Visa din Marin

Steelisreal

Ny medlem
Visa din Marin
Lugn det kommer han göra:-)

Burner skrev:
-------------------------------------------------------
> så länge inte tnt startar en "visa dina
> stringkallingar" tråd e jag nöjd..
>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> det är inte vad du åker på, utan hur du åker...

Lonewolf

Ny medlem
Visa din Marin
Får väl ta tillbaka tråden till ämnet då och lägga upp några bilder på min egen Marin, vissa har sett dem förut men jag har inte hunnit ta några nya så ni får hålla tillgodo.

prem1.JPG

prem2.JPG

prem3.JPG

prem4.JPG

Bosse, som har träffat frisören och ser mer presentabel ut nu ;-)

mikal

Aktiv medlem
Visa din Marin
Halloj!
Här kommer en gammal bild på min fina Marin Team Issue. Sedan sist har den blivit uppgraderad med 180mm XT-vevar med Salsa-hasskydd, XT v-bromsar och nya hjul med 517-fälgar, XT-nav fram Whitenav bak.

little_deuce_coupe.jpg

/mikal

Skogling

Aktiv medlem
Visa din Marin
Åhh mikal ! En sån där har jag haft !! En 93:a dekalerad som en 94:a ! Trippelreducerad Tange Presige ram , full XTR, Manitou III,USE stolpe,Flite m.m.... ;o)

//Skogling

Lonewolf

Ny medlem
Visa din Marin
Grattis till nyhojen ;-)

Du den var rejält stor, speciellt i jämförelse med min 13,5"!!

Wolf Ridgen är fin så ni kommer att få mycket kul ihop framöver!

Bosse

vito

Ny medlem
Visa din Marin
thank you..Känns som en väldigt stabil bike,hjulbasen är ju inte att leka med.

Lite tråkig kabel dragning, något skevt bakhjul,samt behöver nog en special stjärnmejsel för att ställa in framväxeln ,annars fina grejer

Imorgon ska jag ut o göra en rejäl face plant

Johan S

Ny medlem
Visa din Marin
Wolf Ridge fick väldigt fina recensioner i Kadens. Även jag vill nu ha en sådan. Jag litar blint på tester. Snygg är den också, den ser tung ut men var en av de lättaste fullgungarna i testet. Och billigaste.

Steelisreal

Ny medlem
Visa din Marin
Snygg

hur lång är du?

vito skrev:
> thank you..Känns som en väldigt stabil
> bike,hjulbasen är ju inte att leka med.
>
> Lite tråkig kabel dragning, något skevt
> bakhjul,samt behöver nog en special stjärnmejsel
> för att ställa in framväxeln ,annars fina grejer
>
> Imorgon ska jag ut o göra en rejäl face plant
>

Lonewolf

Ny medlem
Visa din Marin
Johan S:

Vill inte vara petig men det var inte Wolf Ridge som testades i Kadens, det var en Rift Zone (samma som min) men visst är dem fina så köp och bli medlem i marin maffian ;-)

Bosse

magnus

Medlem
Visa din Marin
Bild kanske kommer så småningom. Jag har en Attack Trail, oxå 19". Jag är 190 cm och den känns rätt i storlek för mig. En fö trevlig och prisvärd hoj.
/magnus

Mårten

Aktiv medlem
Visa din Marin
Sådär ser den fasen inte ut längre! Den största skillnaden är avsaknaden av reflexer och att det sitter en 6" skiva fram nu, samt att det blivit såhär:
normal_S3500011%7E0.JPG

Har Schrader ventiler nu också förresten. :P

Fler Marins häckar väl här på forumet?

vito

Ny medlem
Visa din Marin
Rosa eller ljusgrön med bruna flames..fast det lutar åt svart eller om det går att hitta samma likadan nästan kulör som återfinns på gabeln

MatsS

Aktiv medlem
Visa din Marin
Marin Pine Mountain med stålram Columbus Thron Mega Top and Down Tubes, Anti-Flex Tri-Burner Seat and Chain Stays with Disc Brake Mount, tjusig beskrivning va? Mycket trevlig cykel kan helt klart rekomenderas. Köpte den som ram av Billy på Cykelnetto och satt på en salig blandning av komponenter.

marin.jpg

Stampe

Ny medlem
Visa din Marin
Lägger väl ut en bild på mitt Marin-bygge så att tråden fylls på...

Ramen är en Mount Vision Pro, dämpare Fox RP3 bak Manitou Black fram, hjulen är XT centerlocknav med Mavic 717 fälgar, XTR-skivor, XT-ok och kontrollerna är XT dualshift. Styrlager Chris King och en Thomsonstyrstam. Och en Hope Headdoctor som kom dit efter lite funderande...

Vad som återstår innan allt är klart är vevparti (Hope, Saint eller XT får det bli), framväxel och vajrar. Sen skall det ut och njutas...

Bilagor

• Jul 05 037 (Small).jpg
    Jul 05 037 (Small).jpg
    52 KB · Besök: 13

Helgonet

Ny medlem
Visa din Marin
Min Mtb Marin Eldridge Grade af årsmodell 1991! Som jag kör på fortfarande. Grym kvalite på den. Men ska uppgradera till något nytt i år. Vadå...har cyklarna utvecklats sen 1991?*garvar*

Köpte tyvärr en 20.5 för att den hade rejäl rabatt pga ett märke på toppröret så jag kunde inte motstå..annars hade det blivit en 19 eller 19,5 men då hade cykeln haft sämre komponenter och förmodligen gått i graven för 5 år sedan. JAg är 193 och 20.5 känns stor, stabil och på raksträckor riktigt skön men den är bra trög i terräng och svårhanterlig. Den får nog en begagnad ram och nya bromsklossar i slutet av månaden och sen blir det en helt ny cykel på rean i höst.

Bilagor

• Min Mtb Marin Eldridge Grade urklippt.JPG
    Min Mtb Marin Eldridge Grade urklippt.JPG
    23.1 KB · Besök: 18
Senast redigerad av en moderator:

Oakbeach

Ny medlem
Visa din Marin
vad är det för mått på bakdämparen på en marin? öga-till-öga då? undrar mest om det går att slänga på en kraftigare fjäder dämpare från fox på dem i efterhand?!

Mårten

Aktiv medlem
Visa din Marin
Oakbeach: Då är det TARA serien som borde vara intressant för dig. Inte XC-hojjarna...

På TARA-hojjarna ska det vara 200mm (7.875") eye to eye och 50mm (2") slag. Båda måtten är viktiga att få rätt då länkaget inte tillåter något annat. Fox har ingen coil i den längden utom Vanilla R.

Manitou, Marzocchi och 5th däremot har det.

Oakbeach

Ny medlem
Visa din Marin
fått ögona på quad tara - rock springs, men det låter bra att det går sätta på en coil dämpare

Senast redigerad av en moderator:

Mårten

Aktiv medlem
Visa din Marin
Oakbeach: Det var en tråd om just detta för nån vecka sedan bara. Men ja, DHXen har för långt slag, resultatet är att man skulle bottna ramen innan man bottnar dämparen. Åtminstone i 6"läget för infästningen, sättre man dämparen som för 4-5" så bör det fungera.

whirren

Ny medlem
Visa din Marin
Marin Team Issue -96

Inne på tredje vevpartiet, men annars det mesta orginal inklusive barends. Gaffel är Marzocchi XC 700 - orginalet. Lite lång i ramen, men ordentligt skön på långloppsrakor. Funderar på en 80 mm modern gaffel och något kortare styrstam.

Bilagor

• 131_3168.jpg
    131_3168.jpg
    32.8 KB · Besök: 22

JojjeM

Aktiv medlem
Visa din Marin
Mårten skrev:
> Inga fler nöjda Marin-ägare på forumet?

Jojäklars, jag är ju sjukt nöjd medmin Eldridge Grade -96:
marin-ss.JPG ht=483

Johan

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer