Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Visserligen inte min Ridgerunner utan bästa kompisens storebrorsas..?.
(Nu ser den ju ändå ut att ha rullat några meter ?)

Visa bilaga 523872

Lite historia bakom den och varför jag lade upp den här:

Inlägg i tråden 'Visa hur din cykelverkstad ser ut...' https://happyride.se/forum/threads/visa-hur-din-cykelverkstad-ser-ut.1419607/post-4015936
Snygg! En rolig effekt med bilden är att om man tittar snabbt på den så ser det ut som om det är två olika foton som satts ihop på mitten. Golvet, stolpen och ramens två färger gör att det ser ut som om bilden är delad.

Visa din Miyata!
Nu har trailrunnern landat! Riktigt trevligt skick på ramen och komponenterna ser perfa ut! Skönt med ett evighetsstyre med härliga 90-tals barends! Såg lite galet på bilderna, trodde den var 18 eller 19” men den var lite liten, 17”.

Frågan är, vad ska man göra med denna? Jag är 188cm och skulle gärna cykla till affären mm med denna, går den att rädda med något kul styre- göra en 26” bmx av den eller är det offentlig avrättning här då?

Några förslag?Visa bilaga 523723Visa bilaga 523722
har du fått något erbjudande än? Jag kanske kan köpa den om vi kan lösa frakt osv?

Visa din Miyata!
Om någon skulle vara intresserad av någon del på den röda Triple Crossen så hojta till inom de närmsta veckorna annars får den i sin helhet vandra vidare till återvinningen, tyvärr är ramen för rostig invändigt för att det skall vara lönt att göra något av den..

Hoppas på bättre tur med en annan stålhäst från samma tid som om den är i bra skick är en grym cykel, rätt storlek för mig och med Tange Prestige rör och XTR komponenter enligt spec på nätet men ingen Miyata då. Samma ägare sen ny men jag tar inte ut något i förskott, antagligen är den ett vrak.

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Om någon skulle vara intresserad av någon del på den röda Triple Crossen så hojta till inom de närmsta veckorna annars får den i sin helhet vandra vidare till återvinningen, tyvärr är ramen för rostig invändigt för att det skall vara lönt att göra något av den..

Hoppas på bättre tur med en annan stålhäst från samma tid som om den är i bra skick är en grym cykel, rätt storlek för mig och med Tange Prestige rör och XTR komponenter enligt spec på nätet men ingen Miyata då. Samma ägare sen ny men jag tar inte ut något i förskott, antagligen är den ett vrak.
Tråkigt att höra men strongt att släppa den och blicka framåt, öhrm, bakåt, erhh, framåt.
Men man blir inte så lite nyfiken på vad den där andra kandidaten är för något… :)

Om styrstammen låter sig rubbas ur gaffeln och ingen annan som är i större nöd än jag anmäler intresse så är jag intresserad (av styrstammen alltså…).

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Hoho! Uppdatering: det mesta nu klart. Men har förstås råkat på en ett par problem. Det mest ”akuta” just nu är att vevpartiet (STX) jag köpt inte riktigt verkar vara kompatibelt med cykeln - dreven hamnar för långt ut från lagret sett. Framväxeln passar inte alls till exempel och de andra framväxlarna jag äger har för vid klämma för ramen. De gamla dreven (på bild) är helt slut så det är inte ett alternativ att använda dem. Förslag på tillvägagångssätt? Någon här kanske vill byta till sig mitt fräscha STX-parti?

Oavsett - visst börjar hon ändå likna något nu??

