D
Deleted member 77490
Guest
Visa din Miyata!
Prunus backar med röva före tar klivet in i framtiden.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så det var du som knep Gary Fischern!? Blev så glad när jag hittade en lämplig ram för dottern, men vips så var den borta. Jaja, nästa gång kanske man inte är tvåa på bollen... ?Japp, och nu tillbaks in till mässan. Nästa cykel levereras om en timme ;)
Framtiden?Prunusbackar med röva företar klivet in i framtiden.
Är i chock efter samtal med försäkringsbolaget angående ersättning för min kraschade Valley Runner.
Grattis!Inga petiga frågor, inget strul med kvitton. Jag får ersättning för alla delar jag räknat ihop, (totalsumma 6667 kr), minus självrisk förstås.
Nu vet jag knappt vad jag ska ta mig till. Ska det vara såhär? Är det Miyata-effekten?
Vilket bolag har du? Inte dålig reklam precis :)Är i chock efter samtal med försäkringsbolaget angående ersättning för min kraschade Valley Runner. Jag redovisade lite kort att jag inte hade kvitto på en hel cykel, utan hade en tretti år gammal ram som jag köpt en massa nya delar till. Hade inte räknat med att få ut ett öre utan en rejäl fajt och tusen petiga frågor.
Inga petiga frågor, inget strul med kvitton. Jag får ersättning för alla delar jag räknat ihop, (totalsumma 6667 kr), minus självrisk förstås.
Nu vet jag knappt vad jag ska ta mig till. Ska det vara såhär? Är det Miyata-effekten?
Jag sportar Trygg-hansa. Lovar absolut inget, men om man kan tillåtas bygga empiri på en enstaka observation så är dom ju fantastiska.Vilket bolag har du? Inte dålig reklam precis :)
WOW! Välkommen hit?Så här ser ett par Miyata-byggen ut i min tappning.
Den Ferrariröda som jag kallat Miyata Enzo är en Trailrunner byggd med fixie-look,
men med Duomaticbaknav. Dock såld sedan länge, vet inte var den håller hus just nu.
Den blåvita, den har jag kvar som glasshoj. Det mest exotiska med den är ett par Sugino Mighty Aero-pedaler.
Och ja, jag råkar gilla tempostyren.
har varit med om exakt samma sak hos länsförsäkringar! fattade ingenting :D hamnade nog runt samma summa. Jag ljög inte ens och erkände att cykeln stod olåst när den stals. Inget ramnummer kunde jag uppge heller hahaÄr i chock efter samtal med försäkringsbolaget angående ersättning för min kraschade Valley Runner. Jag redovisade lite kort att jag inte hade kvitto på en hel cykel, utan hade en tretti år gammal ram som jag köpt en massa nya delar till. Hade inte räknat med att få ut ett öre utan en rejäl fajt och tusen petiga frågor.
Inga petiga frågor, inget strul med kvitton. Jag får ersättning för alla delar jag räknat ihop, (totalsumma 6667 kr), minus självrisk förstås.
Så cleana hojar! Kul med en strippad trailrunner.Så här ser ett par Miyata-byggen ut i min tappning.
Den Ferrariröda som jag kallat Miyata Enzo är en Trailrunner byggd med fixie-look,
men med Duomaticbaknav. Dock såld sedan länge, vet inte var den håller hus just nu.
Den blåvita, den har jag kvar som glasshoj. Det mest exotiska med den är ett par Sugino Mighty Aero-pedaler.
Och ja, jag råkar gilla tempostyren.
Det kan man kalla ett fynd, 400 kr för den cykeln är närmast ett brottsligt lågt pris! Ser ut att vara en 24" eller 25"?Jag motstod frestelsen att hugga på lvg-Miyatan i Helsingborg, fastän den bara kostade 400 kr.
Sen fick jag ett mess från brorsan som hade köpt den:
Visa bilaga 580186
En 912 anno 1988, i mycket gott skick sånär som på den obligatoriska fastsittande sadelstolpen. Nedlusad med Shimano 600.
