Visa din mekplats!

Rattnalle

Aktiv medlem
Visa din mekplats!
Vi binder bara energi. Se oss som en buffert av CO2 som inte frigörs i atmosfären. I kristider hjälper vi till lite med diverse bristvaror vi lagt undan. :)
Ja om allt du äger är bundet kol, dvs ingen fossil plast eller metall, absolut. ;-)

Jag tycker mest det är skönt att inte äga en jäkla massa skit.

Maakus

Aktiv medlem
Visa din mekplats!
Köpte en arbetsbänk från Tectake, fick hem den igår. Har jobbat på möbelsnickeri, jobbat med att montera ihop möbler, jobbar som konstruktör på Volvocars. Tog över två jävla timmar att få ihop skiten. Visste att det var en billig bänk, ~800 ink frakt. Ca 90 skruvar, med brickor och mutter.
Nästa gång låter jag polaren svetsa något åt mig.
IMG_20200205_221934.jpg

saarela

Aktiv medlem
Visa din mekplats!
Köpte en arbetsbänk från Tectake, fick hem den igår. Har jobbat på möbelsnickeri, jobbat med att montera ihop möbler, jobbar som konstruktör på Volvocars. Tog över två jävla timmar att få ihop skiten. Visste att det var en billig bänk, ~800 ink frakt. Ca 90 skruvar, med brickor och mutter.
Ser ut att ha allt man behöver: cykel, flannelskjorta och en yxa!

Jiv

Aktiv medlem
Visa din mekplats!
Visa bilaga 401658

Jag hade en likadan i förrådet när jag bodde i lägenhet. Den var jobbig att montera, men det var inget mot hur horribelt den luktade. Vet inte vad de hade behandlat skivan med, men det tog säkert en månad innan lukten försvan

Maakus

Aktiv medlem
Visa din mekplats!
Jag hade en likadan i förrådet när jag bodde i lägenhet. Den var jobbig att montera, men det var inget mot hur horribelt den luktade. Vet inte vad de hade behandlat skivan med, men det tog säkert en månad innan lukten försvan
Fick du din med en behandlad skiva?! >:(

Jiv

Aktiv medlem
Visa din mekplats!
Fick du din med en behandlad skiva?! :mad:
Ptja, en skiva var det ju, och behandlad måste den ha varit med tanke på hur den stank. Att det var en halvdassig spånskiva framgick kanske inte, lät lite exklusivare än vad det faktiskt var nu när jag läser det igen. :)

Eld

Medlem
Visa din mekplats!
Visa bilaga 401658
Köpte en billig förvaringshylla och ett plåtskåp med samma problem. Det tog en halv evighet att skruva ihop. Sensmoral: Kolla hur grejorna ska monteras ihop innan du sparar några kronor på inköpet.

bearthefear

Aktiv medlem
Visa din mekplats!
Här är mina få mek-kvadrat. Tas i normala fall upp av två barnvagnar som får tas ut när det vankas mek. Trångt men förvånansvärt effektivt ändå.
E9D64B9B-C373-40DF-BB0F-EEE62019111B.jpeg

Eld

Medlem
Visa din mekplats!
Bor i lägenhet så har inte så mkt utrymme men lyckades hyra ett extra förråd i källaren med kullerstensgolv och välvt tak. Inte optimalt men bättre än att meka i vardagsrummet. Fungerar även som vallabod under vintern.Visa bilaga 420138Visa bilaga 420139Visa bilaga 420142
Kullersten hade varit jobbigt men det där är ju gatsten som är betydligt jämnare och bekvämare att stå på. Du kan ju lägga en plastmatta ovanpå om du vill kunna hitta tappade småsaker.

Visa din mekplats!
Kullersten hade varit jobbigt men det där är ju gatsten som är betydligt jämnare och bekvämare att stå på. Du kan ju lägga en plastmatta ovanpå om du vill kunna hitta tappade småsaker.
Ja sant det är inte riktigt kuller, men ojämnare än vanliga stenplattor. Har tänkt på någon slags matta men det är rätt bra då vätska rinner rakt ner i marken. Dock skulle en matta göra det det lite mjukare. Vilken ska man välja tycker du?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer