Peth
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
På avdelningen kamouflerade Miyator. Roadrunner i Uppsala, strl 18,5. Miyatakorrekt pris.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inte lusläst alla 301 sidor av den här tråden, så ursäkta om frågan har kanske varit uppe tidigare. Är det någon som har en bra nyckel för att översätta samtliga modeller i Elevation-namnsättningen till X-runner-namnen?
På avdelningen kamouflerade Miyator. Roadrunner i Uppsala, strl 18,5. Miyatakorrekt pris.
Ur led är inte längre tiden när en On/Off i grymmaste utförandet och för blott en fempa ligger kvar ännu efter mer än ett dygn. Det gillar vi.
Välkommen… in i fördärvet! ??? Ser fram emot uppdatering och frågor!Varför började jag läsa denna tråden :) Nåväl sagt och gjort. Lär ställa en del frågor framöver :)
Visa bilaga 623356
Helt klart ett ok pris för vad som ser ut att vara en fin 3X.Det här borde väl vara rätt pris också?
Tyvärr inte min storlek (och jag har ju fortfarande inte tagit tag i min tidigare utlovade renovering av miyatan jag släpade ur vedboden ifjol)
Jag köpte Electra som dessa: https://www.cykelkraft.se/skarmset-...GAjT6AYKJedHR2djtAFm3_2WKGHrJ9fkaApa7EALw_wcBHar inte Elektra haft skärmar till bra pris?
Har även hört om folk som köper mopedskärmar
La du till ett extra från en kasserad skärm fäste eller hur gjorde du?:)Jag köpte Electra som dessa: https://www.cykelkraft.se/skarmset-...GAjT6AYKJedHR2djtAFm3_2WKGHrJ9fkaApa7EALw_wcB
Jättebra faktiskt MEN; Man får fixa sitt eget fäste för bakstänkans överdel om man inte vill att det ska skramla.Övre fästet på framstänkan får man också modda lite om man vill ha mer än 2" däck... men så tycker jag att alla stänkor jag köpt har varit. (för att få den att sitta högre alltså)
Jag uppskattar de enkla fästena (i rostfritt) och inte såna där som sticker ut utanför skärmen.
Store mosse, Kulltorp? Blev det Småland till slut?:)
Visst är det Store Mosse, men Småland har det redan blivit ganska många turer till i år :)Store mosse, Kulltorp? Blev det Småland till slut?:)
Visst är det Store Mosse, men Småland har det redan blivit ganska många turer till i år :)
Har faktiskt ingen riktig koll, men säg 5-600 mil kanske.Hur långt har du cyklat i år, aben?
Har faktiskt ingen riktig koll, men säg 5-600 mil kanske.
Hittade en cykeldator ute på myren, såg något plastskräp som blänkte och plockade upp för att slänga och det visade sig vara en cykeldator som passade mitt fäste. Vilken tur för jag hade tappat bort min någon timme innan :)
Finaste raststugan jag sett hittade jag också ute på myren, Svänö, med riktig vedspis och allt (bilden nedan).
Att cykla på spänger gick sådär, efter att ha dykt på huvudet ned i myren för andra gången gav jag upp och ledde cykeln. Cykla på Store Mosse innebär alltså att gå med cykeln och det är lämpligas oavsett även om det är tillåtet att cykla inom nationalparken.
![]()
Det är där man har nytta av sina breda däck ?Det heter ju inte ”spångest” för intet.
Slänger in en liten pilledutt utan andra anledningar än att jag tyckte den var intressant (kanske redan har tipsat om den?).
Vi ses på cykelfesten i Gbg på lördag, till vilken jag för övrigt tar bilen.
Aben är vår Jesus som tuggar mil åt oss andra internetcyklister.Hur långt har du cyklat i år, aben?
Låter som att du cyklade i en cirkel?Hittade en cykeldator ute på myren, såg något plastskräp som blänkte och plockade upp för att slänga och det visade sig vara en cykeldator som passade mitt fäste. Vilken tur för jag hade tappat bort min någon timme innan :)
Aben är vår Jesus som tuggar mil åt oss andra internetcyklister.
Såja!
Då kan man kalla sig cykelbyggare nu.
Äntligen färdigt? Kanske inte men den rullar iallafall! Tillfällig sadelstolpe då jag råkade beställa 27.2 och inte 26.8… så denna extremt standard svarta får duga så länge.
XT förutom vevpartiet, Jagwire vajrar, tror det är DX bromsar om jag minns rätt med kool stop belägg (inte lärt mig justera cantis ännu så den bromsar mer eller mindre dåligt ?) , flite titan sadel, original Trimble Roo styre som är sådär härligt men ack så fint med Ritchey foam grepp. LX nav(snålade lite för stunden) med mavic 238 fälgar och smoke/dart på det.
sadelpinne o bromsar lär bytas i framtiden men nu ska den fantamig cyklas till kolfibern kanske knäcks….
