Makten
Aktiv medlem
Visa din focus....
cerro sa:Snygg men kedjan ser för kort ut
Varför tycker du det? Cagen pekar nästan rakt framåt på stora-stora, vilket om något är optimalt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
cerro sa:Snygg men kedjan ser för kort ut
fredrick sa:Bättre val av växel? :)
Makten sa:cerro sa:Snygg men kedjan ser för kort ut
Varför tycker du det? Cagen pekar nästan rakt framåt på stora-stora, vilket om något är optimalt.
Makten sa:cerro sa:Snygg men kedjan ser för kort ut
cerro sa:Makten sa:cerro sa:Snygg men kedjan ser för kort ut
på vilket sätt skulle det vara optimalt? och det är väl näst största bak eller? Sliter rätt mycket på allt och man förlorar watt, dessutom lätt att förstöra bakväxeln om man råkar felväxla med mycket kraft på pedalerna.
fredrick sa:cerro sa:Makten sa:cerro sa:Snygg men kedjan ser för kort ut
på vilket sätt skulle det vara optimalt? och det är väl näst största bak eller? Sliter rätt mycket på allt och man förlorar watt, dessutom lätt att förstöra bakväxeln om man råkar felväxla med mycket kraft på pedalerna.
Hej och tack för infon.
Är rätt kass på sådant.
Hojen är helt ny, det enda jag gjort är att montera en 32-kassett istället för original 28-kassett.
Fotot där den ser ut att ligga på stora-stora så ligger den på stora fram och nästa största bak (alltså 28 tänder, om jag fattat rätt) men som du säger, kedjan är för kort för att ha på stora-stora (även om jag aldrig kör på den växeln).
Men vad gör jag nu?
Skall jag försöka be verkstaden sätta på 1 eller 2 länkar till? Är det möjligt?
Eller är det en helt ny kedja som gäller?
Cykeln är 5 mil gammal så att säga.
:)
Stora bak - lilla fram funkar.ceel sa:fredrick sa:cerro sa:Makten sa:cerro sa:Snygg men kedjan ser för kort ut
Hej och tack för infon.
Är rätt kass på sådant.
Hojen är helt ny, det enda jag gjort är att montera en 32-kassett istället för original 28-kassett.
Fotot där den ser ut att ligga på stora-stora så ligger den på stora fram och nästa största bak (alltså 28 tänder, om jag fattat rätt) men som du säger, kedjan är för kort för att ha på stora-stora (även om jag aldrig kör på den växeln).
Men vad gör jag nu?
Skall jag försöka be verkstaden sätta på 1 eller 2 länkar till? Är det möjligt?
Eller är det en helt ny kedja som gäller?
Cykeln är 5 mil gammal så att säga.
:)
Det går att sätta på fler länkar, men om det är prisvärt att göra på verkstad låter jag vara osagt.
Det ser ut att vara short cage på bakväxeln. Går den bra på största bak när du har lilla fram?
Köpt i butik men det är långt dit. Så det är uteslutet.cerro sa:fredrick: köpt den i butik hade iaf jag gått tillbaks och bett de förlänga kedjan, inga problem att göra de.
ceel: största bak-minsta fram är aldrig något problem oavsett cage. längre cage behöver man för att det även ska funka på minsta-minsta.
fredrick sa:Första turen och hojen känns kanonbra. Det blev en inställningstur med en del justering av lufttryck i dämparna och längd på styrstam.
Är 10/10 nöjd!
Vikt 11,95 kg om någon vill veta.
fredrick sa:LarsaW - Det är mellanmodellen, den heter Pro.
....
Tack till alla komplimanger.
Är väldans nöjd. :)
Kan du ge en liten recension av cykeln? Är lite intresserad av en sån här!fredrick sa:Focus O1E Team
Självklart skriver man att ens inköp är bra, men sådan är inte jag :)tobeydooh sa:Kan du ge en liten recension av cykeln? Är lite intresserad av en sån här!fredrick sa:Focus O1E Team
Min polare får sin om ca: 1vecka ??Ny Focus på väg hem som skall bli skoj att testa, någon som hunnit testa Focus Thron?
Har precis beställt mig en Thron 6.9.Har kört lite på den nu. Rätt trevlig hoj faktiskt. Ytterst prisvärd.
Hej MickeHar precis beställt mig en Thron 6.9.
Du har ju haft din ett litet tag nu.
Något karakteristiskt man bör tänka på?
Någon justering/inställning man bör göra med en gång?
Annars, är dufortfarande nöjd i allmänhet? ?