Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Smörj med vaselin flera gånger om dagen så kommer det att strama lite mindre när det läker.Såhär ser det ut efter tvätt, tejpade ihop den värsta glipan. Satan vad det svider
Visa bilaga 783301
Smörj med vaselin flera gånger om dagen så kommer det att strama lite mindre när det läker.
Just fan, slipmaskins@Raggamuffin. Krya på dig också.Går rätt sakta men på rätt håll, såg ut såhär igår.
Visa bilaga 783346
Men var värre när jag tog vänster för några år sen.
Visa bilaga 783347
När jag var liten och hade fälgbromsat så justerade jag ibland bromsarns lite i farten men varken med fälgbroms eller skivbroms skulle jag få för mig att byta bromsbelägg i farten! Eller har jag missförstått vad du skrivit?! Hade du stannat men började rulla?Skulle ”bara” byta bromsbelägg lite snabbt, resulterade i att jag fastnade i bromsskivan på något jäkligt konstigt sätt då jag rullade framhjulet och drogs in i ekrarna och ner i bromsskivan och skar upp halva fingret och nagel trasig men men, ihopsydd och tejpad. soon back on track![]()
När jag var liten och hade fälgbromsat så justerade jag ibland bromsarns lite i farten men varken med fälgbroms eller skivbroms skulle jag få för mig att byta bromsbelägg i farten! Eller har jag missförstått vad du skrivit?! Hade du stannat men började rulla?
Oavsett hoppas det läker bra!
Weldion + Muc-off =
Förklara.Du missförstår.
Du får nog läsa igen. Enkelt sammanfattat tolkar jag det som att det i samband med klossbyte fipplades in fingrar i bromsskivan följt av blodvite och trasiga kroppsdelar. Gissar att cykeln hängde i ett mekställ.Förklara.
Måste det vara, guuud va fint med rosa kladd på hela kroppenÄr det den fina färgen som lockar? Cykelbranschens mest ihålig företag....?![]()
Tätar? Är det inte för bättre glid man joxar med vätskor? Annars är det ju slang som gäller.Måste det vara, guuud va fint med rosa kladd på hela kroppen
För tätar gör det iaf inte i första taget..
Slang?Tätar? Är det inte för bättre glid man joxar med vätskor? Annars är det ju slang som gäller.
Det är alla klistermärken och parfymdoften som lockar. Att man dessutom får köpa det till norska priser gör det hela extra njutbart!Är det den fina färgen som lockar? Cykelbranschens mest ihålig företag....?![]()
Det tänkte jag också att den borde gjort. Men det är det jag inte fick ihop, om cykeln hänger borde hjulet inte få sån kraft att orsaka en såpass stor skada. Satt någon på cykeln medans det mekades?Du får nog läsa igen. Enkelt sammanfattat tolkar jag det som att det i samband med klossbyte fipplades in fingrar i bromsskivan följt av blodvite och trasiga kroppsdelar. Gissar att cykeln hängde i ett mekställ.
Har man fått mucoff på fälgen så är det bara att kasta.Muc-Offs jävla skittejp är definitionen av misär. Helt omöjligt att få bort klisterresterna när man ska byta.
Prova att snurra ett hjul och stoppa in tex en kycklingvinge eller, om du är skeptisk på riktigt ditt finger så kommer du till klarhet ;-)Det tänkte jag också att den borde gjort. Men det är det jag inte fick ihop, om cykeln hänger borde hjulet inte få sån kraft att orsaka en såpass stor skada. Satt någon på cykeln medans det mekades?
Det tänkte jag också att den borde gjort. Men det är det jag inte fick ihop, om cykeln hänger borde hjulet inte få sån kraft att orsaka en såpass stor skada. Satt någon på cykeln medans det mekades?
Släppte de igenom dig trots alla de patronerna med?Misär eller ej, idag var första ggn jag blev stoppad och specialscannad för ryggen i säkerhetskontroll flygplats.
Visa bilaga 783869
Jepp, man får vara slug så hittar dom inget.Släppte de igenom dig trots alla de patronerna med?
Jag har provat deras tätningsvätska också och börjar fundera på om Muc-Off är någon form av bluffbolag som bara vill blåsa folk på pengar.Muc-Offs jävla skittejp är definitionen av misär. Helt omöjligt att få bort klisterresterna när man ska byta.
Fick du röntgas som specialbagage?Misär eller ej, idag var första ggn jag blev stoppad och specialscannad för ryggen i säkerhetskontroll flygplats.
Visa bilaga 783869
Guckan har iaf jag haft goda erfarenheter av, fram tills i vintras då den började jävlas med mig på fatbiken — iofs med däcktryck långt under vad som officiellt stöds...Jag har provat deras tätningsvätska också och börjar fundera på om Muc-Off är någon form av bluffbolag som bara vill blåsa folk på pengar.