Det ska bli roligt det här.
Ja, närapå. Den ska visst vara 60 cm, med hyfsat kort överrör enligt hans första uppskattning.Det kan man kalla ett fynd, 400 kr för den cykeln är närmast ett brottsligt lågt pris! Ser ut att vara en 24" eller 25"?
Ja, närapå. Den ska visst vara 60 cm, med hyfsat kort överrör enligt hans första uppskattning.
Jag har också Trygg-Hansa och samma upplevelse. När Pralin blev stulen i somras fick jag ut 1900 kronor på försäkringen. De bad mig lista en likvärdig cykel och jag förklarade att det är svårt, men att en helstel månntenbajk av hygglig kvalitsort kostar mellan 15 000 och 20 000 kronor. Sedan skickade jag in bilder på hojen med alla uppgraderingar och fick ut pengarna. Dessvärre är det ett schablonavdrag på 80 (!) procent om cykeln är äldre än tre år, men i övrigt är jag både imponerad och nöjd.Jag sportar Trygg-hansa. Lovar absolut inget, men om man kan tillåtas bygga empiri på en enstaka observation så är dom ju fantastiska.
57 cm överrör.Ja, närapå. Den ska visst vara 60 cm, med hyfsat kort överrör enligt hans första uppskattning.
Och i snyggaste färgen också enligt mig, de här Miyaterna i mörka metallicfärger går att göra hur läckra som helst.Ja, närapå. Den ska visst vara 60 cm, med hyfsat kort överrör enligt hans första uppskattning.
Jag tycker att den är mörkt betonggrå. Den finaste färgen som finns.Och i snyggaste färgen också enligt mig, de här Miyaterna i mörka metallicfärger går att göra hur läckra som helst.
Ja, det var lite så jag förväntade mig processen också, men nu accepterade man ju att min tretti år gamla hoj räknades som ny pga jag byggde ihop den med så många nya delar. Sen har jag ju kvar alla delarna, och många av dom kommer jag förhoppningsvis kunna återanvända på nästa pendlarbygge, så klar win för mig, och win för dom som slipper lyssna på mitt gaggande om hur mycket NW-klingor och växelvajrar etc kostar.Jag har också Trygg-Hansa och samma upplevelse. När Pralin blev stulen i somras fick jag ut 1900 kronor på försäkringen. De bad mig lista en likvärdig cykel och jag förklarade att det är svårt, men att en helstel månntenbajk av hygglig kvalitsort kostar mellan 15 000 och 20 000 kronor. Sedan skickade jag in bilder på hojen med alla uppgraderingar och fick ut pengarna. Dessvärre är det ett schablonavdrag på 80 (!) procent om cykeln är äldre än tre år, men i övrigt är jag både imponerad och nöjd.
Jag hade satt nya bromsreglage och bromsar bara, resten var secondhand, så det fanns inte så mycket att spela på där. Nya vajrar och grejer också förstås, men det blir liksom inga pengar.Ja, det var lite så jag förväntade mig processen också, men nu accepterade man ju att min tretti år gamla hoj räknades som ny pga jag byggde ihop den med så många nya delar. Sen har jag ju kvar alla delarna, och många av dom kommer jag förhoppningsvis kunna återanvända på nästa pendlarbygge, så klar win för mig, och win för dom som slipper lyssna på mitt gaggande om hur mycket NW-klingor och växelvajrar etc kostar.
Ah ok, gott så. Jag hade en ganska diger lista och var redo att följa upp den med kvitton.Jag hade satt nya bromsreglage och bromsar bara, resten var secondhand, så det fanns inte så mycket att spela på där. Nya vajrar och grejer också förstås, men det blir liksom inga pengar. Cykeln fick jag dessutom gratis, så det blev nog en vinstaffär för mig i alla fall.
Har en 63cm om jag mäter rätt från 87.Bara jag som noterar att de ramarna nästan bara verkar finnas i 60 cm? Enstaka 58 också möjligen.
