Visa din gravelbike

GBGmackan

Medlem
Visa din gravelbike
Misstänker att den här kvalar in som gravelbike? Breezer radar PRO 2018 som levt ett hårt liv. Inte pga de få milen den avverkat utan pga en stressad infart i ett parkeringsgarage med cykeln på biltaket.... Den klarade sig förvånansvärt bra förutom en ful buckla på underröret där Thulegriparmen förtvivlat försökte hålla fast och ett numera lite ovalt bakhjul....Tur det är en stålram annars hade den nog bara vikt ihop sig. I övrigt original förutom en halvlyckad singelklingekonvertering (Sunrace 10-delad 10-42 kassett och en udda 42-t framklinga från Amber bikes). Trevlig budgetgravel annars som funkar till det mesta. Och nej, styret skall inte vinklas ner (diskbråck i nacken)....

Bilagor

mao

Medlem
Visa din gravelbike
Osäker på om den här kvalar in som gravelbike. Egentligen är det nog en touringcykel men reglerna är väl inte så strikta i gränstrakterna. Annars får jag väl posta i "Visa din cykel mot +ANNAT-tråden".
Fairlight Faran numera med breda 650 däck för bättre terrängegenskaper. Hittade bandtraktorn djupt inne i de jämtländska skogarna där den en gång byggt en motocrossbana som var lite för brant för cykel.
1070114.jpg

1070116.jpg

1070119.jpg

Pfaff

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
8A55DCEB-C8BA-4851-B3C1-8BB05DE8E059.jpeg

Den börjar väl bli klar för kommande bike packing. Frågan är om det är en grushoj för närvarande men det blir den ju igen så småningom.
Mason Bokeh al, Force 22 46-34 ( fast kommer att bytas till FSA super kompakt 46-30 före avfärd) / 11-36, HuntXMason 650B Dynamo hjul m Son-nav och Schwalbe G one tl, Cycle2Chance likriktare för laddning av gps, Herrmans lampor samt min kära Ideale sadel.
Sadel-och styrväska kommer att komplettera för packning såklart.

uandt

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Va fin den var ibisen, vad är det för någon liten flärp ovan däck i baktriangeln? Om det är en stänkishängare så är det ju jättesmart

uandt

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Klavikel sa:
Ibis handjob (hållare för höljet)
Men vilket hölje ska man ha där? Det finns väl knappast gömda uttag för canti-bromsar där nånstans och den sitter ju helt fel för att ha sladden till en dropper-post, så även om den där handen ser jäkligt ball ut vad ska man ha den till?

Crossmax

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
uandt sa:
Klavikel sa:
Men vilket hölje ska man ha där? Det finns väl knappast gömda uttag för canti-bromsar där nånstans och den sitter ju helt fel för att ha sladden till en dropper-post, så även om den där handen ser jäkligt ball ut vad ska man ha den till?
Ibis Handjob var ursprungligen en hållare till bromshölje, men på nya Hakka är det en avtagbar fender mount.

wynot

Medlem
Visa din gravelbike
uandt sa:
Klavikel sa:
Numer är den avsedd som skärmfäste och jag låter nog bara vara där :-)

Edit: pucktvåa och stavfel.

Senast ändrad:

Willie

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Slänger in min Crockett här med, nymålad och precis att det gick att få in 40mm däck..

D58A93C2-C177-4FF8-9977-DDE4675EF2F8.jpg

70A93DAE-190C-43FC-BE80-160EE8DFF1A7.JPG

795EEF8B-EFF0-4CA3-A568-B8FBC4A3EE7A.JPG

D2F0ED98-A3B6-475A-B504-0EC83619C618.jpg

Senast ändrad:

Murdock

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
irus sa:
Min Votec VRX i action:
Djäklar. Jag var såå nära att jag klickade hem Apexversionen för 12k när Bikester körde 15% på alla cyklar runt julrean. Det som fick mig att banga var att jag ville kunna ta ännu bredare däck, men när jag ser vilket stök du kan flyga över så känns mina 650B 47C som väldigt mkt overkill. Jag har inte ens ambitionen att köra sådan singletrail.

Votec VRX är en ruskigt snygg cykel också.

Bilagor

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Murdock sa:
irus sa:
Min Votec VRX i action:
Djäklar. Jag var såå nära att jag klickade hem Apexversionen för 12k när Bikester körde 15% på alla cyklar runt julrean. Det som fick mig att banga var att jag ville kunna ta ännu bredare däck, men när jag ser vilket stök du kan flyga över så känns mina 650B 47C som väldigt mkt overkill. Jag har inte ens ambitionen att köra sådan singletrail.

Votec VRX är en ruskigt snygg cykel också.
Grym video!

Men jag hade nog tyckt 40+ däck med schysst mönster varit mer optimalt :) så var inte ledsen för då tog en sådan ram, inte så dumt att ha möjligheten

oatp1b1

Ny medlem
Visa din gravelbike
irus sa:
Min Votec VRX i action:
Trevligt, jag har kört mycket med min VRX i Änggårdsbergen också. :-) Fick Rivalversionen för strax under 14k om jag inte minns fel, väldigt mycket cykel för pengarna iaf. Tyvärr lite för lätt för att våga montera en barnstol på, så nu har den förpassats till ide i cykelgaraget. :-)

Visa din gravelbike
Lägger upp min nya bygge: Litespeed Gravel AXS

fullsizeoutput_11f4.jpeg

Ram: Litespeed Gravel i titan Stl: M/L
Gaffel: Litespeed Carbon
Hjul 1: MASON X HUNT 650B ADVENTURE SPORT DISC med WTB Venture 47mm
Hjul 2: HUNT 48 LIMITLESS AERO DISC med Schwalbe Pro One 28mm
Komponenter: SRAM XX1 Eagle AXS parat ihop med RED AXS, XX1 10-52T kassett och AbsoluteBlack ovalt 42T drev
Vevarmar: Cane Creek eeWings i titan
Pedaler: Crankbrothers Eggbeaters 11 med titanaxlar

fullsizeoutput_11f7.jpeg

_MG_6263.JPG

_MG_6245.JPG

Ok, denna bild är min set-up för Paris-Roubaix, inte så värst mycket gravel, får väl ta bort den om det klagas men cykeln blev så snygg..
fullsizeoutput_11f8.jpeg

emilh

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Mullig!

Men varför monsterkassett även på landsvägshjulen? Måste vara riktigt osköna steg mellan växlarna.

Visa din gravelbike
emilh sa:
Mullig!

Men varför monsterkassett även på landsvägshjulen? Måste vara riktigt osköna steg mellan växlarna.
Eagle kassetterna finns bara i två versioner: 11-50 eller 10-50, måste ha 12-växlar för att funka med bakväxeln!

Och jag tycker personligen inte 10,12,14,16,18,21,24,28,32,36,42,50 är oskönt....

jonte987

Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Raggamuffin sa:
jonte987 sa:
Vad jag läst funkar inte Eagle rd bara till Eagle kassett. Det går väl att hitta allt på Internet iofs.

Inte den där rave-tysken som dansar vid en vinylspelare tydligen, just sayin :)
Det var en test av 11-50T 11s där man testade både SRAM & Shimano 11s och det blev ok-ish, sen slängde de på en 12s rd och det blev finemang. Om RDns utväxling i sidled är samma ser jag inte problemet.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer