Visa din focus....

Visa din focus....
Makten sa:
cerro sa:
Snygg men kedjan ser för kort ut

Varför tycker du det? Cagen pekar nästan rakt framåt på stora-stora, vilket om något är optimalt.

på vilket sätt skulle det vara optimalt? och det är väl näst största bak eller? Sliter rätt mycket på allt och man förlorar watt, dessutom lätt att förstöra bakväxeln om man råkar felväxla med mycket kraft på pedalerna.

Visa din focus....
cerro sa:
Makten sa:
cerro sa:

Varför tycker du det? Cagen pekar nästan rakt framåt på stora-stora, vilket om något är optimalt.

på vilket sätt skulle det vara optimalt? och det är väl näst största bak eller? Sliter rätt mycket på allt och man förlorar watt, dessutom lätt att förstöra bakväxeln om man råkar felväxla med mycket kraft på pedalerna.

Hej och tack för infon.
Är rätt kass på sådant.

Hojen är helt ny, det enda jag gjort är att montera en 32-kassett istället för original 28-kassett.
Fotot där den ser ut att ligga på stora-stora så ligger den på stora fram och nästa största bak (alltså 28 tänder, om jag fattat rätt) men som du säger, kedjan är för kort för att ha på stora-stora (även om jag aldrig kör på den växeln).

Men vad gör jag nu?
Skall jag försöka be verkstaden sätta på 1 eller 2 länkar till? Är det möjligt?
Eller är det en helt ny kedja som gäller?
Cykeln är 5 mil gammal så att säga.

:)

Visa din focus....
fredrick sa:
cerro sa:
Makten sa:
cerro sa:

Hej och tack för infon.
Är rätt kass på sådant.

Hojen är helt ny, det enda jag gjort är att montera en 32-kassett istället för original 28-kassett.
Fotot där den ser ut att ligga på stora-stora så ligger den på stora fram och nästa största bak (alltså 28 tänder, om jag fattat rätt) men som du säger, kedjan är för kort för att ha på stora-stora (även om jag aldrig kör på den växeln).

Men vad gör jag nu?

Det går att sätta på fler länkar, men om det är prisvärt att göra på verkstad låter jag vara osagt.

Det ser ut att vara short cage på bakväxeln. Går den bra på största bak när du har lilla fram?

Visa din focus....
fredrick: köpt den i butik hade iaf jag gått tillbaks och bett de förlänga kedjan, inga problem att göra de.

ceel: största bak-minsta fram är aldrig något problem oavsett cage. längre cage behöver man för att det även ska funka på minsta-minsta.

Visa din focus....
ceel sa:
fredrick sa:
cerro sa:
Makten sa:
cerro sa:

Hej och tack för infon.
Är rätt kass på sådant.

Men vad gör jag nu?

Det går att sätta på fler länkar, men om det är prisvärt att göra på verkstad låter jag vara osagt.

Det ser ut att vara short cage på bakväxeln. Går den bra på största bak när du har lilla fram?
Stora bak - lilla fram funkar.
Kan man inte själv så är allt prisvärt. Eller något i den stilen.

Visa din focus....
cerro sa:
fredrick: köpt den i butik hade iaf jag gått tillbaks och bett de förlänga kedjan, inga problem att göra de.

ceel: största bak-minsta fram är aldrig något problem oavsett cage. längre cage behöver man för att det även ska funka på minsta-minsta.
Köpt i butik men det är långt dit. Så det är uteslutet.

Lilla - lilla funkar att köra på.

Visa din focus....
Äntligen har den anlänt. ?

Bilagor

• IMG_9139.JPG
    IMG_9139.JPG
    270.2 KB · Besök: 150
Visa din focus....
Ja då har man uppdaterat en 2016 Spine med X01 Eagle. Nu ska de ju vara tusan om man inte kommer uppför backarna!

Bilagor

• 20170114_183024.jpg
    20170114_183024.jpg
    245.7 KB · Besök: 153
Visa din focus....
Första turen och hojen känns kanonbra. Det blev en inställningstur med en del justering av lufttryck i dämparna och längd på styrstam.
Är 10/10 nöjd!

Vikt 11,95 kg om någon vill veta.

Bilagor

• IMG_9233.JPG
    IMG_9233.JPG
    527.1 KB · Besök: 132
Visa din focus....
Den är ju helt sjukt snygg den nya Focusen. Men vad i hela friden väger? Min Spine väger ju 11.8kg med en tung dropper och relativt tunga däck.

Visa din focus....
LarsaW - Det är mellanmodellen, den heter Pro.
Marsan - Aluminium i stolpe, stam, styre och ingen kolsadel. 2-delat XT samt tunga DT 1900-hjul.
En 29er i största storlek (tror inte att den levereras i större storlek än L)
En hyfsad ekvation är väl att besparingar på 2 kg går att göra, men är inte beredd att lägga 10.000-20.000 kr för att nå sub10 kg.

Tack till alla komplimanger.
Är väldans nöjd. :)

Visa din focus....
tobeydooh sa:
fredrick sa:
Kan du ge en liten recension av cykeln? Är lite intresserad av en sån här!
Självklart skriver man att ens inköp är bra, men sådan är inte jag :)

Cykeln är kanon! Finns inget att klaga på.
Eagle och RS1 känns som 10/10 poäng.

Cykeln är snabb, trampeffektiv, sväljer håligheter och är allmänt rolig.
Upplever Sram 1x12 mycket bättre än 1x11. Känslan är bättre och enklare att växla med.

Har du möjlighet, så köp en, den är grym!

Visa din focus....
Var lite mer än ett år sedan jag postade en bild på min Focus. Sedan dess har jag bytt hjul, bytt grupp, sadel, styrlinda, styrstam och kapat en bit av gaffeln samt sänkt styret.

29042017-R0031373.jpg

Visa din focus....
51323FFA-83D0-4BCC-82F0-96A98D53227F.jpeg

Focus Spine Evo 2017 XL; uppgraderad med nya hjul, slanglöst, PRO styre/stam, nya grepp mm. Väger nu in på ca 12,5 kg och känns ffa rappare än tidigare.

Visa din focus....
Köpte denna Focus Mares i kolfiber igår ☺️ Riktigt nöjd än så länge!

Bilagor

• 80257D68-DF34-4B11-B02B-18238C284C05.jpeg
    80257D68-DF34-4B11-B02B-18238C284C05.jpeg
    452.6 KB · Besök: 137
Visa din focus....
Nä men går förbi där rätt ofta då jag tränar under Löthallen. Först trodde jag att den var bortplockad pga stöldrisk men så sen att den inte var kvar under öppettiderna.
Hoppas att du fick den till ett bra pris.

Visa din focus....
Ny Focus på väg hem som skall bli skoj att testa, någon som hunnit testa Focus Thron?

Bilagor

• aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNS8yNTU3LzI1NTczMDYtcjIxaGtzMXU4ZzFwLWZvY3VzX215Mj...jpg
    aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNS8yNTU3LzI1NTczMDYtcjIxaGtzMXU4ZzFwLWZvY3VzX215Mj...jpg
    419.7 KB · Besök: 82
  • aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNS8yNTU3LzI1NTczMDUtaXN2cWg2bW5pdG53LWZvY3VzX215Mj...jpg
    aHR0cHM6Ly9mc3RhdGljMS5tdGItbmV3cy5kZS92My8yNS8yNTU3LzI1NTczMDUtaXN2cWg2bW5pdG53LWZvY3VzX215Mj...jpg
    375.1 KB · Besök: 84
Tillbaka
Topp