Visa din Kona
Kristoffer R sa:xdr sa:Sjukt snygg. Vad fick du ge för denna?Kristoffer R sa:Precis skruvat ihop den. Känsliga varnas härmed för reflexer, plastskiva bakom kassett mm.
Kona Sutra Ltd
Jag fick ett bra paketpris kan man säga. När årets Sutra presenterades på papper blev jag helt till mig i trasorna, det enda som fattades mig på modellen innan var genomgående axel. Så jag jagade runt diverse handlare och försökte få offerter, tyvärr var väl intresset svagt att ge ett bra pris på en helt ny och de flesta skulle inte ta in den alls så det var väntetid. Bäst var förstås FixMyBike men det är ju 50 mil bort. Funderade ett tag på att köpa där och cykla hem... :)
Men jag kollade runt lite på webbarna och hittade den på Cyclestore. Då jag beställde massa tillbehör typ set med touringväskor, pedaler mm och har alla deras bonusar och sånt från tidigare köp fick jag ett bra totalpris på det hela, jämförbart med bara cykel.
Det blev en del pengar, men jag har letat i flera år efter en arvtagare till min pendlar-Dew Drop som jag älskar men den är sliten och behöver en helrenovering efter sju år inkl massa stigcykling, barnstol, cykelvagn och pendling så jag tänker att om Sutran går lika bra och länge är det strunt samma om det kostar lite mer. :) Hur sliten den gamla cykeln är blev uppenbart när jag provcyklade den nya en kort runda igår, den kändes supertight rakt igenom.
Ramstorlek uppgiven som 58cm för övrigt men är jättestor så titta på geosiffrorna och inte "måttet". Kör normalt 62cm.
Vikt med DMR V8 pedaler 12.7kg
Pappen på överröret sitter kvar på bilderna då jag skulle hänga cykeln i mekstället igen.
Jag tittade på Rove, Jake CX:ar mfl också men ville ha plats för feta hjul.
Ooh, den är så läcker. Den där måste jag bara försöka få igenom här hemma. Ser ut som en värdig och klart snyggare arvtagare till min monsterkross. Tack för genomgången