Visa din misär!

Visa din misär!
Stumpy sa:
zinkpasta sa:
Tryckte på fel knapp! :-(
Hatar också alla lajtprodukter. Platsar lätt i tråden.

Håller med. Sen att jag var på akuten för att sy ihop ett sår får anses som en pettitess i sammanhanget, det blev trots allt bara fyra stygn och det hela (inkl väntan) var över på <2h, en söndagkväll! (Pro tip: Sår ska helst sys inom 6h. Du kan alltså lugnt* cykla vidare några timmar innan du tar dig till akuten.)

* Det beror iofs på några olika faktorer, men..

Visa din misär!
zinkpasta sa:
Stumpy sa:
zinkpasta sa:

Håller med. Sen att jag var på akuten för att sy ihop ett sår får anses som en pettitess i sammanhanget, det blev trots allt bara fyra stygn och det hela (inkl väntan) var över på <2h, en söndagkväll! (Pro tip: Sår ska helst sys inom 6h. Du kan alltså lugnt* cykla vidare några timmar innan du tar dig till akuten.)

Det beror ju lite på kön. Jag vettefan om jag blev sydd inom 6h trots att jag gick direkt dit :-)

Senast ändrad:
Visa din misär!
Rattnalle sa:
zinkpasta sa:
Stumpy sa:
zinkpasta sa:

Det beror ju lite på kön. Jag vettefan om jag blev sydd inom 6h trots att jag gick direkt dit :-)

Nu tycker jag inte vi ska göra det här till en debatt om feminism Rattnalle, alla kön är jämlika (men inte likadana, svjv)! Jag tänkte snarare på om man håller på att förblöda, då är det dumt att cykla vidare för längre. Oavsett kön!

Visa din misär!
zinkpasta sa:
Rattnalle sa:
zinkpasta sa:
Stumpy sa:
zinkpasta sa:

Nu tycker jag inte vi ska göra det här till en debatt om feminism Rattnalle, alla kön är jämlika (men inte likadana, svjv)! Jag tänkte snarare på om man håller på att förblöda, då är det dumt att cykla vidare för längre. Oavsett kön!
Jämlikhet my ass. Ditt kön är uppenbarligen bättre än mitt.

Visa din misär!
Raggamuffin sa:
Verkar som det smärtstillande kickat in :)
Mitt snitt kändes aldrig lustigt nog. Har typ läkt nu. Stripsen sitter där mest för att de inte ramlat av än.

Bilagor

• IMG_20190629_202824.jpg
    IMG_20190629_202824.jpg
    191.3 KB · Besök: 158
Visa din misär!
Det är ju surt att du tvingas ta sånt fall för att någon står i vägen. Jag fick ta ett sånt fall förut för en fotograf satt där jag skulle hoppa.

Visa din misär!
Visa din misär!
Vernersson sa:
Jimel sa:
Hasse#7 sa:
H. sa:
Raggamuffin sa:
Vurpade när det stod en gubbe i vägen på en sträcka på Östersund Endurot och fick sadeln i magen rätt hårt, börjar få fina färgskiftningar nu.

#sixpack .... ;P

Jävlar. VM i blåmärke!

Vicken jädra smäll! Ser ut som en sjöfågel.

Sjöfågel? Penis med stor pung!

PLÄP!!?

Har ett nästan lika stort på insida lår, kan ta ett foto på båda och då också dementera pläp ;) :P

Visa din misär!
Misärdags igen! Benbit av vid ledbandsfäste tumme. Klassisk skidåkartumme. Väntar på operation. Rock on!

Bilagor

• DFFCCA8F-DD18-437C-B538-EB245579A2D9.jpeg
    DFFCCA8F-DD18-437C-B538-EB245579A2D9.jpeg
    136.4 KB · Besök: 86
Visa din misär!
IMG_20190717_214454__01.jpg

Tyvärr dags för mitt första inlägg i denna tråd.

Svårt att se på bilden kanske, men har en 45° rotation på övre delen av tån efter att foten slant av plattisarna i landningen på ett större drop. Var inne nu på kvällen och röntgade och tån har sprickor och frakturer lite varstans utöver vridningen då.

