Raggamuffin sa:
Drog båtbenet för 4 år sen. Första röntgen såg man inget pga svullnaden. Andra röntgen gjordes efter en vecka då såg man inte heller nåt men misstanken var hög, nån dag senare gjorde jag magnetröntgen och då såg man det, ihop med 5 andra frakturer/mjukdelsskador..
3.5 månad med gips, ingen OP. Fortfarande besvär av det med ömhet och blir överanstängd. Sämre rörlighet men den beror nog mest på att jag gick med gips så länge och inte fick igång tummen ordentligt med träningen.
Hoppas du blir bra. De nya glasfiber"gipsen" äger ;)
Vilket landsting tillhör du? Den där hanteringen låter ju som en dröm i jämförelse.
3,5 månader med gips låter dock inget vidare. Handkirurgen som jag fick träffa nu senast sa att de normalt rekommenderade att man var gipsad i 12 veckor vid den här typen av skador, men de ska som sagt göra en koll efter 6-8 veckor för att se om det läker rätt. Vad som händer därefter är ännu oklart.
Jo, "gipset" är oväntat smidigt och bekvämt faktiskt så det påverkar inte så mycket i de vardagliga bestyren. Det hade varit surt om jag hade varit tvungen att vara sjukskriven och gå hemma med klumphand i 8 veckor. ;)