Bilagor

• 4B82DC41-F28A-47A9-B1FA-44740217213B.jpeg
    4B82DC41-F28A-47A9-B1FA-44740217213B.jpeg
    561.6 KB · Besök: 97
  • 52168B40-4E7A-4C8E-B11B-6ADBEFB389A7.jpeg
    52168B40-4E7A-4C8E-B11B-6ADBEFB389A7.jpeg
    584 KB · Besök: 99
  • 8AD450A4-D019-41DF-BEB0-53DA747199D9.jpeg
    8AD450A4-D019-41DF-BEB0-53DA747199D9.jpeg
    597.6 KB · Besök: 100
Visa din Miyata!
Hoho! Uppdatering: det mesta nu klart. Men har förstås råkat på en ett par problem. Det mest ”akuta” just nu är att vevpartiet (STX) jag köpt inte riktigt verkar vara kompatibelt med cykeln - dreven hamnar för långt ut från lagret sett. Framväxeln passar inte alls till exempel och de andra framväxlarna jag äger har för vid klämma för ramen. De gamla dreven (på bild) är helt slut så det är inte ett alternativ att använda dem. Förslag på tillvägagångssätt? Någon här kanske vill byta till sig mitt fräscha STX-parti?

Har du rätt vevlager till veven?

Visa din Miyata!
@LWB Om styrstammen är ok är den din mot fraktkostnad. Det kan ta någon vecka innan jag har tid så hoppas det inte är akut. Den andra är ett California-märke men mer vill jag inte säga förrän jag själv sett den i verkligheten, inga stora pengar involverade så jag väntar mig inte för mycket för att inte behöva bli besviken på skicket.

Senast ändrad:
Visa din Miyata!

Snyggt jobbat! Och en väl upputsad dx-bakväxel tycker jag mig se också, föredömligt!

Visa din Miyata!
@LWB Om styrstammen är ok är den din mot fraktkostnad. Det kan ta någon vecka innan jag har tid så hoppas det inte är akut. Den andra är ett California-märke men mer vill jag inte säga förrän jag själv sett den i verkligheten, inga stora pengar involverade så jag väntar mig inte för mycket för att inte behöva bli besviken på skicket.
Haha, det dämpade ju inte direkt nyfikenheten på nya cykeln. Jag håller tummarna för att den i alla fall är i tillräckligt bra skick för att kunna räddas.

Ingen brådska alls med styrstammen och som sagt, om någon bättre behövande anmäler intresse så backar jag. Men annars är jag på.

Visa din Miyata!

Den ser mkt fin ut?

Visa din Miyata!

Nytt vevlager kostar inte mycket och är ju som nämnts bara att klicka hem :)

Visa din Miyata!
Nu har trailrunnern landat! Riktigt trevligt skick på ramen och komponenterna ser perfa ut! Skönt med ett evighetsstyre med härliga 90-tals barends! Såg lite galet på bilderna, trodde den var 18 eller 19” men den var lite liten, 17”.

Frågan är, vad ska man göra med denna? Jag är 188cm och skulle gärna cykla till affären mm med denna, går den att rädda med något kul styre- göra en 26” bmx av den eller är det offentlig avrättning här då?

Några förslag?Visa bilaga 523723Visa bilaga 523722
Nu har jag varit ute och sträckt i den allt jag orkade-den blev inte större:/ Att såga av armarna var krångligt, inga problem med den första men den andra blir klurigare..

Tänkte alltså att jag lägger ut den, vad är lämpligt pris skulle ni säga?

A98A2C35-6B58-4FE6-8A2D-C36948CB0CAA.jpeg
A3A04535-1A0F-4273-9185-BB03EB3485B4.jpeg

Visa din Miyata!
Nu har jag varit ute och sträckt i den allt jag orkade-den blev inte större:/ Att såga av armarna var krångligt, inga problem med den första men den andra blir klurigare..

Det är en cykel jag själv skulle varit intresserad av att köpa om den var 22,5" mycket för att den har bra komponenter och så att säga är "färdig" men det är svårt att ge prisråd, har sett väldigt varierande pris på den modellen :)

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Det är en cykel jag själv skulle varit intresserad av att köpa om den var 22,5" mycket för att den har bra komponenter och så att säga är "färdig" men det är svårt att ge prisråd, har sett väldigt varierande pris på den modellen :)
Så är det absolut, hopplöst svårt med gamla cyklar- jag vill mest att den ska användas, inte hänga i mitt garage.. är en tusing alldeles åt helvete för mycket eller för lite?

