Visa din misär!

Visa din misär!
Hur stor är skillnaden i smärta på en spricka i nyckelbenet kontra när det är tokpaj som på er? Har ju provat både sprickor och tokpaj numera men inte på samma ställe.
Lite som hur långt är ett snöre...

Visa din misär!
SalkinL sa:
Hur stor är skillnaden i smärta på en spricka i nyckelbenet kontra när det är tokpaj som på er? Har ju provat både sprickor och tokpaj numera men inte på samma ställe.

Jag har haft sprickor i revben och handled, men inte heller på samma ställe. Då har jag inte haft något smärtstillande och nu har jag inte provat utan, men det visar sig väl på tisdag. Dock gjorde det här riktigt ont efter några timmar på akuten utan något smärtstillande utöver de två verkningslösa Alvedonen jag fick där ?

Visa din misär!
dnleriksson sa:
Riktig repris på min bild för 12 dagar sedan!
https://happyride.se/forum/read.php/1/1761672/3335033#msg-3335033

Vad sa de till dig om operation kontra växa ihop i en klump? Jag ska dit på tisdag för utlåtande så får vi se vad det blir. Imorgon tar mina utskrivna långtidsverkande morfintabletter slut också. Undrar hur ont det gör sen?

De rekommenderade operation, eftersom den lilla biten mellan gör att det riskerar att växa ihop dåligt. Diskuterade inte alternativen jättemycket, men som det ser ut och känns nu tycker jag op verkar vettigt.

Ska byta sjukhus (ambulansen tog mig inte till mitt hemmasjukhus) eftersom det inte blev akut operation, så får nog träffa ny läkare för diskussion innan åtgärd.

SalkinL sa:
SalkinL skrev:

Vet inte om smärtskillnaden är jättestor. Men det är lite obehagligt när man känner hur benbitarna skaver och ”hoppar” över varandra. Hugger till rätt bra också ibland vid de hoppen...

Senast ändrad:
Visa din misär!
Adhocalias sa:
dnleriksson sa:
Riktig repris på min bild för 12 dagar sedan!
https://happyride.se/forum/read.php/1/1761672/3335033#msg-3335033

Vad sa de till dig om operation kontra växa ihop i en klump? Jag ska dit på tisdag för utlåtande så får vi se vad det blir. Imorgon tar mina utskrivna långtidsverkande morfintabletter slut också. Undrar hur ont det gör sen?

De rekommenderade operation, eftersom den lilla biten mellan gör att det riskerar att växa ihop dåligt. Diskuterade inte alternativen jättemycket, men som det ser ut och känns nu tycker jag op verkar vettigt.

Ska byta sjukhus (ambulansen tog mig inte till mitt hemmasjukhus) eftersom det inte blev akut operation, så får nog träffa ny läkare för diskussion innan åtgärd.

SalkinL sa:
SalkinL skrev:

Vet inte om smärtskillnaden är jättestor. Men det är lite obehagligt när man känner hur benbitarna skaver och ”hoppar” över varandra. Hugger till rätt bra också ibland vid de hoppen...

Det där när det benen flyttar på sig, det är bland de äckligaste jag har känt.

Visa din misär!
Adhocalias sa:
Så här ska det inte se ut, tydligen.

Det sa en läkare om en kille i min bekantskapskrets också, innan det framkom att han brutit nyckelbenet en gång tidigare, på exakt samma ställe. Det satt alltså titannät där som höll ihop benbitarna, så benet var böjt och buktade ut under huden... ?

Visa din misär!
Glömde uppdatera efter mitt återbesök. Våra nyckelbensfrakturer såg ju väldigt lika ut, men jag fick ingen operation. Både läkare och sjukgymnast tyckte jag har så bra rörlighet att det inte behövs. Känns lite konstigt att det ska växa ihop när det är ett stort mellanrum mellan delarna som ligger omlott.
IMG_20180508_102042_943.jpg

Tycker armen går att använda oväntat mycket ändå utan större problem. Det är när man råkar göra fel rörelser så det hugger som den riktiga smärtan kommer. Annars är det bara lite värk om jag inte använt armen för mycket då det är mer värk...

Visa din misär!
Lyckades övertala ortopeden att inte sätta på ett nytt gips i onsdags. Så nu börjar rehaben. Massa rörlighetsövningar och massage för att öka blodcirkulation.

Men en övning ger lite konstiga effekter. Ska sitta på soffkanten med foten i golvet, försiktigt trycka tårna mot golvet och lyfta hälen. Då börjar hela benet skaka hysteriskt, som att vadmuskeln får spasmer. Någon som råkat ut för det efter gips? Hur får man kontroll över det, eller är det helt enkelt bara tid som behövs?

Visa din misär!
För några dagar sedan funderade jag på om jag skulle ta en långpass på cykeln eller med löpardojorna, valde det sista och detta är resultatet:
skavsr.jpg

Har verkligen ingen aning om varför det hände, har sprungit nästan 80 mil med skorna utan några problem innan så det är verkligen ett mysterium.

Visa din misär!
ee sa:
För några dagar sedan funderade jag på om jag skulle ta en långpass på cykeln eller med löpardojorna, valde det sista och detta är resultatet:

Har verkligen ingen aning om varför det hände, har sprungit nästan 80 mil med skorna utan några problem innan så det är verkligen ett mysterium.

Du kände inget obehag innan det såg ut sådär???

Visa din misär!
67B05A06-2AD1-43A2-8E14-D12F342B77BD.jpeg

Opererad. Känns direkt som att trycket på nyckelbenet minskat, var liksom spänt innan. Får se hur det blir när effekten av all smärtstillande klingar av och när det läkt ihop, men bådar gott.

Notera också den snygga rakningen av brösthåret.

För övrigt 10/10 i betyg till personalen på Mölndals sjukhus!

#försäsongen2019börjarnu

Visa din misär!
Mini_me sa:
Böldprästen sa:
Kan inte visa misären, men tanten lämnade mig igår... så här sitter man med brustet hjärta och har inte en jävla aning om vad man skall ta sig till :(

Skämt är ett bra sätt att bearbeta sorg...så jag börjar:

Gratulerar! Vad ska du göra med all tid , pengar och lugn och ro?

Två år sen det sket sej för mej, och javisst massor av "egen" tid, lugn o ro, har nog aldrig fått så pengar över men
jävligt tråkigt är det.
Böldprästen, låt bli ölen "för att somna lättare" ett tips från en som vet.

Visa din misär!
SalkinL sa:
Maakus sa:
Adhocalias sa:
Nyckelbenet var ett fyrabitarspussel. Nu ihopsatt med skruv och tråd(!) - en lös bit som var för liten att skruva.

Vafan va alla får mer skruvar än mig!
Och tråd?!
Ja vissa satsar dom då!

Var glad att du slipper dom. Anar att det delvis är därför jag fortfarande har ont i hälen 3 veckor efter operationen.

Var bra sugen på att ta fram skruvdragaren och ta bort minst två av skruvarna idag. Dom är i vägen för senor och annat.

Går det framåt för dig då?

Visa din misär!
Maakus sa:
SalkinL sa:
Maakus sa:
Adhocalias sa:
Nyckelbenet var ett fyrabitarspussel. Nu ihopsatt med skruv och tråd(!) - en lös bit som var för liten att skruva.

Och tråd?!
Ja vissa satsar dom då!

Var glad att du slipper dom. Anar att det delvis är därför jag fortfarande har ont i hälen 3 veckor efter operationen.

Var bra sugen på att ta fram skruvdragaren och ta bort minst två av skruvarna idag. Dom är i vägen för senor och annat.

Jo sakta men säkert framåt. Hjälpte att bli av med gipset. Slipper ha ont av att det drog i stygnen och det är inte äckelvarmt åtminstone. Övar på rörlighet säkert 5-10ggr/dag, stelt som f*n. Känns konstigt att det tar stopp när man knappt rör på foten. Ser fram emot att få börja stegmarkera om knappa 3 veckor med skräckblandad förtjusning.

Till alla som passar på att säga att cykla i skogen är farligt när man är skadad, hänvisa till antalet som är på sjukhus efter Göteborgsvarvet. Tror det var 27st varav 4st livshotande plus 60 kollapser.

DSC_0012.JPG

Senast ändrad:
Visa din misär!
SalkinL sa:
Maakus sa:
SalkinL sa:
Maakus sa:
Adhocalias sa:

Och tråd?!
Ja vissa satsar dom då!

Jo sakta men säkert framåt. Hjälpte att bli av med gipset. Slipper ha ont av att det drog i stygnen och det är inte äckelvarmt åtminstone. Övar på rörlighet säkert 5-10ggr/dag, stelt som f*n. Känns konstigt att det tar stopp när man knappt rör på foten. Ser fram emot att få börja stegmarkera om knappa 3 veckor med skräckblandad förtjusning.

Till alla som passar på att säga att cykla i skogen är farligt när man är skadad, hänvisa till antalet som är på sjukhus efter Göteborgsvarvet. Tror det var 27st varav 4st livshotande plus 60 kollapser.

Hur skadar en sig livshotande genom att springa?

Visa din misär!
Bengt-re sa:
SalkinL sa:
Maakus sa:
SalkinL sa:
Maakus sa:
Adhocalias sa:

Och tråd?!
Ja vissa satsar dom då!

Hur skadar en sig livshotande genom att springa?

