Visa din Commencal, ännu en visa din tråd....
toga sa:Det är en Large. Är själv 188Cm med 87 innerben och hamnade precis mellan storlekarna. Valde L då jag ville ha mer lekfull hoj. Vid första sittning kändes den lite liten, men nu efter några timmar är jag supernöjd med en large.
Detta är min första FS och jag är sjukt nöjd med den. Har inget att jämföra med förutom min Trek Superfly HT, men har inte tänkt alls att denna flexar något. Tycker den känns mycket stabil, stum och rapp. Jag har jäkligt roligt med den och är grymt nöjd. Tycker Meta är bland de snyggaste cyklarna också. Det enda jag inte gillar är ett ganska stort utrymme under nedre länkaget. Droppern, bakväxel och bakbroms går där. Det samlas lera och man måste spola med slang och sedan vända cykeln upp och ned. En stänka löser dock problemet.
Bjuder på en till bild. Ignorera stänkan bak, det var ett test med en bit skärbräda.
Aha, intressant. Jag är 194cm och överväger Large, tänkte att XL skulle bli jättestort. Men inser att jag får fundera lite mer på det.
Det låter ju bra, utvecklingen har ju gått frammåt sen 2010 så är väl fullt rimligt att de är styvare nu. :)
Nedre länkaget? Nere där kedjestagen sitter fast ovanför vevpartiet?
Jag har sett att Commencal själva har nån slags foam/tvättsvamp som de fyller igen håligheter med, kanske kan vara något att prova med.