Visa din Miyata!
Så är det absolut, hopplöst svårt med gamla cyklar- jag vill mest att den ska användas, inte hänga i mitt garage.. är en tusing alldeles åt helvete för mycket eller för lite?
Det är ju inte för mycket i alla fall! Fast det verkar vara rätt beroende av var i landet du befinner dig, med Stockholmsögon känns det rätt billigt, men det verkar ju inte riktigt lika hett i övriga landet (bortsett från @LWB som verkar ha ett enormt upptagningsområde vad det gäller cyklar, miyata-världens ludacris månne?)

Visa din Miyata!
Jag tycker det verkar ganska rimligt eftersom storleken nog inte är lika efterfrågad som de större. Men i det skicket är den ett riktigt bra köp för den som söker en mindre ATB :)

Visa din Miyata!
Det är ju inte för mycket i alla fall! Fast det verkar vara rätt beroende av var i landet du befinner dig, med Stockholmsögon känns det rätt billigt, men det verkar ju inte riktigt lika hett i övriga landet (bortsett från @LWB som verkar ha ett enormt upptagningsområde vad det gäller cyklar, miyata-världens ludacris månne?)
Jag tycker det verkar ganska rimligt eftersom storleken nog inte är lika efterfrågad som de större. Men i det skicket är den ett riktigt bra köp för den som söker en mindre ATB :)
En tusing känns rimligt tycker jag. Lägre ska det i alla fall inte vara i det fina skicket. Om du sen blir stående med cykeln i två månader så kanske du kan gå ned, men börja på en tusing.

En dåres försvarstal @L.and men SÅ vansinnigt är det väl ändå inte? En från Umeå, en från Gävle och resten från Gbg…? ?

Visa din Miyata!

Visa bilaga 524186Visa bilaga 524187
En 1000-lapp betalar jag lätt om det är passande storlek. Jag är 174 lång men allergisk mot sadelstolpar som sticker ut alldeles för långt. Dessutom har jag bara styren med massør, jag skriver m a s s o r av sweep-back Vad tror ni?

Visa din Miyata!
En 1000-lapp betalar jag lätt om det är passande storlek. Jag är 174 lång men allergisk mot sadelstolpar som sticker ut alldeles för långt. Dessutom har jag bara styren med massør, jag skriver m a s s o r av sweep-back Vad tror ni?
Hmmm, med tron att @cola ändå lätt får cykeln såld så skulle jag säga att den nog är i minsta laget för 174cm med sadelstolpeallergi och monstersvep. Men testa om du har möjligheten.

Visa din Miyata!
Hmmm, med tron att @cola ändå lätt får cykeln såld så skulle jag säga att den nog är i minsta laget för 174cm med sadelstolpeallergi och monstersvep. Men testa om du har möjligheten.
Jag tror att du har rätt, fan också! Hittade en NOS Skyrunnerram som är för stor och nu en trailrunner som är för liten. :( Dessvärre tror jag inte att jag har möjlighet att prova eftersom jag inte ens bor i en landsända.

Nåja, jag letar vidare, jag ska bli med Miyata! Igen

Visa din Miyata!
Jag tror att du har rätt, fan också! Hittade en NOS Skyrunnerram som är för stor och nu en trailrunner som är för liten. :( Dessvärre tror jag inte att jag har möjlighet att prova eftersom jag inte ens bor i en landsända.

Hur stor var Sky:n?
I stålramar kör jag och mina 180cm och PBH 88 cm helst 20,5” men skulle till nöds fixa 22,5” med kort sadelstolpe och monstersvep.

Visa din Miyata!
Jag printade ut en bild på på ramen och drog sedan en cirkel med centrum i bakre dropout och bromsfästet i omkretsen. Då ser man att ramen är just STOR. Tur det, för att hitta en passande gaffel och bakbroms gissar jag kan bli svårt.

Visa din Miyata!

Bor du i södra delen tror jag att det finns en On/Off Runner i lagom storlek till salu för en liten peng (300 kr).

Visa din Miyata!

Skyrunner ram? Var? Vilken storlek?
Edit: nu såg jag... inget för mig

Tillbaka
Topp