Visa din Commencal, ännu en visa din tråd....
richi_dito sa:Ny cykel nya äventyr!
Kul! Men hur många hojar har du nu igentligen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
richi_dito sa:Ny cykel nya äventyr!
Varför bytte du till denna från shiny?richi_dito sa:En Hardtail Commencal
Och en meta v.2 den sista på bilden.
Den andra shinny är såld ;)
Startgas sa:Knäcka bakaxel måste ju vara något av en bedrift? :)
Har en 10mm under stammen och en 5 mm över just nu. Styrlaget köptes på cykloteket, Pro Koryak. Har inte förstått än var det glappar i lagret då hojen blev klar ikväll och endast provad på vägen. Får kika på det i morgon.jofahjalm sa:Det är inte så bra att hojja med ett glapp. Det är inte så enkelt som att du har för få distanser på styrröret?
Raggamuffin sa:Eller behöver ett chims?
Yes jag bytte crown race. Saknade bra verktyg så sågade en split i det. Kan prova med en extra distans i morgon.jofahjalm sa:Det kan ju vara något annat, men övre delen på styrlagret kan skilja sig mer än två mm i höjd. Bytte du crown race på gaffeln?
Tom__ sa:Ni som kör Meta am, hur funkar den som stighoj?.
Sjukt sugen på en sån...
Jag kör nu en Airdrop Edit som allround hoj, Stig, park, Enduro.
Tycker den funkar bra men haft den i 3år nu så det kliar i fingrarna att klicka hem en Meta..
Hk sa:Tom__ sa:Ni som kör Meta am, hur funkar den som stighoj?.
Sjukt sugen på en sån...
Jag kör nu en Airdrop Edit som allround hoj, Stig, park, Enduro.
Tycker den funkar bra men haft den i 3år nu så det kliar i fingrarna att klicka hem en Meta..
Jag har varit ute och kört på min nu i ca 65min och jag bara älskar den. Hade en Trek Fuel ex 8 innan, bättre spec. Men denna är sjukt mycket roligare. Bekvämare att köra nedför och hoppa med. Klättrar bättre uppför också enligt mig. Köp en! Tänk bara på valutapåslaget typ alla banker gör. (Klarna kortet gör det inte)
toga sa:Visserligen är det kanske inte enorm skillnad, men tänk på att Tom__ frågar efter AM, och HK har en TR.
Tom__ sa:toga sa:Visserligen är det kanske inte enorm skillnad, men tänk på att Tom__ frågar efter AM, och HK har en TR.
Vad är skillnaden förutom slaglängden?
unsuspected sa:Den där bilden får mig nästan att klicka hem en själv...
Hk sa:unsuspected sa:Den där bilden får mig nästan att klicka hem en själv...
Micke_N sa:Det är ”bara slaglängden” som skiljer - och vissa parametrar som följer med på köpet. Kolla spec:en, det skiljer 0,5 i gaffelvinkel, ca en centimeter i BB drop och en hårsmån på kedjestagen. Sen ser man med blotta ögat att infästningspunkten för bakdämparen är längre fram på AM, naturligt med tanke på den längre dämparen.
Marginella skillnader javisst, men det är inte bara längre gaffel och dämpare på AM jmf TR.
Det skiljer också i komponenter, t ex har TR Revelation/Pike och AM har Lyrik/Yari osv, så de är väldigt lika - men har ändå distinkta skillnader mellan modellerna.
Jag köpte också en svart 29 TR i vår, hade en härlig tur idag! Har samma upplevelse att den klättrar bra när det behövs och är riktigt stadig utför. Jag tog TR då det inte känns som jag kan utnyttja de sista 20 mm slagländ, jag får helt enkelt hålla hårdare i styret när jag byggt upp självförtroendet så pass att det skulle behövas mera fjädringsväg... Jag har inte provat någon AM, men har man det behovet är det säkert en bra hoj!