Bobbysynth
Aktiv medlem
Visa din gravelbike
Andra turen sen oktober så inte mycket löd i benen än, men vårkänning!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte den i juli -23 av samma återförsäljare som du och hittills är jag supernöjd!Ja, den verkar riktigt trevlig. Inte så lång och slack som mycket annat vilket är min smak. Lite mer mil och sen vet man mer..
Haft den länge?
Det verkar trenda med 50+ mm MTB-däck over there där gravel körs rakt och fort på steniga vägar. Hur ser det ut här? Var finns behovet? Vilka ramar sväljer 2,2” RaceKings?
Min crux har slutat rulla för länge sedan då.![]()
Jag tvivlar på att behovet finns på svenska grusvägar. Jo finns partier med 0-63 bergkross men det vill man helst undvika ända.
Grushoj med 2,2 Race King hade säkerligen varit ett vinnande koncept på Cykelvasan om det tillåtits.
Felt
Lauf Siegla
Open Wide
Santa Cruz stigmata
Du hittar säkert ett gäng här:Det verkar trenda med 50+ mm MTB-däck over there där gravel körs rakt och fort på steniga vägar. Hur ser det ut här? Var finns behovet? Vilka ramar sväljer 2,2” RaceKings?
Min crux har slutat rulla för länge sedan då.![]()
Vad tycker du om Ekar?Jag är hyfsat rätt i tiden då med 50 mm däck på min nya Rose Backroad Ekar. Har rullat några kortare turer på blandade underlag och den känns bra. Rimlig kompromiss om det är en del stig och sämre grusväg utan att rulla helt fruktansvärd på asfalt.
Bra! Givetvis, hade inte förväntat mig annat (och kanske inte ens erkänt nåt annat :-) Bra bromsar. Reglagen är sköna och växlarna funkar som de ska.Vad tycker du om Ekar?
+1 på Cykelvasan, men man får nöja sig med att köra som motionär .Jag tvivlar på att behovet finns på svenska grusvägar. Jo finns partier med 0-63 bergkross men det vill man helst undvika ända.
Grushoj med 2,2 Race King hade säkerligen varit ett vinnande koncept på Cykelvasan om det tillåtits.
Felt
Lauf Siegla
Open Wide
Santa Cruz stigmata
Orbea Terra m30 uppgraderad med Zipp 303 s XPLR och 40 mm G-One RS. Även bytt styre och sadel. Ska fixa med sadelvinkeln så ignorera den! Färgen är djup vinröd typ genomskinlig. Skiftet färg med ljuset.
Visa bilaga 750804
"Äsch, stammen är ju ändå inte slammad ännu; de duger så länge."Jag tror att den är skitsnygg i rätt ljus (tror inte att bilden gör den rättvisa). Men hur tänkte du när du monterade rosa pedaler???
Lite så. Pedalerna är från min gamla hoj. Har några andra liggande också så får se lite vad det blir. Sugen på Favero också men vi får se!"Äsch, stammen är ju ändå inte slammad ännu; de duger så länge."
I övrigt håller jag med.![]()
Kör med rosa, kan man reta någon ska man göra detJag tror att den är skitsnygg i rätt ljus (tror inte att bilden gör den rättvisa). Men hur tänkte du när du monterade rosa pedaler???
Provrullat! Och adderat lite mer rosa. Lite bättre bild lyckades jag få till också! Hojen känns väldigt bra måste jag säga även om det var svinkallt.De rosa pedalerna stack lite i ögonen men annars tycker jag den var skitläcker. Ja, förutom sadelvinkeln då. ;-)
Ny styrlinda och sadelklämma (?) på det där så.Provrullat! Och adderat lite mer rosa. Lite bättre bild lyckades jag få till också! Hojen känns väldigt bra måste jag säga även om det var svinkallt.Visa bilaga 751257
Den där är ju riktigt fin!Provrullat! Och adderat lite mer rosa. Lite bättre bild lyckades jag få till också! Hojen känns väldigt bra måste jag säga även om det var svinkallt.Visa bilaga 751257
Mindre snack och fler bilder, tack.Den där är ju riktigt fin!
Jag har planer på att bygga hjul med rosa nav till en cykel - då kommer det säkert gnällas!![]()
TCM monterade en Fabric på Orbean. Den verkar lovande. Annars är Lizard Skins en gammal favorit. Dyra dock.Vad kör ni alla för styrlinda :)? Har bytt grupp på mon gravel och måste köpa ny linda..
En pedant hade kanske ifrågasatt däckcombon på den vänstra hojen.Nu är det ju förvisso inte bara en gravel på bilden men det går väl att urskilja vem som är vem![]()
En pedant hade kanske ifrågasatt däckcombon på den vänstra hojen.