Focus Variado Expert / 2.0 från 2010 med nya Cosmic Elite hjul, Prologo Nago Evo Plus sadel, Tacx Tao (plast) flaskhållare.
Cykeln är en storlek för stor för mig (M/54), så jag har bytt styrstam från 100mm till 80mm, men når inte riktigt till bocken att det känns bekvämt under alla och längre stunder, tror mer på mindre reach på framtida styre.
Min instegsracer, köptes midsommarveckan 2011 för 8600kr och har cyklat ung 9000km på den. De nyköpta delarna hamnar troligen på nästa racer i framtiden, blir Focus den med :)
Originalhjulen vägde 2.4kg, men sen tålde cykeln omkullkörningar på asfalt och ner i djupa diken ;)
EDIT /// online shopping experience:
bikeinn.com funkade bra, direktbetalning via Swedbank, mycket engagerad "orderföljpersonal" med flera emails för att säkerställa att paketet kom fram :) - Frakt: Barcelona -> Ringde på min dörr på 15 timmar med DHL Express !!! ..sen var jag inte hemma på DHL tider så fick vänta en vecka till...paketet kom till slut med lokal leverans ;)
cykelapan.se - har Focuskläder i bästa kvalitet, skickades fraktfritt direkt från Tidans lager (sveriges Focus grossist), faktura. Ingen mailkontakt/lev.besked, kommer ett samtal om att paket på väg...