Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SalkinL sa:Hur stor är skillnaden i smärta på en spricka i nyckelbenet kontra när det är tokpaj som på er? Har ju provat både sprickor och tokpaj numera men inte på samma ställe.
Lite som hur långt är ett snöre...
dnleriksson sa:Riktig repris på min bild för 12 dagar sedan!
https://happyride.se/forum/read.php/1/1761672/3335033#msg-3335033
Vad sa de till dig om operation kontra växa ihop i en klump? Jag ska dit på tisdag för utlåtande så får vi se vad det blir. Imorgon tar mina utskrivna långtidsverkande morfintabletter slut också. Undrar hur ont det gör sen?
SalkinL sa:SalkinL skrev:
Hur stor är skillnaden i smärta på en spricka i nyckelbenet kontra när det är tokpaj som på er? Har ju provat både sprickor och tokpaj numera men inte på samma ställe.
Putte.w sa:Oket dog.
Adhocalias sa:dnleriksson sa:Riktig repris på min bild för 12 dagar sedan!
https://happyride.se/forum/read.php/1/1761672/3335033#msg-3335033
Vad sa de till dig om operation kontra växa ihop i en klump? Jag ska dit på tisdag för utlåtande så får vi se vad det blir. Imorgon tar mina utskrivna långtidsverkande morfintabletter slut också. Undrar hur ont det gör sen?
De rekommenderade operation, eftersom den lilla biten mellan gör att det riskerar att växa ihop dåligt. Diskuterade inte alternativen jättemycket, men som det ser ut och känns nu tycker jag op verkar vettigt.
Ska byta sjukhus (ambulansen tog mig inte till mitt hemmasjukhus) eftersom det inte blev akut operation, så får nog träffa ny läkare för diskussion innan åtgärd.
SalkinL sa:SalkinL skrev:
Hur stor är skillnaden i smärta på en spricka i nyckelbenet kontra när det är tokpaj som på er? Har ju provat både sprickor och tokpaj numera men inte på samma ställe.
Vet inte om smärtskillnaden är jättestor. Men det är lite obehagligt när man känner hur benbitarna skaver och ”hoppar” över varandra. Hugger till rätt bra också ibland vid de hoppen...
Adhocalias sa:Så här ska det inte se ut, tydligen.
ee sa:För några dagar sedan funderade jag på om jag skulle ta en långpass på cykeln eller med löpardojorna, valde det sista och detta är resultatet:
Har verkligen ingen aning om varför det hände, har sprungit nästan 80 mil med skorna utan några problem innan så det är verkligen ett mysterium.
Mini_me sa:Böldprästen sa:Kan inte visa misären, men tanten lämnade mig igår... så här sitter man med brustet hjärta och har inte en jävla aning om vad man skall ta sig till :(
Skämt är ett bra sätt att bearbeta sorg...så jag börjar:
Gratulerar! Vad ska du göra med all tid , pengar och lugn och ro?
Adhocalias sa:Nyckelbenet var ett fyrabitarspussel. Nu ihopsatt med skruv och tråd(!) - en lös bit som var för liten att skruva.
Maakus sa:Adhocalias sa:Nyckelbenet var ett fyrabitarspussel. Nu ihopsatt med skruv och tråd(!) - en lös bit som var för liten att skruva.
Vafan va alla får mer skruvar än mig!
Och tråd?!
Ja vissa satsar dom då!
SalkinL sa:Maakus sa:Adhocalias sa:Nyckelbenet var ett fyrabitarspussel. Nu ihopsatt med skruv och tråd(!) - en lös bit som var för liten att skruva.
Och tråd?!
Ja vissa satsar dom då!
Var glad att du slipper dom. Anar att det delvis är därför jag fortfarande har ont i hälen 3 veckor efter operationen.
Maakus sa:SalkinL sa:Maakus sa:Adhocalias sa:Nyckelbenet var ett fyrabitarspussel. Nu ihopsatt med skruv och tråd(!) - en lös bit som var för liten att skruva.
Och tråd?!
Ja vissa satsar dom då!
Var glad att du slipper dom. Anar att det delvis är därför jag fortfarande har ont i hälen 3 veckor efter operationen.
