Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Hehe, jo de där vevarna skulle du kunna kränga som ädelmetall. Vad var nu knepet? Lämna dem i ett svavelsyrabad över sportlovet och sen gå lös med autosol och turbomaskin? Mycket snyggt i alla fall (y)
Polertrissa på en svarv, och först ett fasligt gnidande med Biltemas bruna polerkrita för att få bort färgen, därefter Biltemas bäbisblå krita och sist autosol och hederligt handputsande.

Bilderna ljuger en del för alla skrymslen och vrår kommer man inte åt. Ffa gäller det baksidan av ”spindeln”. Den är å andra sidan väl dold när klingorna kommer på plats. Tror jag.

Visa din Miyata!
Trots bromsfadäs och lite annat pyssel hände det en del med Blackie i går. Hjulnaven har plockats isär och gjorts i ordning. Växelörat har riktats. Och lite prylar har renoverats och monterats.
FF9C0320-DE78-40C6-A097-8C2170AC3E5F.jpeg

6F6E19F3-DAA8-4637-80C0-E41A50F95DD2.jpeg

Visa din Miyata!
Om jag nu vill ha en bakskärm på Blackie, vilken ska jag ha och var hittar jag den? Letat lite men allt är ju i plast. Kommer inte på fråga.

Visa din Miyata!
Finns det möjligen en röd miyata-gaffel med 16cm rör till min Five Twelve så är jag intresserad...
Chansen är liten men finns. Åk dit och rota vetja. Lycka till! Själv valde jag en rätt sliten och rätt tung Giant-gaffel, den hade iaf rätt storlek och färg och alla önskvärda fästpunkter.
De hade också lila och röda snabbkopplingar, ett parti NOS Stx-rc-högerbromshandtag, och diverse tektro- cantis.

Visa din Miyata!
Är det möjligen någon som har en sadelstolpe liggande i ett hörn? Torde vara 26,2 mm som jag ska ha.

Visa din Miyata!
För övrigt så funkar V-bromsarna utmärkt med STI-reglagen. Bra bett och marginal kvar till styret när det bromsas för fullt. Rimligtvis förutsätter det raka hjul, men detsamma gäller ju för cantisar.

Visa din Miyata!
Är det alltså grövre och tyngre stål på gen 2?
Stålramarna är nog samma hela vägen förut små modifikationer som @LWB noterat. På den renodlade mtb sidan så skalade men mest ner godset på aludelarna/muffar till den nya generationen förutom geometriförändringen.
Kolla på en Skyrunner -89 och bakgaffelns tjocklek.. även om den är i alu?
Frågan är om inte stålditon i ValleyRunner Alloy är lättare ?

Visa din Miyata!
Stålramarna är nog samma hela vägen förut små modifikationer som @LWB noterat. På den renodlade mtb sidan så skalade men mest ner godset på aludelarna/muffar till den nya generationen förutom geometriförändringen.
Kolla på en Skyrunner -89 och bakgaffelns tjocklek.. även om den är i alu?
Frågan är om inte stålditon i ValleyRunner Alloy är lättare ?
Körde man inte med 28,6 ytterdiameter på rören?

Tillbaka
Topp