Genom att springa. Räcker det inte så? ;-)

https://happyride.se/forum/read.php/1/1761672/3347816#msg-3347816

Förövrigt önskar jag alla god läkning!

Visa din misär!
Börjar säsongen med ett segt garanti ärende och en sunkig lånecykel :-/

Bilagor

• 6677941A-BC4B-4730-A970-81AC3BB74FFF.jpeg
    6677941A-BC4B-4730-A970-81AC3BB74FFF.jpeg
    290.2 KB · Besök: 236
  • 9CA2117F-63EA-4E99-A1F0-D266A0243917.jpeg
    9CA2117F-63EA-4E99-A1F0-D266A0243917.jpeg
    263.9 KB · Besök: 243
Visa din misär!
TBone sa:
ee sa:

Du kände inget obehag innan det såg ut sådär???

This nothing but a scratch... ?

Visa din misär!
Mini_me sa:
Har ingen bild..men skulle ut och cykla. Hittar inte nycklar till typ allt.

Så nu sitter jag här. Arg och irriterad.

Fuck

Att inte ha nåt bättre för sig än att hänga på happy en solig söndagseftermiddag måste ju vara den värsta misären av de alla.
Själv jobbar jag men hoppas hinna med ett sent klätterpass ikväll.

Bilagor

• WP_20180520_14_13_29_Pro.jpg
    WP_20180520_14_13_29_Pro.jpg
    193.4 KB · Besök: 236
Visa din misär!
Det som är det värsta det är att låscylindern med lite nya nycklar kostar ca 5-600kr.
Men finns inte på kartan att jag får vänta in posten (sambo lär halshugga mig).

Så då blir det jour delux med allt vad det innebär.

FUCK!

Edit: Låsgubbe på väg , Trygghansa har fått anmälan...

Edit 2: 5200kr fattigare men med lite coolare nyckel :)

Senast ändrad:
Visa din misär!
På väg hem när jag hämtat grabben i skolan så börjar cykeln rulla tungt. Känner då att bakbromsen är stum, hoppar av och börjar gå. Då stumnar också frambromsen varpå cykeln gör en liten stoppie, trampan hittard vaden som den sedan glider lite fint på!

Bilagor

• A6F52F71-480B-44E8-BE3B-303D5BC44B57.jpeg
    A6F52F71-480B-44E8-BE3B-303D5BC44B57.jpeg
    204 KB · Besök: 240
Visa din misär!
Jonte H sa:
På väg hem när jag hämtat grabben i skolan så börjar cykeln rulla tungt. Känner då att bakbromsen är stum, hoppar av och börjar gå. Då stumnar också frambromsen varpå cykeln gör en liten stoppie, trampan hittard vaden som den sedan glider lite fint på!

Jag förstår inte... Ett par riktiga sommarben är väl ingen misär i maj. :)

Visa din misär!
ceel sa:
Jonte H sa:

Jag förstår inte... Ett par riktiga sommarben är väl ingen misär i maj. :)

Precis , ingen misär där inte! Nu kan du köpa nya coola bromsar , du och Jr har en ball historia att dra för släkt och vänner! Och som grädde på moset ett tufft ärr att visa upp!

Du lever drömmen min vän :)

Visa din misär!
Scott_Blackstone 2 sa:
Jag tror man ska lyssna mer på kroppens signaler. Kroppens signaler varnar genom smärta om man gör något fel. Dagens människor ignorerar oftast dom signalerna..

Väldigt många människor i dagens samhälle övertolkar väldigt små smärtsignaler.

Som vanligt är "lagom" bäst.

Visa din misär!
ok då, ingen äkta misär för ersättaren som var på plats en timme senare accepterades av hela hennes hjärta!
Men lite misär var det allt en stund...

Hej gräsklippare!

IMG_20180526_175318.jpg

Visa din misär!
Skalade smalbenet mot en vass sten, resulterade i 8 stygn och en del tejp
Tur det inte va värre

Bilagor

• DF7455A6-FDFC-447F-8922-01418B801B14.png
    DF7455A6-FDFC-447F-8922-01418B801B14.png
    178.3 KB · Besök: 233
Visa din misär!
Improvisera efter krasch och tog mig hem med ”egen maskin” 3 frakturer i foten, skrotad handled, lite grumlig i pallet och långsemester?

Bilagor

• B1C6E64D-C5A3-4305-A6B9-BB7A8A34939F.png
    B1C6E64D-C5A3-4305-A6B9-BB7A8A34939F.png
    440 KB · Besök: 249
Senast ändrad:
Visa din misär!
Styret rök av efter kraschen. Det fick sig nog en rejäl smäll och jag fick det i handen efteråt när jag skulle rycka upp på en sten. Alltid gött att tänka på det framöver när man liggeri 40 knyck på en stenig stig!

Tillbaka
Topp