Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lejon sa:Den enda nya cykeln för året blir en cykel med två syften: nyupptäckt banintresse gör att jag "behöver" en bancykel - då får den andra hjul, vardagsarbetet för den blir som tvåväxlad pendlare i finväder. Tvåväxlat är fint har jag förstått nu efter några dagars tvåväxlad pendling!
Källis sa:Årets landsvägscykel kom igår, Rose X-LITE CDX-8810 eTap.
//Källis
Khayman78 sa:Nyss levererad från generalagenten på Sveriges.....andra sida.
Blev en brittisk monstertruck, T-129 RS.
Måste sluta sitta i skogen och stirra på linjespelet och börja cykla på den nu också bara :).
NickPick sa:Den väger 10.23kg alltså.
Scale60 sa:NickPick sa:Den väger 10.23kg alltså.
Japp 10.23kg med pedaler och flaskhållare och 9.9kg utan.
Ser kapabel ut! Var du ute i Grimsta-skogen för ca en timme sedan? I så fall såg jag dig (jag cyklandes på en BMC te01xt i svarta och röda kläder).Khayman78 sa:Nyss levererad från generalagenten på Sveriges.....andra sida.
Blev en brittisk monstertruck, T-129 RS.
Måste sluta sitta i skogen och stirra på linjespelet och börja cykla på den nu också bara :).
Hur känns den? Har ju varit lite prat om den branta gaffelvinkeln. Vore kul med lite feedback om hur den uppträder. Ser ju väldigt nätt och fin ut. Hur är byggkvaliteten?Nicholas sa:Superior team 29
Tramptaget sa:Hur känns den? Har ju varit lite prat om den branta gaffelvinkeln. Vore kul med lite feedback om hur den uppträder. Ser ju väldigt nätt och fin ut. Hur är byggkvaliteten?Nicholas sa:Superior team 29
NickPick sa:Tramptaget sa:Hur känns den? Har ju varit lite prat om den branta gaffelvinkeln. Vore kul med lite feedback om hur den uppträder. Ser ju väldigt nätt och fin ut. Hur är byggkvaliteten?Nicholas sa:Superior team 29
Om du kollar tex allebikecyklarna så ligger dom på samma vinkel. Tror även giant anthem 29 och liknande gör det.
Oftast sitter det i dom som trampar, inte cykeln :)
Snyggt Patrik!Jilster sa:Trevlig bekantskap.
Tramptaget sa:Hur känns den? Har ju varit lite prat om den branta gaffelvinkeln. Vore kul med lite feedback om hur den uppträder. Ser ju väldigt nätt och fin ut. Hur är byggkvaliteten?Nicholas sa:Superior team 29
NickPick: han menar att cykeln väger 9,9 kg om han skruvar av pedalerna och flaskhållarna. Det är ett sätt att ange vikt. Man kan ange vikt utan sadel, bara ramvikt eller med valfri mängd komponenter. Är det verkligen svårt att förstå? (Att du tycker det är irrelevant är en annan sak.)NickPick sa:Scale60 sa:NickPick sa:Den väger 10.23kg alltså.
Jag tror inte du förstår vad jag menar. Inte ens en weight weenie anger vikt utan pedaler (och sällan utan flaskställ). Att cykla utan pedaler kan vara svårt. :D
Lejon sa:NickPick: han menar att cykeln väger 9,9 kg om han skruvar av pedalerna och flaskhållarna. Det är ett sätt att ange vikt. Man kan ange vikt utan sadel, bara ramvikt eller med valfri mängd komponenter. Är det verkligen svårt att förstå? (Att du tycker det är irrelevant är en annan sak.)NickPick sa:Scale60 sa:NickPick sa:Den väger 10.23kg alltså.
Jag tror inte du förstår vad jag menar. Inte ens en weight weenie anger vikt utan pedaler (och sällan utan flaskställ). Att cykla utan pedaler kan vara svårt. :D
Håller med. Och anger man vikten utan att den är cyklingsklar är det rimligt att ange vad som inte är inräknat.Supersonic sa:Många tillverkare anger inte ens någon vikt på de cyklar de säljer. Och när tillverkarna anger vikt brukar de siffror stämma ungefär lika bra som Volkswagens utsläppssiffror. Så de är tämligen irrelevanta i verkliga världen.
Själv menar jag att vikten så som man kör cykeln är det mest relevanta, dvs med pedaler, Garminfäste, flaskställ mm.
Det viktigaste är dock att man jämför lika siffror med varandra.
Lejon sa:Håller med. Och anger man vikten utan att den är cyklingsklar är det rimligt att ange vad som inte är inräknat.Supersonic sa:Många tillverkare anger inte ens någon vikt på de cyklar de säljer. Och när tillverkarna anger vikt brukar de siffror stämma ungefär lika bra som Volkswagens utsläppssiffror. Så de är tämligen irrelevanta i verkliga världen.
Själv menar jag att vikten så som man kör cykeln är det mest relevanta, dvs med pedaler, Garminfäste, flaskställ mm.
Det jag vänder mig emot är att det alltid ska missförstås med avsikt eller besserwissras så fort någon gör "fel".
Lejon sa:Håller med. Och anger man vikten utan att den är cyklingsklar är det rimligt att ange vad som inte är inräknat.Supersonic sa:Många tillverkare anger inte ens någon vikt på de cyklar de säljer. Och när tillverkarna anger vikt brukar de siffror stämma ungefär lika bra som Volkswagens utsläppssiffror. Så de är tämligen irrelevanta i verkliga världen.
Det jag vänder mig emot är att det alltid ska missförstås med avsikt eller besserwissras så fort någon gör "fel".
Källis sa:Årets landsvägscykel kom igår, Rose X-LITE CDX-8810 eTap
//Källis
Bengt-re sa:En skärmlös cykel för dagar då de inte regnar. En ROSE XEON TEAM CGF-3000 blev det.
Peth sa:Bengt-re sa:En skärmlös cykel för dagar då de inte regnar. En ROSE XEON TEAM CGF-3000 blev det.
Snyggt! En himla massa Ultegra som det ser ut.
Vad då, funkar ju perfekt för internetcykling, vad mer behöver du???Presta sa:Fattas några grejer. Spänd på slutresultatet.
mtbuman sa:Vad då, funkar ju perfekt för internetcykling, vad mer behöver du???Presta sa:Fattas några grejer. Spänd på slutresultatet.
Fin cykel! Är det en ringklocka man anar på styrstammen på första bilden?Bengt-re sa:En skärmlös cykel för dagar då de inte regnar. En ROSE XEON TEAM CGF-3000 blev det.
Bengt-re sa:En skärmlös cykel för dagar då de inte regnar. En ROSE XEON TEAM CGF-3000 blev det.
Lejon sa:Fin cykel! Är det en ringklocka man anar på styrstammen på första bilden?Bengt-re sa:En skärmlös cykel för dagar då de inte regnar. En ROSE XEON TEAM CGF-3000 blev det.
Pfaff sa:Bengt-re sa:En skärmlös cykel för dagar då de inte regnar. En ROSE XEON TEAM CGF-3000 blev det.
Höll på att beställa en sån - fast med Chorus - innan annat kom i vägen :)
Fincykel där.