En röd måndag för mig pga German Unity Day...gott om tid att klura på hur bygget ska framskrida. Jag har ju en viss dragning till monstercrossar, och delarna till ett få ihop en neoretro-dropbar-best med 10 eller 11-delad drivlina ligger framför mig. Det skulle säkert bli sinnesjukt bra, men å andra sidan har jag redan två ute i garaget, så jag fördriver denna tanke för tillfället.
Vi börjar med lite mindre saker först. Bromsarna. LX-bromsarna den har nu funkar helt OK, de var skrikiga ute i regnet idag men det är väl alla cantisar. Jag kommer inte byta till V-brakes, de senaste byggena har jag kört med cantis, tycker de ser bättre ut och rätt inställda med KoolStop belägg så har jag fått riktigt bra bromsverkan. LX-bromsarna ser dock lite trista ut, de är matta och lite klumpiga...jag tror glossy black eller polerad silver passar, eftersom jag ändå ska ändra lite på fruns Trek så kan det ju hända att dessa svarta XT råkar byta plats:
Visa bilaga 585283
Drivlina: trippeln ska stanna, jag diggar svarta klingor med en silvrig kedja. Bak vill jag ha en short-cage bakväxel med en tät kassett...kan tom tänka mig nåt nätt som en Dura-Ace 7400. Det som finns inom räckhåll är dock M730 drivlinan från min beater som står på kontoret:
Visa bilaga 585284
Inte för att den ska slaktas, men den kan få uppgraderingar för att släppa ifrån sig de snygga delarna.