D
Deleted member 54554
Guest
Visa din Dirt Jump
Jo det ska det väl finnas tror jag annars finns ju rock razor
Eller Ikon, rekommenderas som ett slopestyle däck av Maxxis.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo det ska det väl finnas tror jag annars finns ju rock razor
Appropå däck, funderar på att byta till något mer lättrullat bak på denna cykeln, vill ha Maxxis. Vad ska jag välja? Var sugen på Minion SS, men de finns inte i 26 tum. ?
Inte enligt maxxis hemsida och inte hittat nån butik som har iaf.Jo det ska det väl finnas tror jag annars finns ju rock razor
Jag kollade på maxxis us hemsida och det finns många i 26"Rock razor ser ju ut som det jag vill ha men har just köpt nytt Minion DHF fram och är såpass inskränkt att jag vill ha samma märke fram och bak. ?
Men Ikon skulle kunna funka, jag kör mest maskinbyggda leder med den så behöver inget jättegrovt mönster.
Cannondaleraramar brukar vara 1.5 tum , gissar att gaffeln är en manitou sherman å dom fanns både med 1.1/8 och 1.5 rakt styrrör , kolla styrstammens diameter..Ny på forumet, här är min cannondale chase, söker dock en kortare fräschare gaffel just nu! Någon som har koll på vad som passar för storlek i röret? ? Var så länge sedan jag höll på och pilla själv, i värsta fall får jag slita loss och mäta
Det är faktiskt en manitou stance blunt 170mm, såg att dom var 1.5" vid en snabb googling ?Cannondaleraramar brukar vara 1.5 tum , gissar att gaffeln är en manitou sherman å dom fanns både med 1.1/8 och 1.5 rakt styrrör , kolla styrstammens diameter..
Killgissningar ?
Cykeln är jag nöjd med! Får väl kika mig för olika alternativ, tack för infon!1.5" styrrör är nästan omöjligt att hitta nuförtiden. Det standard dig ut jätte fort. Dessutom hat du en 20x110 axel på framnavet. Grejen är att den standarden finns inte mycket kvar av heller. Min förslag är att
1. Hitta en gaffel med 20x110 achs standard
2. När du hitta den kolla vilken styrrör diameter den har.
3. Om gaffel har tapered stuprör köpa ett nytt övre styrlager och en 1 1/8 styrstamm
3. Om den har 1 1/8 styrrör köpa ett övre och nedre styrlager och en ny styrstam.
Alternativt googla om nån vet hur man kan minska slaglängd på en sodan gammla Sherman.
Jag förutsätter att du vill inte köpa en nu cykel. :-)
Det är alternativen jag missade. :-)Med 1,5 tum både uppe och nere borde du ju kunna köpa vilken gaffel som helst med lämplig slaglängd. Sen köper du styrlager utifrån det. Och styrstam och nytt framhjul om så kräver.
Jasså men dåsåMed 1,5 tum både uppe och nere borde du ju kunna köpa vilken gaffel som helst med lämplig slaglängd. Sen köper du styrlager utifrån det. Och styrstam och nytt framhjul om så kräver.
Väldigt snyggt. Gillar rätt stål med skinwall däck.Fyndade en onone inbred här på k&s för ett tag sen, slängde på lite nytt, lite gammalt, lite beggat o rawade ramen.
Visa bilaga 652592Visa bilaga 652593
Blir mest street o betongpark me den här som d ser ut nu så kör brakeless :) men ja, dom e coola! Får ja för mig o ge mig på storhopp så blir d broms, garanteratVäldigt snyggt. Gillar rätt stål med skinwall däck.
Ska du kör brakeless eller komma du monterar en v-vroms på den? En gammalt Magura HS33 i raceline gul skulle vara fint.
Bara rotera styret lite framåt så får du mer upsweep.Lite fråga ang. styren.
Är det någon som kör Spank Spoon 60mm styre? Ser att de högre styrena har annorlunda geometry än de med lägre rise. I detta fallet mindre upsweep och mer backsweep. Är detta något man märker av? Mer backsweep kan jag köpa, men är plattare och mindre upsweep tycker jag låter så där. :)
Jag har 60mm på min propain 4Bidden, första bilden, och 50mm(?) På en annan cykel, andra bilden. Jag har inte kört dem back to back på samma cykel men en stor skillnad känna jag inte.Lite fråga ang. styren.
Är det någon som kör Spank Spoon 60mm styre? Ser att de högre styrena har annorlunda geometry än de med lägre rise. I detta fallet mindre upsweep och mer backsweep. Är detta något man märker av? Mer backsweep kan jag köpa, men är plattare och mindre upsweep tycker jag låter så där. :)
Ser ut att vara hårt att trilla så här års...Ah fan lite bättre bilder och testad hemma på gårn ??Visa bilaga 675901Visa bilaga 675902
Oh ja som betong ute nu , men det rullar göttSer ut att vara hårt att trilla så här års...
Visste inte att scalpell byggs i stål nuförtiden. :-DBlev precis färdig med detta bygge, ska slänga på en broms och lite fräscha handtag bara. Vad tycker ni?
Öga för detaljer? la ny lack och då fick den ett nytt dekalset, enligt tidigare ägare (eller pappan) var det en cannondale som hade fått en del stryk genom åren. Satte på de andra också tycker personligen att dekaler gör en cykel snyggare.Visste inte att scalpell byggs i stål nuförtiden. :-D
Gillar färgen och Cannondale decalen på down Tube.
Interessant. Skulle har gissat det var en dartmoor eller NS bike som blev en XC Cannondale :-)Öga för detaljer? la ny lack och då fick den ett nytt dekalset, enligt tidigare ägare (eller pappan) var det en cannondale som hade fått en del stryk genom åren. Satte på de andra också tycker personligen att dekaler gör en cykel snyggare.
Här är 3 utav mina, har dock några fler haha
Ser riktigt schysst ut! Jag har redan börjat leta ram för att bygga en 24tums dj, har fått dille på detta nuHär är 3 utav mina, har dock några fler haha
Jag har lyckats samla på mig några redan, dock kan man inte ha för många!Tjena. Letade du framgaffel fortfarande? Såg ett inlägg sen två månader tebaka så du kanske hittat redan!? Mvh