Var bra sugen på att ta fram skruvdragaren och ta bort minst två av skruvarna idag. Dom är i vägen för senor och annat.
Går det framåt för dig då?
SalkinL sa:Maakus sa:SalkinL sa:Maakus sa:Adhocalias sa:Nyckelbenet var ett fyrabitarspussel. Nu ihopsatt med skruv och tråd(!) - en lös bit som var för liten att skruva.
Och tråd?!
Ja vissa satsar dom då!
Var bra sugen på att ta fram skruvdragaren och ta bort minst två av skruvarna idag. Dom är i vägen för senor och annat.
Jo sakta men säkert framåt. Hjälpte att bli av med gipset. Slipper ha ont av att det drog i stygnen och det är inte äckelvarmt åtminstone. Övar på rörlighet säkert 5-10ggr/dag, stelt som f*n. Känns konstigt att det tar stopp när man knappt rör på foten. Ser fram emot att få börja stegmarkera om knappa 3 veckor med skräckblandad förtjusning.
Till alla som passar på att säga att cykla i skogen är farligt när man är skadad, hänvisa till antalet som är på sjukhus efter Göteborgsvarvet. Tror det var 27st varav 4st livshotande plus 60 kollapser.
Bengt-re sa:SalkinL sa:Maakus sa:SalkinL sa:Maakus sa:Adhocalias sa:Nyckelbenet var ett fyrabitarspussel. Nu ihopsatt med skruv och tråd(!) - en lös bit som var för liten att skruva.
Och tråd?!
Ja vissa satsar dom då!
Jo sakta men säkert framåt. Hjälpte att bli av med gipset. Slipper ha ont av att det drog i stygnen och det är inte äckelvarmt åtminstone. Övar på rörlighet säkert 5-10ggr/dag, stelt som f*n. Känns konstigt att det tar stopp när man knappt rör på foten. Ser fram emot att få börja stegmarkera om knappa 3 veckor med skräckblandad förtjusning.
Till alla som passar på att säga att cykla i skogen är farligt när man är skadad, hänvisa till antalet som är på sjukhus efter Göteborgsvarvet. Tror det var 27st varav 4st livshotande plus 60 kollapser.
Hur skadar en sig livshotande genom att springa?
Bengt-re sa:Huvaligen. Bäst att hålla sig på cykeln, på vägen.
Krya alla skadade!
TBone sa:ee sa:För några dagar sedan funderade jag på om jag skulle ta en långpass på cykeln eller med löpardojorna, valde det sista och detta är resultatet:
Har verkligen ingen aning om varför det hände, har sprungit nästan 80 mil med skorna utan några problem innan så det är verkligen ett mysterium.
Du kände inget obehag innan det såg ut sådär???
Mini_me sa:Har ingen bild..men skulle ut och cykla. Hittar inte nycklar till typ allt.
Så nu sitter jag här. Arg och irriterad.
Fuck
Mini_me sa:Har ingen bild..men skulle ut och cykla. Hittar inte nycklar till typ allt.
Så nu sitter jag här. Arg och irriterad.
Fuck
Maakus sa:HELVETE!!!
Thermos-kannan till bryggaren imploderade när jag diskade.
Jonte H sa:På väg hem när jag hämtat grabben i skolan så börjar cykeln rulla tungt. Känner då att bakbromsen är stum, hoppar av och börjar gå. Då stumnar också frambromsen varpå cykeln gör en liten stoppie, trampan hittard vaden som den sedan glider lite fint på!
ceel sa:Jonte H sa:På väg hem när jag hämtat grabben i skolan så börjar cykeln rulla tungt. Känner då att bakbromsen är stum, hoppar av och börjar gå. Då stumnar också frambromsen varpå cykeln gör en liten stoppie, trampan hittard vaden som den sedan glider lite fint på!
Jag förstår inte... Ett par riktiga sommarben är väl ingen misär i maj. :)
Scott_Blackstone 2 sa:Jag tror man ska lyssna mer på kroppens signaler. Kroppens signaler varnar genom smärta om man gör något fel. Dagens människor ignorerar oftast dom signalerna..
plumse sa:ok då, ingen äkta misär för ersättaren som var på plats en timme senare accepterades av hela hennes hjärta!
Men lite misär var det allt en stund...
Hej gräsklippare!