Snart får jag börja skriva i tråden "det kunde ha varit värre".Fortsatt uppföljning 11 dagar efteråt.
Skallen känns bra men är allmänt lite tröttare, kan iofs bero på värmen.
Sover lite pissigt då jag bara kan ligga på rygg men helt överkomligt.
Jag tror att jag försökte mig på att gå ned i spagat eller liknande vid vurpan då ljumsken fick en del stryk och gör lite ont att gå, i synnerhet trappor.
I princip alla skrapmärken har läkt, men hela höger sida har en vacker blå/gul nyans och höger utsida lår har en ordentlig svullnad så att det ser ut som jag har ridbyxor på mig.
Kommande veckas projekt är att göra en översyn av cykeln för att se hur den klarade sig.
Aj, ser inte skönt ut.Crashade på grenserittet. Körde på en stubbe i hög fart och flög över styret. Blåslagen och skrapsår överallt. Fläskläpp då jag landade på ansiktet med. Bifogar lite bilder Visa bilaga 787633Visa bilaga 787634Visa bilaga 787635
Tråkigt och en väldigt klen tröst att det kunde gått värre. Hoppas du läker i samma tempo som du cyklar! Öltråden kanske kan ge lite inspiration i stunden...Crashade på grenserittet. Körde på en stubbe i hög fart och flög över styret. Blåslagen och skrapsår överallt. Fläskläpp då jag landade på ansiktet med. Bifogar lite bilder Visa bilaga 787633Visa bilaga 787634Visa bilaga 787635
Crashade på grenserittet. Körde på en stubbe i hög fart och flög över styret. Blåslagen och skrapsår överallt. Fläskläpp då jag landade på ansiktet med. Bifogar lite bilder
Deja vu... Hann du ens läka sen förra besöket i den här trådenCrashade på grenserittet. Körde på en stubbe i hög fart och flög över styret. Blåslagen och skrapsår överallt. Fläskläpp då jag landade på ansiktet med.
Jag tycker allt att det är såväl hårt som skrapigt att krascha på asfalt, inga lingonris som dämpar fallet därTråkigt och en väldigt klen tröst att det kunde gått värre. Hoppas du läker i samma tempo som du cyklar! Öltråden kanske kan ge lite inspiration i stunden...
Även om det inte alls är läge så... Asfalt... Håll dig till asfaltDet där mtb åkandet som gubbar i min ålder håller på med är ungefär lika hälsosamt som korpfotboll
Ta hand om dig!
Jag tänker att jag bara gör det en gång, och slipper höra snacket efteråt...Jag tycker allt att det är såväl hårt som skrapigt att krascha på asfalt, inga lingonris som dämpar fallet där![]()
Tack. Ja sårskorpan hade precis släppt. Tur jag har bra läkkött iafDeja vu... Hann du ens läka sen förra besöket i den här tråden
Krya!
Det kanske finns en fälgtejpsborttagare från MucOff som tar bort den. Kostar säkert bara 599 för en flaska. Som räcker till en fälg.Har man fått mucoff på fälgen så är det bara att kasta.
Tråkigt att höra.HIgh-sider på en cykelbana igår efter att jag förmodligen kört på en halvstor sten som gjorde att styret vreds 90 grader. Det var åtminstone vad han som låg bakom hade sett. Själv har jag inget minne från strax före vurpan till ca 30 minuter efter.
Förutom fraktur på höger nyckelben är det två frakturer i bäckenet och allmänt blåslagen och hjärnskakning. Frakturerna är stabila så ingen operation.
Lär ta ett antal månader för frakturläkning och rehab.
Visa bilaga 787848
Fy vad surt med Frakturer. Var det du som hade höftledsprotes? Eller blandar jag ihop dig med nån annan?HIgh-sider på en cykelbana igår efter att jag förmodligen kört på en halvstor sten som gjorde att styret vreds 90 grader. Det var åtminstone vad han som låg bakom hade sett. Själv har jag inget minne från strax före vurpan till ca 30 minuter efter.
Förutom fraktur på höger nyckelben är det två frakturer i bäckenet och allmänt blåslagen och hjärnskakning. Frakturerna är stabila så ingen operation.
Lär ta ett antal månader för frakturläkning och rehab.
Visa bilaga 787848
Det stämmer. Bröt vänster höft 2018 när jag låste upp bakbromsen i en serpa och trillade på sidan. Sen fick jag nekros i den höften så det sattes in protes. Tyvärr på dåligt sätt så stammen fick bytas ut efter ett tag.Fy vad surt med Frakturer. Var det du som hade höftledsprotes? Eller blandar jag ihop dig med nån annan?