Visa din cykel inför 2016

Fortsätter med denna även i år. Får se om jag klarar mig helskinnad i år. Gick ju sådär förra året.
IMG_8020.JPG

Rattnalle sa:
patten sa:
Rattnalle sa:
patten sa:
Lägger upp den här också! Är trots allt detta året det är tänkt att den ska rulla...
Den blev inte så dum du. Hur mycket har det blivit cyklat på den?

Några km :) var dåligt före vid långvattnet ovanför öis-gården. Inväntar hisspinne och bättre före. Du då? Kört in birden ordentligt?
Den är väl inte helt inkörd men jag har hunnit grisa ner den ordentligt ett par gånger iaf.

Med tanke på vädret så ser det ut att kunna bli bra före inom kort och då är lockar det lite mer till cykling.

skier sa:
Jäklar vad cool den var! Riktig Darth Vader-känsla på den.

Tack! Lord Vader har alltid var en stor inspiration. :-) Fast den är rätt färgglad jämfört med föregångaren.

Raggamuffin sa:
Vikken jävla jonne. Förpliktigar :)

Tack! Jag är fetare och klenare än på länge men nu skall det bli ändring på det. Lagom till att våren ska jag vara jättesnabb på cykelbanorna i Stockholms city. :-)

Jeppe_E sa:
Supernice! vad är det för en...? FRD?

Tack! Det är en 2015 FRD. Har varit sugen på en AR ett bra tag och när det i höstas blev skrot av gamla finracern blev det dags. Har velat en del vad gäller vilken AR det skulle bli men det blev inte så dyrt med bara ramen och jag hade ju ändå en del delar att flytta över. Jag har lite mindre drop på denna än på förra cykeln som jag satt perfekt på så eventuellt byter jag stam. Men jag skall cykla lite först och se hur det känns innan jag börjar fundera på förändringar. Utbudet på stammar som lutar mer än 17 grader är inte heller så stort. Det är inga stora skillnader mot förra hojen men den hade jag mikrojusterat till perfektion under några år. :-)

Blev Giant ägare igår.
Cykeln är en Giant Anthem X 2013 med Sram Guide RS bromsar samt Maxxis ardent däck.

Bilagor

• IMG_0187.JPG
    IMG_0187.JPG
    706.9 KB · Besök: 221
Mina cyklar inför 2016....visserligen köpte jag Duden förra året men Cruxen å Stumpjumpern är inköpta 2016

Bilagor

• IMGP7786.JPG
    IMGP7786.JPG
    546.1 KB · Besök: 228
Ett hopplock på en Commencal El Camino. Precis färdigbyggd, tänkt att introducera flickvännen till mtb.

Bilagor

• 20160311_205257.jpg
    20160311_205257.jpg
    200.4 KB · Besök: 225
Hade ju lovat mig själv i höstas att 2016 skulle bli ett år då ingen nyanskaffning skulle ske....
Gick väl sådär iom att jag klickade hem en hoj igår...

Postar bild på den när den dyker upp här hemma.

63,5° gaffelvinkel har den iaf :-D

Vernersson sa:
Hade ju lovat mig själv i höstas att 2016 skulle bli ett år då ingen nyanskaffning skulle ske....
Gick väl sådär iom att jag klickade hem en hoj igår...

Postar bild på den när den dyker upp här hemma.

63,5° gaffelvinkel har den iaf :-D

Ja max 5min efter unboxingen!

Bring sa:
asomianders sa:
Habit SE, får se om uppgraderingen till FS gör en lyckligare;-)
Funderar på en likadan. Vore intressant att få ditt utlåtande.
Än så länge har jag inte kört så mycket, men det jag har kört har gjort mig rätt övertygad om att jag har valt rätt. Jämfört med äldre FS som jag haft så är den bättre på allt! Effektivare tramp, bättre fjädring/dämpning och framför allt roligare. Den klättrar dessutom nästan lika bra som min HT 29 men blir mycket roligare när det går nerför, kort sagt så är jag väldigt nöjd.
//anders

asomianders sa:
Bring sa:
asomianders sa:
Habit SE, får se om uppgraderingen till FS gör en lyckligare;-)
Funderar på en likadan. Vore intressant att få ditt utlåtande.
Än så länge har jag inte kört så mycket, men det jag har kört har gjort mig rätt övertygad om att jag har valt rätt. Jämfört med äldre FS som jag haft så är den bättre på allt! Effektivare tramp, bättre fjädring/dämpning och framför allt roligare. Den klättrar dessutom nästan lika bra som min HT 29 men blir mycket roligare när det går nerför, kort sagt så är jag väldigt nöjd.
//anders

Du bekräftar andra recensioner. Det får nog bli ett beslut snart. Jag lutar dock åt Habit Carbon 2 men det är ju ingen enorm skillnad mellan dem.

Blev med nya hojar inför säsongen. Varav MTB uppgraderingen inte var planerad. Jag är väldigt nöjd.

Bilagor

• IMG_1222.jpg
    IMG_1222.jpg
    644.3 KB · Besök: 202
  • IMG_1089.jpg
    IMG_1089.jpg
    535.3 KB · Besök: 226
Tillbaka
Topp