Tack till Carl Edfeldt som ett fåtal gånger påmint mig om att ingen minns en fegis!
Sveriges risigaste Century! Är negativt med guld kvar på den!
Visa bilaga 623685Visa bilaga 623686Visa bilaga 623687Visa bilaga 623689Visa bilaga 623690Visa bilaga 623691
Grymt roligt att du fullföljde och gick iland med Centuryn och kul att du ville bolla bygget med mig ?? Förbannat fin och den kommer ge dig mkt glädje…. Tills du inser att du vill ha en till ??Såja!
Äntligen färdigt? Kanske inte men den rullar iallafall! Tillfällig sadelstolpe då jag råkade beställa 27.2 och inte 26.8… så denna extremt standard svarta får duga så länge.
XT förutom vevpartiet, Jagwire vajrar, tror det är DX bromsar om jag minns rätt med kool stop belägg (inte lärt mig justera cantis ännu så den bromsar mer eller mindre dåligt ?) , flite titan sadel, original Trimble Roo styre som är sådär härligt men ack så fint med Ritchey foam grepp. LX nav(snålade lite för stunden) med mavic 238 fälgar och smoke/dart på det.
sadelpinne o bromsar lär bytas i framtiden men nu ska den fantamig cyklas till kolfibern kanske knäcks….
Tack till Carl Edfeldt som ett fåtal gånger påmint mig om att ingen minns en fegis!
Visa bilaga 623685Visa bilaga 623686Visa bilaga 623687Visa bilaga 623689Visa bilaga 623690Visa bilaga 623691
Jag har också precis cyklat 15 fast det var mil.Tala för dig själv. Jag cyklade faktiskt 15 i går.
Kilometer…
Vill ju redan ha en till ?Grymt roligt att du fullföljde och gick iland med Centuryn och kul att du ville bolla bygget med mig ?? Förbannat fin och den kommer ge dig mkt glädje…. Tills du inser att du vill ha en till ??
Ljuvlig. Har den kvar den röda moccasadeln som ger babianröv när det regnar?Varför började jag läsa denna tråden :) Nåväl sagt och gjort. Lär ställa en del frågor framöver :)
Visa bilaga 623356
Inte alls, finns många som cyklar mycket mer, särskilt de som också pendlar.Jeez. Imponerande.
24 karats bladguld ihop med svart kolfiber - mer "bling" än så blir det inte på en cykel :)Såja!
Har tänkt unna mig 24k flaskhållare också en dag ?24 karats bladguld ihop med svart kolfiber - mer "bling" än så blir det inte på en cykel :)
Kamrater,
Jag hade först tänkt att ta den midnattsblå Skäggiga Damen till cykelfesten i helgen. Glitter och Nitto-bling hade väl passat när det vankas kalas? Men så ljöd en röst, inte från ovan men väl nedifrån Fort Knox, lagårn där cyklarna står installade. Där nedifrån ljöd en röst så ljus och ren och klar, och den rösten sa ”Donna…! Donna…!”.
Jag förstod vad detta ville säga. Det är klart att det är rosa fodral som gäller när det vankas cykelfest. Pink in Public baby!
Så innan jag gled i nattmössan smög jag mig ned till verkstan för en justering på Donna som jag har haft på lut egentligen ända sedan cykeln återuppstod i höstas men som inte har blivit av. Att byta till en längre styrstam.
Den 50 mm Thomson som satt på är visserligen sval så att det räcker. Men med det högresta och hårdsvepta drömstyret så blev sittställningen helt enkelt för hoptryckt. Och jag visste att jag någonstans i gömmorna hade en längre stam som jag fått av Min Vän Hjulbyggaren för länge sedan.
Jag letade lite planlöst, och med orden ”Donna!” mullrande allt tydligare var jag en stund nervös att jag inte skulle hitta stammen. Men till slut, längst in i ett skåp, fiskade jag fram den, en 90 mm Ritchey Logic. Inte lika kool som Thomson-stammen, men mustasch vinner över både skägg och slätrakat så jag skred till verket och bytte snabbt stam.
Med nya stammen väl monterad tog jag sedan ett par snabba svängar på lagårdsbacken medan mörkret sänkte sig och månen steg…
…och ljuv musik fyllde rymden.
Holy chromoly, väck barnen älskling så att de får se. Jag har gillat cykeln skarpt ända sedan jag byggde ihop den i höstas, men med styret framskjutet dessa extra 40 mm så lyfte den till något helt nytt. Det här kommer att bli bra. Kan man kanske rentav skolka från jobbet för att testa en ny styre-stam-kombo?
Vi ses på Vulkano i Gbg på lördag så får ni se och känna själva, och ta bilder och skicka till era nära och kära. Dröm rosa drömmar, god natt.