Visa din misär!

Visa din misär!
IMG_1566.JPG

Visa din misär!
Aj som fan, ser ut som andra gradens brännskada! Jag brukar varna för de där arga växterna... Det är till och med dåligt att andas in ångorna enligt uppgift.

Och Mårten, är det inte rambrottstråden den där hör hemma i, även om viss misär ingår? Ser ut som axel av och baksving-sallad härifrån.

Visa din misär!
Sidokrock, Rose LVG (jag) påkörd av Okänd MTB, vi passerade samma hus från olika håll och slog ihop i hushörnet, en ren olycka dvs ingens fel. Inte speciellt allvarliga skador för någon av oss heller utom möjligen stoltheten :D men eftersom jag känner mig lite understimulerad så lägger jag ut en bild.

20170705_155523_2.jpg

Visa din misär!
Eveningstar sa:
Man ska inte meja ner björnlokor med röjsåg i T-shirt.

Läste att björnlokan:

"Björnlokan kan orsaka stor sveda om den kommer i kontakt med huden hos människor[2]. Björnloka och jätteloka innehåller furanokumariner som är irriterande på hud, särskilt om huden utsätts för solbestrålning (fotosensibilisering).[3] Brännskadeliknande symtom med kraftig hudirritation, rodnad och blåsor, som kan bli stora och smärtsamma. Besvären kan kvarstå i veckor, eventuellt även ärrbildning och mörkfärgning av huden."

Tittar just nu på ett björnlokebestånd, kommer inte gå nära det :D

Visa din misär!
Eveningstar sa:
Man ska inte meja ner björnlokor med röjsåg i T-shirt.

hoppas du inte visste vad det var för planta...
Jobbat 1säsong med att röja björnloka, regnkläder i gummi och skyddsglasögon eller visir var det vi hade på oss. Fiskars röjkniv xa3 är sjukt effektiv, lätt och skvätter knappt.
Ta bara blomkapslarna så slipper man markskott

Visa din misär!
image.jpg

Precis där borde en Suunto klocka sitta. Den ladda ur när jag var i fjällen och vandra så jag la ifrån mig den i tältet. Kom hem igår och packar upp = borta.

Nu är jag 1306km bort från platsen den ev ligger på.

Fuck.

Visa din misär!
Mini_me sa:
Precis där borde en Suunto klocka sitta. Den ladda ur när jag var i fjällen och vandra så jag la ifrån mig den i tältet. Kom hem igår och packar upp = borta.

Fuck.
Har du kollat så den inte ligger kvar i tältet ?

Visa din misär!
toysc sa:
Mini_me sa:

Fuck.
Har du kollat så den inte ligger kvar i tältet ?

Tältade på tomten inatt med dottern (premiär) och då hittade jag en fin lampa som brorsan glömt när han lånade tältet :-)

Visa din misär!
Mini_me sa:

Fuck.
Om det finns några fjällstationer i närheten skulle du ju kunna kontakta någon/några av dessa och se om någon har lämnat in något. Ibland är folk snällare än vad man tror....:) Kostar ju inget att testa.

Visa din misär!
4 veckor vätskande sår. Torrt i en vecka. Igår exakt samma sår upprivet igen. Vätskar som fan. Inget bad på 3-4 veckor igen. Dagliga omläggningar. Suck. (Tandborstbilden är från slutet på maj).

Bilagor

• IMG_3532.JPG
    IMG_3532.JPG
    131.8 KB · Besök: 115
  • IMG_3456.JPG
    IMG_3456.JPG
    175.2 KB · Besök: 131
Visa din misär!
Stod och plockade lite i köket, och gav vovven en liten hamburgarbit som lillgrabben inte hade ätit upp, hon tuggade lite innan hon gick därifrån med en köttbit liggande kvar på golvet så efter en liten stund ropade jag på henne för att hon skulle äta upp sista biten men hon kom inte så jag gick och kollade efter henne och hittade henne i sin bädd avsvimnad. Lyckades med sambons hjälp få upp en köttbit som satt fast i halsen men tyvärr så var det försent så nu finns hon inte mer. Grämer mig över att jag inte gick och kollade henne tidigare, och varför stannade hon inte kvar i köket så jag såg att hon hade problem???

IMG_20170711_163342_256.jpg

Visa din misär!
Liten misär relativt det mesta i den här tråden men till slut fick de långa skruvarna i nano-x pedalerna sitt skålpund kött....

Bilagor

• IMG_1812.JPG
    IMG_1812.JPG
    226.4 KB · Besök: 118
Visa din misär!
Belse sa:
Stod och plockade lite i köket, och gav vovven en liten hamburgarbit som lillgrabben inte hade ätit upp, hon tuggade lite innan hon gick därifrån med en köttbit liggande kvar på golvet så efter en liten stund ropade jag på henne för att hon skulle äta upp sista biten men hon kom inte så jag gick och kollade efter henne och hittade henne i sin bädd avsvimnad. Lyckades med sambons hjälp få upp en köttbit som satt fast i halsen men tyvärr så var det försent så nu finns hon inte mer. Grämer mig över att jag inte gick och kollade henne tidigare, och varför stannade hon inte kvar i köket så jag såg att hon hade problem???

Beklagar verkligen!??

Visa din misär!
Belse sa:

Fick låta våran lilla vovve somna för sista gången för några veckor sedan. Vet hur det känns, rent fördjävligt. Man saknar dom oerhört mycket mera än man förväntar sig.

Visa din misär!
Dr_Rydell sa:
4 veckor vätskande sår. Torrt i en vecka. Igår exakt samma sår upprivet igen. Vätskar som fan. Inget bad på 3-4 veckor igen. Dagliga omläggningar. Suck. (Tandborstbilden är från slutet på maj).

Lägg på silikonförband. Det är bra som fan på vätskande sår. Byt det bara när du ser att det är "fullt". Det fastnar inte och river upp den nya huden som bildas under när du drar av och byter.

Visa din misär!
Belse sa:

Beklagar från djupet av mitt hjärta! :-(

Vi blev själva tvungna att ta bort vår 7-åriga boxer i fredags pga alltför omfattande knäledsartros.
Känner med er! <3

Visa din misär!
Felcykling i Lofsdalen. Nu är armen opererad och uppgraderad med metall? Skönt när allt sitter fast igen så man slipper känna alla felplacerade benbitar.

Bilagor

• 20170711_163221.jpg
    20170711_163221.jpg
    116.4 KB · Besök: 101
Tillbaka
Topp