inte som om de kommer påverka nämnvärt… Skulle fått cykeln förra fredagen och var därför hemma en hel dag hoppfull som ett litet barn på julafton, väntade tom i trappuppgången de sista två timmarna tom kl 19 för att inte riskera missa paketet som dock uteblev. Därefter valde jag en pickup point i närheten - en vecka senare denna fredag hade paketet fortfarande inte levererats. Tidigare i veckan hade kundtjänst sagt att de inte visste när de kunde leverera - men när jag ringde i fredags fick jag svaret att de tagit emot fler paket än de klarat att leverera men att paketet skulle komma senast måndag. Håller tummarna (utan höga förhoppningar)…
Exakt samma visa som för mig. Skandal, hur svårt är det? Jag tror att man alltid ska välja att de ska lämna på en pick up point. Dit kommer dem iaf. Sen hinner de inte köra till alla adresser o då ljuger dem om att man inte är hemma.
Dock sa den snälla tanten på vårt ups pick up ställe att UPS är det sämsta bolaget att ha o göra med även på pick up pointen då de hade sämst ordning på sina paket? kaos e bara förnamnet!

Visa din Canyon!
Exakt samma visa som för mig. Skandal, hur svårt är det? Jag tror att man alltid ska välja att de ska lämna på en pick up point. Dit kommer dem iaf. Sen hinner de inte köra till alla adresser o då ljuger dem om att man inte är hemma.
Dock sa den snälla tanten på vårt ups pick up ställe att UPS är det sämsta bolaget att ha o göra med även på pick up pointen då de hade sämst ordning på sina paket? kaos e bara förnamnet!
Jag valde en pickup point men en vecka senare hade den fortfarande inte levererats, när jag ringde kundtjänst svarade de att paketet var för stort för oavsett vilken pickup point jag valde. när de sedan skulle leverera hem den på nytt kunde de först inte hitta paketet ?, cykeln kom dock tillslut men efter nästan två veckor försening…

Visa din Canyon!
Än så länge flyter det på bra! Ny ram skickades från Tyskland nu ikväll och beräknas anlända hos Canyon's Service Partner i Göteborg på torsdag :)
20231224_113655.jpg

Totalt sett tog det 13 dagar från det jag kontaktade Canyon tills jag hade en fungerande cykel igen. Hade kunnat gå ännu snabbare om jag hade fått tummen ur och lämnat in cykeln samma dag som ramen levererades.

Kudos till cykelbutiken Pedalen och Fälgen som flyttade över alla delar till den nya ramen snabbt och snyggt!

Visa din Canyon!
Får la publicera min Sttitched.
Byggde denna i vintras, tyckte jag ”förtjänade” en ny efter en krasch som resulterade i en relativt ful handledsfraktur.
Ram: Canyon Stiched 360 2022
Framgaffel: Marzocchi Bomber DJ
Hjul: Alexrims med Novatec nav.
Däck: MAXXIS Ikon bak och fram.
Vevparti. Salt+ tredelat BMX vevparti, 165mm vevar.
Styrstam: Chromag BZA, 31mm längd.
Styre: Spank Spoon, 60mm rise.
Gyro: NC-17 adapter, Salt+ gyro, Title ”övre” bromskablar, Odyssey nedre.
Och lite annat smått och gott.

Den absolut mest lekfulla DJ, jag någonsin ägt. Lättmanövrerad både på marken såsom i luften. Så nära en BMX, det går att komma (vilket är positivt för en gammal BMX-räv ?).

Bilagor

• IMG_2322.jpeg
    IMG_2322.jpeg
    730.1 KB · Besök: 70
  • IMG_2320.jpeg
    IMG_2320.jpeg
    977.3 KB · Besök: 54
  • IMG_2326.jpeg
    IMG_2326.jpeg
    1.1 MB · Besök: 68
Visa din Canyon!
Var inne och kollade lite hojar nyss, reagerade på att en AL-Neuron idag väger typ lika mycket som min AL-Spectral från 2022, och att en CF SLX-Neuron väger in på 14kg+. Ska det vara så?

Tillbaka
Topp