Visa din gravelbike

trulsson

Ny medlem
2019-02-1010.34.521.jpg
Cannondale SuperX SE. Funkar lika bra att motionstävla i cross som att bränna runt på skånska grusvägar, vandringsleder och lättare mtb-spår

Blackberg

Ny medlem
Nu har jag ju plockat ihop denna själv med de delar jag vill ha men motsvarande färdigbyggd med Ultegra R8070 Di2 har listpris på 44400:- Ett ramkit går på 26300:-
20190112_093816.jpg

Senast ändrad:

Singular

Aktiv medlem
92D117CE-AE8F-45A2-9D62-4F1CFE9D9112.jpeg

Är det en likströmscykel? Ingen vet, knappt ens Surly själva. Vad jag däremot vet är att jag bannemig älskar det här ekipaget som aldrig upphör att vara pepp på nya äventyr. Hade det bara inte varit för de där bakgaffeländarna som ger mig krupp varje gång jag byter hjul...

Med ett tredje flaskställ med klämmor vid vevlagret, styrväska och sommarhalvårets breda slicks är det här en glädjekälla som aldrig vill sluta rulla på dammiga grusvägar.

konscious

Aktiv medlem
En gravelbike har väska på ramen och brukas på grus.

Helst bör man ha en midjeväska och ÖL i flaskstället samt sladdriga kläder och skägg

Mvh
S.kägget

NickPick

Aktiv medlem
Visa din ramväska.

Det är klart... Både Allegaert och Hayden kör ju ramväska trans continental så det lär ju vara the shit ?

Cyklar grusväg både med en MTB och cx men dom platsar tyvärr inte ?

IMG_20190216_162416.jpg

Sista handpåläggningen med kedja och justering av växlar. Premiär blir kanske på måndag om vädret vill. Har skärmar som ska monteras för att den ska få officiell pendlarstatus.

BigF

Medlem
Mina gravlar, gravlers, gravelers eller hur man nu uttalar det i plural. Marinon kommer att ta över rollen som familjeäventyrare/daily driver medan Sequoian endast kommer att rulla som grusvägsraket/äventyrscykel. Väntar in ett lättare hjulset från Hunt till Sequoian vilket ska göra den lite livligare.

Bilagor

Jake

Medlem
Murdock sa:
Jake sa:
Fyller på Graveltråden med min Rondo i sina olika skepnader.

700c Gravelkings
700c Compass
650B Thunder Burt
Oj vilken härlig all-rounder. Kan du berätta hur breda däcken är och när du använder vad? Ändrar du ofta trailen på gaffeln?
Kör mest på breda slicks (700x44), funkar hur bra som helst på asfalt och grusrundor. Turer med övervägande stökigare stig kör jag Thunder Burt 2.1. Gravelking-däcken (700x43) är höst/vinter/blöt-däck när det inte är för mycket is eller salt..
Jag har inte ändrat mycket på gaffelinställningen, tycker den flackare funkar bäst för min typ av körning..

Martin Eves

Ny medlem
Premiärdistans med TREK Checkplint ALR5, klart trevlig bekantskap och vi kommer ha många mil ihop känns det som.
Kombipedaler då jag även kommer jobbpendla med den.

Tog ett tag innan jag fick bakfälgen tät (läckte i fälgskarven) efter TL-konvertering med 35mm Schwalbe däck

Skrmavbild2019-03-17kl.13.59.12.png

Skrmavbild2019-03-17kl.14.05.04.png

Murdock

Medlem
Ribble CGR AL 2019:
file-2.jpeg
Bikefit just gjord för några timmar sedan hos Jacob Moe i Uppsala. Premiärtur nästa vecka hoppas jag, få se hur jag kommer att trivas med 1x efter att vara van vid 3x. 650b ser lite löjligt ut på en XL cykel, jag är 193cm och förstår att det ser lite märkligt ut med så mycket setback på sadeln och 13cm drop.

Jag skall se mig om efter 700C alufälgar med 19mm bredd och lägga på 32mm Conti 5000 för LVG. Testar säkert något graveldäck i 700C med, clearance är väl tilltagen, här med WTB Byways:
IMG_4649.JPG
IMG_4648.JPG

Jag betalade 1300euro inklusive frakt, specificerade Apex, men fick Forcebromsar och Rival drivlina. Så glad!

Peth

Aktiv medlem
Murdock sa:
Ribble CGR AL 2019:Bikefit just gjord för några timmar sedan hos Jacob Moe i Uppsala. Premiärtur nästa vecka hoppas jag, få se hur jag kommer att trivas med 1x efter att vara van vid 3x. 650b ser lite löjligt ut på en XL cykel, jag är 193cm och förstår att det ser lite märkligt ut med så mycket setback på sadeln och 13cm drop.

Jag skall se mig om efter 700C alufälgar med 19mm bredd och lägga på 32mm Conti 5000 för LVG. Testar säkert något graveldäck i 700C med, clearance är väl tilltagen, här med WTB Byways:

Jag betalade 1300euro inklusive frakt, specificerade Apex, men fick Forcebromsar och Rival drivlina. Så glad!
Snyggt! Blir en bra randohoj med stora hjul och skärmar.

RobbeS

Ny medlem
Dålig bild men än så länge står den här. Fortfarande snö och ner mot 7 grader minus. Nästa vecka borde grusvägarna ha tinat fram och då får den vädra frisk luft. Det är en Trek Crossrip ALU som ev redan i sommar byts ut mot en Canyon Grail. Tills vidare ska den dock få riktiga däck anpassade för grusåka.

VideoToPhoto636906033009659302.png

Senast ändrad:

Murdock

Medlem
Peth sa:
Murdock sa:
Ribble CGR AL 2019:Bikefit just gjord för några timmar sedan hos Jacob Moe i Uppsala. Premiärtur nästa vecka hoppas jag, få se hur jag kommer att trivas med 1x efter att vara van vid 3x. 650b ser lite löjligt ut på en XL cykel, jag är 193cm och förstår att det ser lite märkligt ut med så mycket setback på sadeln och 13cm drop.

Snyggt! Blir en bra randohoj med stora hjul och skärmar.
Ja faktiskt, jag sneglar på Compassdäck och Gilles Berthoud eller Honjoskärmar. Stod i valet och kvalet mellan stål och alu.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer