Visa Din Flannel!

Visa Din Flannel!
Trodde flanellskjortor blev ute i samma veva som de trendmedvetna började dricka suröl i stället för IPA? Men det är ju inne att vara ute iofs.

Visa Din Flannel!
Jäkligt dålig "Visa din..."-tråd.

FB_IMG_1605558801970.jpg

Helt vanlig bondflanell, drack en alkoholfri Carlsberg när jag gått i mål som fuktade min slätrakade haka. Får man ens vara med då?

Visa Din Flannel!
Tack för inspiration. Ska nog lufta min röda flanell från Blåkläder på kvällens pannlampsrunda. Med kombon långa bibtajts och lösa shorts över.

Visa Din Flannel!
Rutiga flanell skjortor hör hemma på tunga choppers etc. Enligt min gamla kompis i Lund. Komplettera gärna med skinnjeans o dr Martens kängor....?

Visa Din Flannel!
En viss krets män som var tonåringar på 90-talet kommer alltid hålla hårt i flanellen, och har nu dessutom nått en ålder då man (vi) ej längre förmår byta spår ?
Jag hör till den gruppen. Ändå skulle jag klassa en dylik skjorta som ett sämre plagg att cykla i än jeans. Och jeans är inte ett bra cykelplagg.

Visa Din Flannel!
Jag föddes med flanellskorta. Har säkert fem st just nu. Är ju bästa plagget! Sist jag köpte, var en på Jula, blå/gul/vit, fina färger. Ganska tunn dock, mer som en finskjorta. Kan man ha på släktträffen. Men favoriten är en jag köpte i flanell-landet nr 1. USA, av märket "Red Head". Den är tjock som en filt, värmer gott i höstrusket. Har läst att det kommer minusgrader snart så den står redo :)
IMG_20201117_141948.jpg

Visa Din Flannel!
Jag går ibland i flanellskjorta o har gjort det senaste 25 åren...men att cykla aktivt i det plagget känns ju ungefär lika rätt som att simträna i skoteroverall.

Visa Din Flannel!
Kan tipsa om att Pop boutique på Magasinsgatan i Göteborg brukar ha vintage Pendleton-skjortor för tvåtrehundra. Själv har jag fel kroppsform och svårt för kliande ull, men någon annan kanska kan bli lycklig där ?

Tillbaka
Topp