Har en riktigt go och pulserande smärta som bara har ökat i styrka under kvällen. Fick inget starkare än Alvedon på sjukan dock.

Visa din misär!
waalis sa:
Tyvärr dags för mitt första inlägg i denna tråd.

Svårt att se på bilden kanske, men har en 45° rotation på övre delen av tån efter att foten slant av plattisarna i landningen på ett större drop. Var inne nu på kvällen och röntgade och tån har sprickor och frakturer lite varstans utöver vridningen då.

Har en riktigt go och pulserande smärta som bara har ökat i styrka under kvällen. Fick inget starkare än Alvedon på sjukan dock.
Trist, hoppas de skruvar ihop dig bra. Men samtidigt, välkommen till klubben! Så där ser båda mina stortår ut permanent efter 20 år med skridskor på fötterna dagligen, ofta flera timmar per dag. Det är supervanligt med ett otal stressfrakturer och felställningar på stortårna på hockeyspelare.

Visa din misär!
XEvK92F.png

Bensinbolaget har förmodligen fyllt fel bränsle i tankarna på den lokala pumpen. Under gårdagen har 5 bilar stannat strax efter att ha tankat bensin, jag kom ungefär 2 km innan motorlampan började blinka och bilen bara bluddrar innan den dör helt.

UPDATE: Bilen lever igen efter dom har rengjort bränslesystemet. Mekanikerna vet inte vad det var i tanken men "luktar bensin men ser konstigt ut", har inte sett vätskan själv än.

Bensinbolaget säger att dom tror att det hamnat 200L diesel i 4000L bensin. Är det verkligen tillräckligt för att bilen ska dö? Gå dåligt kan jag köpa men det kanske är tillräckligt för att motorn inte ska gå. Bensin och diesel blandas väl bra även om det är olika viskositet?

Vad säger happy-expertisen?

Senast ändrad:
Visa din misär!
mtb565 sa:
Bensinbolaget har förmodligen fyllt fel bränsle i tankarna på den lokala pumpen. Under gårdagen har 5 bilar stannat strax efter att ha tankat bensin, jag kom ungefär 2 km innan motorlampan började blinka och bilen bara bluddrar innan den dör helt.

Tur i oturen att du får cykla istället :)

Visa din misär!
Råkade ha diesel i en 4t-dunk en gång och slog i gräsklipparen. Blev runt halva tanken med diesel och den gick utmärkt. Nästa gång då det blev typ 75% diesel gick den inte alls och först då fattade jag vad jag gjort...
Hällde ur allt från tanken och fyllde bensin och några ryck senare gick den bra igen.

Visa din misär!
mtb565 sa:
Bensin och diesel blandas väl bra även om det är olika viskositet?

Nja... Det är ungefär som en flerfärgad drink. Så länge man bara hällt ihop dem utan att röra om ordentligt så ligger det i olika lager.

Synd att du missade cyklingen, men bra att bilen lever igen.

Visa din misär!
Snapchat-1417827646.jpg

Jahapp, tog av mig ryggskyddet i värmeböljan å tänkte "ta det lugnt", det gick som det gick. Två frakturer i ländryggen och ingen cykling på rejält länge..! Dock var det kul cykling så länge det varade, bocksliden i Lycksele, rekommenderas (använd skydd ?)

Visa din misär!
Plattisar, eftersom jag är för feg för SPD i skogen. Börjar läka fint nu dock efter några dar. Rengör alltid såren noga, gärna med sprit - och lägg några steristrips i ryggan och medicinskåpet. Ta sen en drink eller två.

Visa din misär!
Leonnoren sa:
Jahapp, tog av mig ryggskyddet i värmeböljan å tänkte "ta det lugnt", det gick som det gick. Två frakturer i ländryggen och ingen cykling på rejält länge..! Dock var det kul cykling så länge det varade, bocksliden i Lycksele, rekommenderas (använd skydd ?)
Aj, läk väl!

Visa din misär!
Leonnoren sa:

Som jag skrev på Facebook. Krya på dig. Hoppas det läker fort och bra. Vad hände?

Tillbaka
Topp