Visa din Miyata!
Första bilden ser ju onekligen suspekt ut...Är gaffeln wonky eller är det jag som är onykter?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Första bilden ser ju onekligen suspekt ut...Är gaffeln wonky eller är det jag som är onykter?
Skulle du vara onykter????Är gaffeln wonky eller är det jag som är onykter?
Är gaffeln wonky eller är det jag som är onykter?
Majoriteten dricker mer och oftare under sommarenSkulle du vara onykter????
Säljaren höjer priset allt eftersom man chattar med honom på Blocket.. bra att veta för övriga spekulanter tänkte jag.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Miyata Carbon Cykel
https://www.blocket.se/annons/goteborg/miyata_carbon_cykel/110231756
Intressant taktik!Säljaren höjer priset allt eftersom man chattar med honom på Blocket.. bra att veta för övriga spekulanter tänkte jag.
Eller hur, Tradera känns kanske som en bättre plattform ist för att anpassa priset efter hand baserat på hur många som ställer frågor och visar intresse, detta efter man publicerat en annons med ett pris. Var på väg att lösa transport när jag noterade att priset gått upp i annonsen med 100% under tiden jag ställt några frågor. ?Intressant taktik!
Den är visserligen värd något mer än så, 1000 var ett kap så det var nog många som ringde, men ändå lite kasst att göra så.Intressant taktik!
Ja, det där är ett jävla beteende alltså. Ingen värdig miyata-ägare det till säljare helt enkelt!Eller hur, Tradera känns kanske som en bättre plattform ist för att anpassa priset efter hand baserat på hur många som ställer frågor och visar intresse, detta efter man publicerat en annons med ett pris. Var på väg att lösa transport när jag noterade att priset gått upp i annonsen med 100% under tiden jag ställt några frågor. ?
Liten knick på överröret…?
Örnblick :) Men det är mer än en lite knick skulle jag vilja säga, rejält stukad tyvärr ...Liten knick på överröret…?
Jag köpte ett på tradera i veckan, inte hämtat ut det än men ska hamna på min Roadrunner rat bike. Typ sånt här: https://www.tradera.com/item/1000942/602659479/crossstyre-22mmgår det att hitta såna bmx styren med iaf bredd på 740mm, hittar mest smalare varianter runt 600mm?
(ja eller annan typ av riserstyre på 100-120mm.)
Annonsen borta nu iallafallIntressant taktik!
Underbar bild med xxx, 110 och rollatorn! ?Det blev 100km på XXX - en igår för övrigt, Musette Century CX ride. Eftersom anden är svag och då vi faktiskt använder meterskalan i Svärje vek jag av och cyklade hem ungefär efter mitten.
Såg en One Hundred stående utanför Musette (cykelbutiken / cafeet) i Malmö innan start. Jag var ensam med stålhoj, nästan själv med cantibromsar och framväxel. Men det var kul! Cykeln går finfint. Ska bara smörja infästningarna till railsen i sadeln så att den inte säger knirk knork vid varje tramptag.
Ser ut som att grabben kan titta på annat än cyklar iallafall??I Bergen i Väster blev det idag en tur på Skäggiga Damen, dagen till ära utrustad med skärmarna från Hårdrockar’n, eftersom det luktade regn, och med ”cykelmojängen” bakpå, den FollowMe Tandem som är faderns, sonens och den helige andes nya favorit:
Visa bilaga 638906
Höj blicken era perverterade troll, det finns faktiskt annat än cyklar att glana på här i världen.
Längs vägen cyklade vi på ett stånd med tallört, en blomma som inte har något klorofyll - notera den bleka färgen - utan som parasiterar på svampar:
Visa bilaga 638904
Längs vägen cyklade vi däremot inte på denna lilla snok, vilken istället ringlade i sitt eget skinn över vägen till säkerheten På Den Andra Sidan (av vägen vill säga):
Visa bilaga 638905
I allt väsentligt en succé med cykelmojängen. Grabben tycker det är roligt och jag gläder mig över att den ökar vår aktionsradie. Men med en normalkort cykel, till skillnad från tandemcykeln där jag hittills har haft den sittande, så märks det tydligt att den tynger ned dragcykeln i bakkant och gör den lätt i näbben när man kör den utan lillcykeln kopplad. Nu har jag förvisso så det räcker och blir över av cyklar med lång hjulbas där det hade varit ett mindre besvär, men vem fan vill köra Long WheelBase när man kan köra Miyata?
I morgon hukar vi undan skyfallen men på tisdag blir det en ny och längre tur.
Den missade jag!!Underbar bild med xxx, 110 och rollatorn! ?
Vanligtvis brukar väl problemet i dessa tider vara att man dagen efter får asa sig tillbaka dit där man igår var och drack in det nya året för att köra hem en överflödig bil. Men idag stod jag istället inför problemet att två bilar behövde flyttas hemifrån en en dryg mil till där aftonen ska begås. Som den rättskaffens man jag är så erbjöd jag därför mig själv att köra dit ena bilen med cykeln i bagaget, cykla hem och sedan köra dit bil nr 2.
Det innebar att jag lyckades lura till mig en sista 1,5-milare på Kryssar’n.
Visa bilaga 600719
Dessvärre hade det inte mörknat så pass att nya fina lampan fick visa vad den gick för. Men jag är inte så säker på att vi går ett ljusnande 2023 till mötes så jag ser goda möjligheter att få nytta av lampan även efter idag.
Visa bilaga 600718
Gott nytt år käre vänner.
Det är som när Robbie Robertson sa om Big Pink/Catskills: It feels like you’re in the mountains because you are in the mountains.Känns stort att vi nu sett Mordorbommen in the flesh!
Bluelug-vibb på det där bygget (och fotot).
Det tar sig
Tack! Det var fint sagt.Bluelug-vibb på det där bygget (och fotot).
Det är fanimej inte ett dåligt betyg.
Eller: Det tar sig, sa mordbrännaren…sa han som hade eld i håret. ”Det både värmer och klär.”
"Vilken fin oförstörd natur" tänkte jag för ett ögonblick, tills jag såg kundvagnen nån slängt i ån. Men cykeln din är fin, grattis! Vad är det för ett front rack?
Tack! Framracket är av egen tillverkning. Från början var det en bakre pakethållare till en moped, en Crescent Compact från 1972. Jag har bara bytt plats på alla stag och stänger, vinklat om några och svetsat fast de i en annan ordning än hur det var från början."Vilken fin oförstörd natur" tänkte jag för ett ögonblick, tills jag såg kundvagnen nån slängt i ån. Men cykeln din är fin, grattis! Vad är det för ett front rack?
Tjusigt! Är det Strömsberg?Premiärturen för dam on/offen (herrvarianten fick sin premiär på konventet) bar av med drömmar om storslagna vyer och något smaskigt att inmundiga. Efter en kort stunds cyklande kom en lång slakmota som gjorde att benen kändes lite sega redan efter ett par kilometers cykling.
Visa bilaga 639152
Men så fort det planade ut var krafterna tillbaka och färden fortsatte efter sadeljustering (inte i höjdled då den inte är justerbar på denna modell). En lite paus för att titta på den första utsikten fick det bli.
Visa bilaga 639153
Inte långt därefter var utsikten ännu bättre så då blev det ett stopp till.
Visa bilaga 639157
Efter att ha bockat av punkt ett så vek turen av på lite halare underlag.
Visa bilaga 639158
Lite trixigt med tunna däck och det kom ett och annat stänk vilket inte gjorde det enklare. Men för att få upp modet en aning intogs finfika under tak då det duggade lite mer.
Visa bilaga 639159
Då alla två mål hade uppnåtts var det bara att glida hemåt. Över stock och sten fick det bli.
Visa bilaga 639160
En bra premiärtur allt som allt men med vissa önskningar tillförda till listan för miyatorna.
Stämmer bra det.Tjusigt! Är det Strömsberg?
Det bakre då, är det ochså hemmasmide eller är det köpe? Det främre blev ju ännu finare nu när det är en hemmabygge?Tack! Framracket är av egen tillverkning. Från början var det en bakre pakethållare till en moped, en Crescent Compact från 1972. Jag har bara bytt plats på alla stag och stänger, vinklat om några och svetsat fast de i en annan ordning än hur det var från början.
Från det här:
Visa bilaga 639165
Till det här:
Visa bilaga 639166
Tack! Det bakre är köpe. Det är någon variant av Jim Blackburn som förmodligen är minst lika gammal som cykelnDet bakre då, är det ochså hemmasmide eller är det köpe? Det främre blev ju ännu finare nu när det är en hemmabygge?