Vilken modell?Har en 63cm om jag mäter rätt från 87.
912Vilken modell?
Skulle tro 25, max 28.Alltså den där 912:an… den verkar vara hur fräsch som helst.
Nån som vet hur mycket däck man får plats med? Är 700x32c att hoppas på för mycket?
Ser ut att vara sjudelat med fasta lägen tycker jag :)Skulle tro 25, max 28.
Är det 6-delat 6208 så är tyvärr växelreglagen bland det sämsta Shimano nånsin producerat. Hoppas på sjudelat!
Vi får hoppas det.Ser ut att vara sjudelat med fasta lägen tycker jag :)
Hade en 56 cm (med 55 cm överrör) som var snäppet för liten för mig. Tycker mig se dom då och då? Eller du kanske tänker på större än 60?Bara jag som noterar att de ramarna nästan bara verkar finnas i 60 cm? Enstaka 58 också möjligen.
Just det, max 25 mm om jag minns rätt.Skulle tro 25, max 28.
Precis, har de inte redan gått av så kommer de gå av. Det var taggsallad i reglagen till min tusing efter en säsongs användning, så köpte en uppsättning sexdelade 105 1050 med indexering för några hundralappar på eBay. De har funkat riktigt fint.Jodå, sexdelat 6208. Är det de reglagen där ”index-taggarna” går av?
Jaja, han får köra så länge de funkar. Hör och häpna men han har också några andra cyklar att varva med. Måste vara något genetiskt.
Då är det bara jag som inte haft ögonen med mig - skönt att veta :)Hade en 56 cm (med 55 cm överrör) som var snäppet för liten för mig. Tycker mig se dom då och då? Eller du kanske tänker på större än 60?
Just det, max 25 mm om jag minns rätt.
Visa bilaga 580262
Tack, gott att veta!Precis, har de inte redan gått av så kommer de gå av. Det var taggsallad i reglagen till min tusing efter en säsongs användning, så köpte en uppsättning sexdelade 105 1050 med indexering för några hundralappar på eBay. De har funkat riktigt fint.
När jag hör ordet ”polera” osäkrar jag min mikrofibertrasa.Tack, gott att veta!
I Casa LWB ser vi helgen an med tillförsikt. Under min lilla otrohetsaffär med den finska elcykeln så levererades ÄNTLIGEN mitt hi rise-styre, så nu kan med lite tur Passrännar’n byggas ihop och förses med växelvajrar och annan lyx.
Jag fick en uppsättning polerade 175-vevar över i en rockad, de kanske åker på också eftersom jag ändå måste in under täcket och mickla med en mittkrans som verkar pensionsmässig. Cykeln har redan polerade m501-cantis så den torde klara av att bära upp polerade vevar. Vi återkommer.
Ja, den fanns ju 300 meter hemifrån ;)Så det var du som knep Gary Fischern!? Blev så glad när jag hittade en lämplig ram för dottern, men vips så var den borta. Jaja, nästa gång kanske man inte är tvåa på bollen... ?
*kolfibertrasaNär jag hör ordet ”polera” osäkrar jag min mikrofibertrasa.
Vafan, den försökte ju jag hugga... var dessutom i Laholm så jag kunde hämtat den. Men men...Jag motstod frestelsen att hugga på lvg-Miyatan i Helsingborg, fastän den bara kostade 400 kr.
Sen fick jag ett mess från brorsan som hade köpt den:
Visa bilaga 580186
En 912 anno 1988, i mycket gott skick sånär som på den obligatoriska fastsittande sadelstolpen. Nedlusad med Shimano 600.
Det ska bli roligt det här.
Du fick ju Gary! ?Vafan, den försökte ju jag hugga... var dessutom i Laholm så jag kunde hämtat den. Men men...
Jaja... ;)Du fick ju Gary! ?
Ja, den fanns ju 300 meter hemifrån ;)
Sen ville inte sonen ha den så den fick gå vidare. Så nu är han arvlös ;)