Visa din misär!

Visa din misär!

Nu snackar vi riktigt misär!

Visa din misär!
Jag tycker nog "Det kunde varit mycket värre"-tråden har ett syfte i att den kan fånga upp saker som inte var så roliga att drabbas av, men som postaren inte tycker platsar i misärtråden. Eller att det genuint är att det blev en skitsak av något som lätt hade kunnat blir rejäl misär.
Tja, själva ordet Misär, (Nöd, Armod), är ju såklart relativt. Det som är Misär för en Rik man. Kan ju innebära himmelriket, för en Fattig dito.

Trots detta måste nog ordet Misär, stanna på det personliga planet.

Visa din misär!
Tja, själva ordet Misär, (Nöd, Armod), är ju såklart relativt. Det som är Misär för en Rik man. Kan ju innebära himmelriket, för en Fattig dito.

Trots detta måste nog ordet Misär, stanna på det personliga planet.
Var man med en del av pungen kvarlämnad på sadelstolpen upplever nog misär oavsett hur rik eller fattig man är.

Visa din misär!
Nästa uppdatering.
Kallelse till op i slutet på juli.
Men det funkar ju inte, då är jag ju i Spanien och cyklar. Ska få ny tid men hamnar väl säkert sist i kön igen.
Jaja, lite progress ändå.
Skickade en påminnelse att jag ville h en op, fick en ny tid i början av oktober. Nu blir ju julcyklingen i fara.
Jaja, skickade meddelande att jag kan innan och om de får återbud kan jag komma på rotmos.

Visa din misär!
Skickade en påminnelse att jag ville h en op, fick en ny tid i början av oktober. Nu blir ju julcyklingen i fara.
Jaja, skickade meddelande att jag kan innan och om de får återbud kan jag komma på rotmos.
Fick ny tid i slutet av september. Kommer det återbud kanske tidigare. Jaja, bättre än inget.
Men måste säga att jag än så länge är ganska nöjd med den svenska vården.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Dags igen då...

1000059474.webp

Visa din misär!
Cyklade på en förstklassig fin och flowig stig och är ganska säker på att denna pinne inte stod rakt upp. Min gissning är att den har "flippat upp" när jag kört över den med framhjulet och att sedan bakhjulet lyckats fånga upp den på högkant. Tätningsvätskan hade lite svårt att täta hålet. Tror ni att reservslangen jag hade med var hel? nej, så klart inte...
Media (6).webp
Media (7).webp

Visa din misär!
Cyklade på en förstklassig fin och flowig stig och är ganska säker på att denna pinne inte stod rakt upp. Min gissning är att den har "flippat upp" när jag kört över den med framhjulet och att sedan bakhjulet lyckats fånga upp den på högkant. Tätningsvätskan hade lite svårt att täta hålet. Tror ni att reservslangen jag hade med var hel? nej, så klart inte...
Visa bilaga 847277Visa bilaga 847278
Bara helmesyrer, inga halvmesyrer här inte.

Visa din misär!
Exakt. Pinnar ska igenom kött för att klassa in!😘
Det här gjorde jag för två veckor sen. Det är ju så klart heller inte misär även om det var tråkigt att leda hem cykeln, men det borde väl åtminstone vara lite mer misär? Orsakades också av en pinne fast lite större.

Bilagor

• 20260727_190202.webp
    20260727_190202.webp
    1.3 MB · Besök: 93
Visa din misär!
Det här gjorde jag för två veckor sen. Det är ju så klart heller inte misär även om det var tråkigt att leda hem cykeln, men det borde väl åtminstone vara lite mer misär? Orsakades också av en pinne fast lite större.

Det ser ut som du bara behöver några ny ekrar och nipplar. Om fälgen är skadad finns en ny för bara 40 euro hos bike-discount.

Jag postade sonens bucklade Newmen fälg i ¨Kunde ha varit värre tråden¨. Köpte en ny för 30 euro. Inte riktigt misar, men då kunde sonen, som tur, också köra vidare på bucklade fälgen i Alperna.

Visa din misär!
Det ser ut som du bara behöver några ny ekrar och nipplar. Om fälgen är skadad finns en ny för bara 40 euro hos bike-discount.

Jag postade sonens bucklade Newmen fälg i ¨Kunde ha varit värre tråden¨. Köpte en ny för 30 euro. Inte riktigt misar, men då kunde sonen, som tur, också köra vidare på bucklade fälgen i Alperna.
Ja, jag vet, det är absolut inte misär egentligen, i synnerhet som fälgen klarade sig. Lämnar tråden och återkommer inte förrän jag fått ekrar genom pungen!

Visa din misär!
Kan man klassa in misär med skada orsakat av skidåkning?
Vurpa första åket tredje dagen i Åre.
Bild från skiktröntgen samt efterföljande resultat av operation.
Ute och cyklar igen men u landsväg medans MTB inte riktigt fungerar pga belastning på axel med det breda styret.

Bilagor

• 1786720464246.webp
    1786720464246.webp
    24 KB · Besök: 24
  • 1786720596133.webp
    1786720596133.webp
    33.5 KB · Besök: 21
  • 1786720654715.webp
    1786720654715.webp
    65.6 KB · Besök: 21
Visa din misär!
Klorofyll: Om jag säger Gigån, så är det bara att välja vilken stump man vill i Åsele..
Gigån har funnits med när det skulle väljas fiskevatten att testa i min ungdom, men jag har aldrig haft nöjet. Ser helt underbart ut.
När jag kollar närmare så ser jag att jag fiskat Gädda (och tappat x antal Utö-drag) längre ner i systemet strax väster om Fredrika, samt försökt på havsöring nere vid mynningen strax söder om Husum 😃

Tillbaka
Topp