Haha, just precis exakt mina erfarenheter av the Big V. När jag bodde i stan och ”bara svängde förbi” på väg hem från förskolan brukade grabben få en flaska välling och och snart somna bakom nån Brompton eller under en Omnium…
Visa bilaga 576331
…medan Anders med avundsvärt tålamod rensade gängorna på ännu en vevlagerhylsa i halvtumstjockt gods eller vad man just den gången kom dragande med…
Visa bilaga 576330
…och så sant som Amen på Donsö så ringde snart - inom kanske bara ett par tre timmar? - fru LWB och frågade, fastän hon visste, ”var
är du nånstans?!”.
Åk dit när du har så gott om tid att du kan stänga av telefonen och sitta ned på hele röva, köp en kaffe med tilltugg, njut av att lyssna till de andra kunder som har cyklat så mycket och länge att de kan berätta om det utan att behöva skrävla och… äsch jag vete fan, det handlar inte om att man behöver klappa Anders medhårs utan just som
@n3wton skriver att han skiter i polityren, vilket, eftersom han behärskar den ädla konsten att framföra det rakt och tydligt utan att vara otrevlig, länder honom till heder.
Jag förbluffas också ständigt över hur mycket han faktiskt har hemma. Fler än en gång har jag beställt saker på nätet eftersom jag har antagit att ingen fysisk butik har ditten eller datten hemma, bara för att nästa gång jag ramlar in på Veloform se just den delen på en hylla eller i nån låda. Då skäms jag än en gång, lovar mig själv att kolla bättre nästa gång och så lägger jag på senaste BQ på min inköpslista.