Visa din gravelbike
Firar ett år med min Mason Bokeh. Beställde hem en ram och hade planerat att bygga upp den med XPLR Force, men komponentbristen gjorde att det blev GRX istället.
Nöjd med hjulen? Beställde ett par 28", men snön kom, så tänkte slita på de gamla under vintern 🙂Black Friday köpet, kittad med Prime 27,5” hjul och RaceKing 2,2” däck.
Visa bilaga 595491
Specialized DivergeJag hittade ingen "visa din grusvägscykel"-tråd. Konstigt, det känns ju ändå som en trend 2015.
Eftersom jag startar tråden bestämmer jag reglerna (annars kunde jag själv blivit underkänd med tanke på att det är en crossram jag själv fuskar med):
-Ingen vanlig cross (har man tex en crossram får man åtminstone anstränga sig med ett lite annorlunda styre)
-Däcksbredd över 30 mm
-Ingen ren pendlarcykel med massa praktiska detaljer (men visst lite skärmar, ringklocka osv är ok men ingen jävla Philipsstrålkastare och pakethållare!)
-Ingen vanlig mtb. Snyggt moddad för grusvägscykling är givetvis ok.
Min spec:
kinaram på ca 990 gram
Trp Hylex hydrauliska bromsar
sram x7 type 2 och shiftmate med styrändsreglage (drömmen är ultegra Di2 men det blev för dyrt)
cx1-vevparti, 38t
Två olika uppsättningar Mavic Reflexhjul, 10-delade kassetter 12-28. Ena 28 mm halsvsläta Tufo Diamond och ett par med crossdäck.
On-One midge-styre.
8,05 kg.
Sjukt nöjd en toppen cykel 🚴♀️Specialized Diverge
Igen rapport, men väl ett estetiskt omdöme: hualiga.Nån som testat Ass Savers Win Wing och kan komma med rapport?
![]()
Lite uppdateringar på den gamle trogna Checkpointen som är redo för Dirty Halland:)
Nej de har smällt bort som tur är :) Vissa grusvägar är till och med rätt hårda! Blandat kompot.Hur ser vägarna ut på dirty Halland? Ni har ingen is eller slaska kvar i skogen :)
Läckert!Lite uppdateringar på den gamle trogna Checkpointen som är redo för Dirty Halland:)
På andra sidan landet kör man inte en meter utan dubbdäck. 😵😵💫Nej de har smällt bort som tur är :) Vissa grusvägar är till och med rätt hårda! Blandat kompot.
Var på "andra sidan landet" är det?På andra sidan landet kör man inte en meter utan dubbdäck.
Hoppas att du får kul och att det rullar lätt för dig.Men det där känna kanske skönt att höra och jag tror nog jag skall släpa på något mer lättrullat än jag planerat trots allt.
Fin hoj! Nästan så jag saknar min Checkpoint😁. Vad är det för chain catcher du har. Wolftooth?Lite uppdateringar på den gamle trogna Checkpointen som är redo för Dirty Halland:)
Snygg, ser ut som att du har bästa förutsättningar för att köra fort! :)Lite uppdateringar på den gamle trogna Checkpointen som är redo för Dirty Halland:)
Fet!Vinterns bygge klart lagom till Dirty Halland nästa helg :-) ...
Tack! Det är en XLC som är modifierad med fil för att kunna ta 50t ovalklinga.Fin hoj! Nästan så jag saknar min Checkpoint😁. Vad är det för chain catcher du har. Wolftooth?
Har den på pendlaren. Min röv har varit torr hela vintern!Nån som testat Ass Savers Win Wing och kan komma med rapport?
![]()
Fostrande utväxling inför 2400hm Dirty Halland. 😵💫🤣Tack! Det är en XLC som är modifierad med fil för att kunna ta 50t ovalklinga.
Misstänkte det🤦🏼♂️. Hade hoppats kunna hitta ngt annat än Gnarwolf som könns orimligt dyr, men det kanske får bli till att modda då. Tack för svar!Tack! Det är en XLC som är modifierad med fil för att kunna ta 50t ovalklinga.
Snart är det kanske rentav dags för skärmarna att komma av?Alltid lika fint att komma ut. Och nu börjar den sista (?) snön försvinna. Visa bilaga 614310
Hur mycket sämre än heltäckande skärmar för pendling? Den ser ju inte mycket ut för världen..Har den på pendlaren. Min röv har varit torr hela vintern!
Även om den ser plastig och "mjuk" ut så är den rätt stabil och tror ej mig minnas att jag behövt korrigera position en endaste gång.
Det är väl nu som de behövs? Plask och blask att skydda sig mot.
Plask och blask förknippar vi mer med typisk vinter här på västkusten.Det är väl nu som de behövs? Plask och blask att skydda sig mot.
Då är det nog bäst att låta dem sitta kvar.Plask och blask förknippar vi mer med typisk vinter här på västkusten.
Iofs kanske även vår.
Och höst.
Och sommar.
😔
Slängt på sommarhjulen och fick köra lite barmark idag. Så roligt!
Visa bilaga 614982
Det är nära nu! 👍🏻Slängt på sommarhjulen och fick köra lite barmark idag. Så roligt!
Visa bilaga 614982
Måste vara feta däck på en traktor.Får du på så feta däck på den cykeln!
Tänkte samma sak! Optimalt på vintern med plats för rejäla dubbdäck 👍🏻Får du på så feta däck på den cykeln!
Finns det någon eller några här som har erfarenhet av en Bergamont