Visa din Colnago

Visa din Colnago
Dom finns med extra allt. ;)

image.jpg

Visa din Colnago
Nån som handlat från cyclexclusive i Holland.

Bike

C60
Campa Super Record - Vision Metron 40 - Campa Super Record 50/34 172,5 mm
FSA K-Force - FSA OS-99 CSI - Prologo Scratch 2 - Vittoria Diamante Pro Radiale - Chorus cassette - Fsa Chain

6190 euro.

Måste vara superpris?

Visa din Colnago
Skogling sa:
Konstig spec. Varför spara in på däck t. ex.?

Ja lite konstigt. Ang hjulen så är de ju inte så dåliga eller?

Fick inbytespris på sadel, styre och stam.
Styre - 100 euro
Sadel 55 euro
Stem 55 euro

Bätter iof att sälja delarna själv. Har ju Enve grejer som jag tänkte sätta på. Har idag styre men kommer leta stam och stolpe om jag slår till.

HAr ändå fått lite priser från olika ställen och ingen är i närheten om man ser till SR och kolfiberhjulen.

För samma pengar får jag typ Chorus med Zipp 30 aluhjul t.ex.

Men sen har vi ju problem med garanti - inte problem kanske men bör att skicka osv.

OCH jag blev ju ännu mer sugen på en Disc när jag såg nyheterna från Campa härom dagen. Men i så fall blir det ju inte köp nu.

Visa din Colnago
Storlek är jag nästan säker på 53 trad. Men inser att både 48 S och kanske 50S skulle funka. 50 S ser dock lite väl stor ut rent estetiskt. 45 S ser allt för liten ut. SÅ 48S vs 53 TRAD. Då är den senare snyggare

53 T 48S 50S
Stack 530 528 547
Reatch 386 383 386
Toptube längd 537 530 540

IDAG
544
378
534

Visa din Colnago
Känns som 48s i min värld. Du har ju justermån på 20 mm på en sadel och lika mycket eller mer på styrkombo.

Stack är ju även viktigt ur estetisk synvinkel. ;)

Du får med en konisk spacer till ramen. Så det blir snyggt även med en "spacer".

Visa din Colnago
Skogling sa:
Känns som 48s i min värld. Du har ju justermån på 20 mm på en sadel och lika mycket eller mer på styrkombo.

Stack är ju även viktigt ur estetisk synvinkel. ;)

Du får med en konisk spacer till ramen. Så det blir snyggt även med en "spacer".

Vet inte om jag håller med. Tycker nog traditionell är snyggare iaf. Är osäker på vad du menar med justermån och spacer?

Hade jag varit lite längre typ 52S så hade sloping lockat mer men det som jag inte gillar på 48:an och mindre är att den ser ganska mycket slopande ut medan en 52 ser mer "traditionell"

Missförstå mig rätt, alla storlekar av C60 är kanonsnygga men ska man lägga de pengarna på en hoj ska det bli rätt :)

Senast ändrad:
Visa din Colnago
Jag menar att du får ta den ramen som har "dina" viktigaste mått rätt. Att du har justermån av sittställning men hjälp av sadel/stolpe och stykombo är väl inget konstigt?

Liten trad är snyggt.

Man kan ju välja 100 eller 120 stam till att börja med. Bockars reach varierer ju från 75 till 90 mm. Bara där har du 35 mm tillsammans.

På en C60 har man Record eller Dura-Ace. ;)

Senast ändrad:
Visa din Colnago
Snyggt med svart cockpit och svart sadel å stolpe. Ramen lyfts fram av det i kombination med svarta hjul och klassiska gum wall-däck.

Tycker proportionerna är snygga och du har fått till en riktigt snygg lindning.

En lite detalj sticker ut lite. Flaskställen passar inte så bra i mina ögon. Vita Arundel Mandible och det blir 10 av 10.

Är det en 52s? Hur lång är du?

Skitsnygg.Perfekt bygge!

Senast ändrad:
Visa din Colnago
Tack för lovorden!

Allt är valt med omsorg, faktiskt även flaskställen... ;-)
Sådana satt på Team Europcars C59or av samma årgång.

Har tidigare byggt och kört olika Pinarellos i stål, aluminium och aluminium kombinerat med kolfiber.
(Självklart med Campagnolo...)
Första intrycket av C59 är bara - WOW! :-D

Mycket riktigt en 52s och jag är 182 cm.

Visa din Colnago
KON sa:
Tack för lovorden!

Allt är valt med omsorg, faktiskt även flaskställen... ;-)
Sådana satt på Team Europcars C59or av samma årgång.

Har tidigare byggt och kört olika Pinarellos i stål, aluminium och aluminium kombinerat med kolfiber.
(Självklart med Campagnolo...)
Första intrycket av C59 är bara - WOW! :-D

Mycket riktigt en 52s och jag är 182 cm.

Jag vet att dom körde med de flaskställen. ;)

Var bor du?

Visa din Colnago
KON sa:
Premiär i dag för nybygget.

Beställde likadan cockpit igår. Ledsnade på reachen på Ergosum. Dessutom får jag en snyggare böj och stammen kommer bli parallell med toppröret. Kommer bli både snyggare och skönare.

Geometrin/inställningen på våra hojar kommer se identiska ut. :)

Tillbaka
Topp