Visa din gravelbike

BigF

Medlem
IMG_20180421_073334.jpg
Min allt i allo. Vitus Substance V2. Här i "ta en omväg till jobbet"-kostym. Älskar att susa fram på hårdpackade grusvägar på den.

NLC

Aktiv medlem

ohellstrom

Aktiv medlem
NLC sa:
NLC sa:
åberg sa:
NLC sa:
Jag ska bara... Torka av kedjan, tvätta cykeln och kapa styrelser. Men sen!
Fientligt övertagande? :)
LOL. Ny mobil och uppenbarligen otränad rättstavning... Styrröret ska det ju vara!
En av tre men som kompensation pyntad med traditionella tillbehör

Otäckt synkroniserad setup med ohellstroms åk, kanske läge planera
husvagnssemester" =) ?
Då måste vi väl först skaffa matchande Crocs?

NLC

Aktiv medlem
ohellstrom sa:
NLC sa:
NLC sa:
åberg sa:
NLC sa:
Jag ska bara... Torka av kedjan, tvätta cykeln och kapa styrelser. Men sen!
Fientligt övertagande? :)
LOL. Ny mobil och uppenbarligen otränad rättstavning... Styrröret ska det ju vara!
En av tre men som kompensation pyntad med traditionella tillbehör

Otäckt synkroniserad setup med ohellstroms åk, kanske läge planera
husvagnssemester" =) ?
Då måste vi väl först skaffa matchande Crocs?
Mina är blåa...

Hireliath

Medlem
Här är min gravel/landsvägscykel. En 62 cm Rose CDX Gravel med original hjulen som lvg-set med 28mm gp4000II

DSC_1199-01.jpeg

och en uppsättning Hope 20five med 40mm schwalbe G-one evo som grus-set.

DSC_1202-01.jpeg

Grymt nöjd med den ??

Rholm

Medlem
Idag kom gravelhojen. Wilier Jareen Race Tiagra. Skodd med 40mm Kenda Happy Medium, som troligtvis kommer att bytas ut mot något lite smalare. Känns rapp och bekväm (det lilla jag hunnit cykla). Framförallt är den sjukt snygg, om ni frågar mig :)

DSC_0665.JPG

Schreddan

Aktiv medlem
Min Whyte Friston klarade av igenväxt och stökigt skogsmaskinspår väldigt bra. Hade jag haft lite större volym på däcken hade det gått ännu bättre (läs fortare).

3AB2B4D0-1758-411A-9615-F4E81BE2A4A9.jpeg

PKJoacim

Aktiv medlem

STIZZE

Ny medlem
Jag ligger några år efter! Vad är egentligen en gravelbike? ?

Hur skiljer den sig mot en cykelcross till teknik/geometri etc och som användningsområde?

Raggamuffin

Aktiv medlem
STIZZE sa:
Jag ligger några år efter! Vad är egentligen en gravelbike? ?

Hur skiljer den sig mot en cykelcross till teknik/geometri etc och som användningsområde?
Tanken är att den ska vara längre än en traditionellt kort CX och ha mer likheter med en racer i sin geometri, fast ta 45mm däck.
Vissa tillverkare kör dock på sin vanliga CX med andra däck för att förvirra pöbeln.

Fredrik Z

Medlem
PKJoacim sa:
Fredrik Z sa:
PKJoacim sa:
Fredrik Z sa:
da PEF sa:
Min bajk.
En Diverge med CLX 32 hjul och Sawtooth däck.
Vilket trevligt recept.
Min med Hopehjul och Sawtooth.
Är det en Comp carbon 2018?
Japp.
Har beställt en och väntar otåligt på den. Vad tycker du om den? Har den motsvarat förväntningarna? Hur känns sadelstolpen och future shocken?
Är väldigt nöjd hittills. Cyklat lite för lite på den för att kunna säga så mkt mer, men har än så länge inget att invända.

xlbiking

Ny medlem
IMG_5645.JPG
Specialized Sequoia Base Model, stålgaffel, stålram, enklaste varianten som trots den udda geometrin levererar mycket glädje. Tung som tusan, men bekväm som få!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer